Lottapotta08 skrev 2013-12-22 09:21:39 följande:
Har du behandlat på något sätt? Går det över av sig själv? Hur långa är dina perioder? Vet inte hur jag ska stå ut med smärtan då den varar hela amningen
. Får ta dubbla doser smärtstillande, alvedon och Ipren då. Så sorgligt att amningen ska stöka, stackars bebis
Jag har kämpar och kämpar fortfarande för att få bort min white spot. Den gav mig stockning vid ett tillfälle, men så fick jag bort delar av den och efter det har den inte gett mig den typen av besvär. Jag "krafsar" mycket och ser till att hålla utfarten öppen. Området är lite ömt och jag känner av det vid amning men inte jätteont. När den var som störst gjorde det ont så fort jag la till honom och sedan under hela amningen. Har du någon synlig vit prick på bröstvårtan? Brukar vara som ett knappnålshuvud ungefär.
Just nu är samma bröstvårta ett rent helvete rent ut sagt. Är ömt mellan och gör djävulusiskt ont när han tar tag och sedan under amningen. Han bet mig vid två tillfällen och jag fick ett litet sår. Det hinner ju aldrig läka känns det som då han ammar så ofta och hela tiden. Har blivit biten av barn tidigare men aldrig fått sår av det tidigare. Hoppas att det blir bättre snart för för tillfället har jag ångest varje gång det är dags för höger bröst.