Vintråden
Igår provade jag Volapie 2012 från Bierzo(100% Mencia). Jag köpte det för att hon som gör vinet är superduktig, så jag tänkte det skulle vara bra.
Igår provade jag Volapie 2012 från Bierzo(100% Mencia). Jag köpte det för att hon som gör vinet är superduktig, så jag tänkte det skulle vara bra.
Dagens vintips på tema Argentina:
Catena Malbec(129,-) och budgetvarianten Alamos Malbec(89,-) som tillverkas hos samma producent i Mendoza. Bodegas Catena Zapata, pionjären av argentinsk vin. Båda vinerna är fylliga med smak av mörka bär, lite ek, choklad och viss kryddighet. Catena smakar mer och är helt enkelt ett bättre vin men båda är goda.
Catena Chardonnay(119) är också värt att prova, relativt fylligt vin med god friskhet, viss smörighet och god friskhet.
Allegrini är en duktig producent så du får säkert ett gott glas ikväll KaeJ!
Du kan se vilka butiker som har den på hemsidan till systembolaget.
Tja... En Barbera, eller en fruktig Chianti kanske? Gissar att du får ta det som finns hemma, annars hinner den väl bli kall....
UnPoco låter ju som ett supert pizzavin....
Den har jag inte smakat!
Idag har jag provat vin från 55,75,85 så det känns som en god dag!
beställt en flaska Giuseppe Quintarelli Amarone della Valpolicella Classico (nr 71580) inte säker på när jag ska dricka den kanske bröllop om nått år..
Varför dricker man vin om man bara vill ha något "lättdrucket"? För att bli full?
Jag är uppriktig nyfiken för för mig låter det helt menlöst och jag dricker då hellre något alkoholfritt!