• frappa

Periodare efter tungt missbruk?

Såklart det går, men om det är heroin så är det rätt svårt att göra så pga abstinens besvär.

Det skulle vara om han använder heroinet enligt ett schema, då kan man använda heroin utan bli beroende.

Övriga droger har alla olika möjligheter här.

Som LSD som är omöjligt att ta annat än en tid i mellan.

• frappa
    Anonym (Hon) skrev 2013-12-08 21:45:03 följande:
    Supa kan jag förstå att man kan köra periodvist, men inte heroin. Det ger fruktansvärda avtändningar och inget någon är villig att gå igenom med regelbundna intervaller helt frivilligt. Det är antingen eller som gäller med det, eller ofrivilliga antändningar då det inte finns att få tag i. Visst kan man lätt falla tillbaka igen efter att man slutat, men inget man kan planera att köra typ endast varannan vecka, särskilt om man missbrukat det i lång tid innan i större omfattning.

Man får inget fysiskt beroende om man låter det gå 72h mellan intagen.

Sådeles får man då inte heller abstinensbesvär.

Men ska tillägga att det år få som gör så, som använder heroin.

• frappa
    Anonym (Hon) skrev 2013-12-09 02:43:21 följande:

Fast nu var det efter ett långt och tungt missbruk, har man en gång vart där kan man inte "festknarka" utan att få avtändningsymptom.
    Jo det kan man, abstinenssymtom kommer av att man skapar sig ett fysiskt beroende.
  • frappa
    Anonym (Periodare?) skrev 2013-12-14 23:33:34 följande:
    Min pappa har en del sviter efter sitt missbruk.. Bla. så har han ganska stora ärr/hålor i främst armvecken. Han har blivit lokalbedövad vid operationer som inte har haft någon verkan.. Alltså lokalbedövningen har inte hjälpt. Jag tänker att det är som att han är förstörd på nåt vis..
    Han har som sagt varit en ganska tung missbrukare.. Och det är därför jag inte förstår hur man kan hålla det på så passa oregelbunden nivå som han.  
    Funkar inte lokalbedövningen, så låter det som han är på amfetamin eller liknande FORTFARANDE.
Svar på tråden Periodare efter tungt missbruk?