Inlägg från: Lottapotta08 |Visa alla inlägg
  • Lottapotta08

Hjälp! Hemsk smärta!

Hej,
    Har en son på sex månader som jag ammat mycket och relativt problemfritt. Men sedan igår har jag så fruktansvärt ont i ena bröstvårtan, känns som knivar som skär när han suger och det gör så ont att jag får världens blodsmak i munnen .
    Trodde först att det kunde vara mjölkstockning så jag har fortsatt amma i hopp om att smärtan ska avta men det gör den inte. Någon som haft något liknande? Vad kan det vara? Hur ska jag lösa detta? Är så ledsen, det är dessutom sonens favoritbröst

• Svar på tråden Hjälp! Hemsk smärta!
  • Lottapotta08

Tänker att det kanske är svamp fast det syns inget direkt. Kan man bli av med det själv? Kan man fortsätta amma (om inte smärtan stoppar ), måste bebisen behandlas? Usch, detta var inte alls kul.

• Lottapotta08
    Alla hemma skrev 2013-12-22 07:01:39 följande:

Är sonen vit i munnen? Tänker att det kanske kan vara torsk?

Jag är inte så insatt, men tror att det är en typ av svamp. I så fall kan både du och sonen behöva behandlas. Kan du få tag på BVC imorgon?

Låter inte nåt kul i alla fall. smile4.gif Hoppas det ordnar sig för dig!

Tack för ditt inlägg! Nej, jag tycker inte att han är vit alls faktiskt.
  • Lottapotta08
    Flickan och kråkan skrev 2013-12-22 08:42:37 följande:

Kolla på bröstvårtan om det finns någon liten vit prick. Jag har en white spot sedan ett par månader som gör väldigt ont periodvis. Fick en med andra barnet också men senare så inte lika mycket problem av det. Jag har superöm bröstvårta jag med. På samma bröstvårta som white spoten (som även ger mig kärlkramp , vårtan blir delvis vit en stund efter amning eller lite när som) så har min halvåring bitit mig två gånger så blivit någon liten spricka/sår som inte direkt syns men som gör ONT!

Har du behandlat på något sätt? Går det över av sig själv? Hur långa är dina perioder? Vet inte hur jag ska stå ut med smärtan då den varar hela amningen . Får ta dubbla doser smärtstillande, alvedon och Ipren då. Så sorgligt att amningen ska stöka, stackars bebis
  • Lottapotta08

Tack för alla inlägg! Som tur är försvann smärtan efter någon dag. Jag körde med värktabletter och ammade på och det släppte till slut. Måste ha varit en mjölkstockning fastän det kändes annorlunda.

Svar på tråden Hjälp! Hemsk smärta!