Inlägg från: Anonym (så trött på allt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (så trött på allt)

Kroppen bara jävlas med mig! Någon mer?

Så trött på att min kropp jävlas med mig. Har försökt få barn i 10 års tid utan att lyckas, trots flertalet ivf:er. Är fel på både mig och sambon, men läkarna säger ändå varje gång att vi inte ska ge upp.

Nu har min kropp börjat jävlas ordentligt med mig och jag är övertygad om att alla hormoner har ett finger med i spelet.

Gjorde sista ivf-försöket i våras och sedan dess har mensen krånglat kanske 50% av tiden. Just nu är jag 10 dagar sen och känns varje dag som att mensen ska komma men inte kommer något. På dagen jag borde fått mensen och dagen efter fick jag blod på papperet, men sen kom inget mer. Är så trött på skiten, på hormoner som ställer till det för mig, på mensvärk i flera veckor pga att mensen aldrig kommer igång, ja på allt.

Är jag ensam om att känna såhär? Har någon några tips på vad jag kan göra för att få kroppen i balans igen? Orkar inte med detta, är skit rent ut sagt! :(

• Svar på tråden Kroppen bara jävlas med mig! Någon mer?
    Anonym (Jodå) skrev 2013-12-07 19:10:24 följande:
    Min mens började flippa förra året,men jag skyller på åldern trots att 43 är lite väl ungt och jag haft helt regelbunden mens alla år innan. Men visst kan man bli tokig ändå,man vet inte om man haft äl eller när eller när mensen behagar komma. Nu har vi gett upp och gjort ED istället! Drömmer

Har gjort ED också, men inte lyckats. I mitt fall kan jag inte skylla på åldern kan jag tycka, utan tror det är de förbaskade hormonerna som ställer till det. Kan omöjligt vara bra för kroppen att ta alla dessa konstgjorda hormoner. :/

Hur står du ut när kroppen bråkar? Eller är jag kanske ensam om att gå omkring med mensvärk och PMS från "BIM" till dess att mensen kommer...?!

Anonym (Jodå) skrev 2013-12-08 19:00:21 följande:
    Står ut...? Ja,vad är valet liksom? Har man stått ut med allt annat jäkelskap får man ju stå ut nu med. Men vi var ju inställda på ED redan när det började flippa ur så då kändes det lite bättre-vi hade ju en annan utväg s.a.s. Min kropp är helt nollad när mensen inte kommer så det är mest psykiskt jobbigt att inget veta. Mest arg över att det ballade ur så fort efter så perfekta cykler jämt! Utan äl= ingen chans ö.h.t ju!

Nä,andra har också klagat på dumma cykler efter massa hormoner så bra i längden kanske det inte är. P-piller och sån skit är ju inte heller bra så naturell är ju bäst-om man kan vilket vi ju inte gör tyvärr...

Testat munkpeppar mot pms:en? Tycker jag funkar bra faktiskt.
    Tack för tipset, ska prova. Ännu en dag utan att mensen dyker upp och mensvärk from hell. Orkar inte med skiten. PMS så det skriker om det och en man som blir grinig för att jag är grinig. Detta är livet!!!
Svar på tråden Kroppen bara jävlas med mig! Någon mer?