• Anonym (A)

V.11 blödning med 2 mindre klumpar.

Började blöda igår kväll. Inte mörkt blod, men heller inte rosa. Lite mellanrött.
    Fanns även 2 mindre klumpar, som en pekfingernagel ungefär. Men det är inget blod som rinner, utan det märks bara när jag är på toa och torkar mig. Inget i bindan under natten. Likaså idag. Fast idag lite mer rosa/brunt.
    Förlåt för den ofräscha beskrivningen.

Ringde gyn idag, ska dit på ultraljud imorgon. Hon tyckte det lät som ett missfall som inte kommit igång riktigt än.

Otroligt frustrerande och hjärtskärande att inte veta. Och nu gå ett dygn och fortsätta undra.

Vad tror ni? Jag vet såklart att ni aldrig kan svara säkert, men ni har kanske egna berättelser/upplevelser?

Hur vanligt är det att ha en mindre blödning med ett par klumpar utan att det är ett missfall?

Och om det är ett missfall, då kommer man väl börja blöda rätt ordentligt? Jag har inte ont.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden V.11 blödning med 2 mindre klumpar.
  • CamillaSohlberg

Hej det kan vara ett tidigt missfall jag hade precis som du bara lite rött/brunt första dagen, (jag åkte till akuten för ett ul det var fredagkväll men där konstatera dom missfall jag var i v 12+3) sen gick lördag nästan inget blod, söndag nästan inget sen måndag kväll då börja det och tisdag morgon var det klart. Det gör ont när det ska ut men det kan ta några dagar innan det kommer ut... Menar inte att vara nedlåtande att det är ett missfall men tyvärr låter det som det. Hoppas det går bra för dig

• Anonym (A)
    CamillaSohlberg skrev 2013-12-02 09:47:35 följande:
    Hej det kan vara ett tidigt missfall jag hade precis som du bara lite rött/brunt första dagen, (jag åkte till akuten för ett ul det var fredagkväll men där konstatera dom missfall jag var i v 12+3) sen gick lördag nästan inget blod, söndag nästan inget sen måndag kväll då börja det och tisdag morgon var det klart. Det gör ont när det ska ut men det kan ta några dagar innan det kommer ut... Menar inte att vara nedlåtande att det är ett missfall men tyvärr låter det som det. Hoppas det går bra för dig
    Tack! 
    Jag behöver inga positiva svart, mycket hellre ärliga, som ditt! 
    Då jag bara vill förbereda mig inför ultraljudet imorgon.

Tack för ditt svar! Och jag beklagar ditt missfall. Hade du mycket ont? Fostret ska ju vara i storlek som en jordgubbe vid v 11-12 ungefär, så jag antar att själva fostret inte kan ha kommit ut än..
    Hur har det gått nu efter, nån ny bebis på gång?
  • Anonym (A)
    CamillaSohlberg skrev 2013-12-02 09:47:35 följande:
    Om du vill svara frågar jag också hur det gick till på ultraljudet?
    Upptäckte dom ett foster utan hjärtslag? Eller fanns det inget foster kvar?

Usch så psykiskt påfrestande att gå dit imorgon och i stort sätt bara vänta på att få höra meningen
    "vi hittar inga hjärtslag". Orkar man?!
  • Anonym (...)

När jag fick mf i v 8, började det med en liiiiten blödning i ett par dagar. Det kom bara blod på pappret och inget i trosan. På den tredje dagen blödde jag mer (som mens utan klumpar) och jag hade ont. Fick komma in och göra ett vul som visade ett "friskt" embryo med tickande hjärta. Däremot mätte det en vecka förlitet så jag anade oråd. Smärtan och blödningen tilltog och två dagar efter vul, gjorde jag ytterligare ett vul och då hade fostersäcken sjunkit ihop och inga hjärtslag fanns. Efter det började klumpar komma och jag blödde som en gris i två veckors tid + att jag hade jätteont! Jag hoppas att det bara är falskt alarm för dig och att allt ser bra ut imorn! Jag känner många som fått en liten blödning utan att det varit mf även om inte jag hade den turen! ♥

• Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2013-12-02 10:09:32 följande:
    När jag fick mf i v 8, började det med en liiiiten blödning i ett par dagar. Det kom bara blod på pappret och inget i trosan. På den tredje dagen blödde jag mer (som mens utan klumpar) och jag hade ont. Fick komma in och göra ett vul som visade ett "friskt" embryo med tickande hjärta. Däremot mätte det en vecka förlitet så jag anade oråd. Smärtan och blödningen tilltog och två dagar efter vul, gjorde jag ytterligare ett vul och då hade fostersäcken sjunkit ihop och inga hjärtslag fanns. Efter det började klumpar komma och jag blödde som en gris i två veckors tid + att jag hade jätteont! Jag hoppas att det bara är falskt alarm för dig och att allt ser bra ut imorn! Jag känner många som fått en liten blödning utan att det varit mf även om inte jag hade den turen! ♥
    Usch, jag lider med dig! Hjärta Man borde inte behöva få gå igenom sådant. Så hemskt att kolla och allt ser bra ut, för att ett par dagar senare få veta att fostret inte lever. Jag beklagar verkligen!

Jo blödningar är väl rätt vanligt har jag förstått, men just att det ändå funnits ett par mindre klumpar 
    i ska ju vara ett tecken på missfall. Rynkar på näsan 
    Tack! Jag vågar inte hoppas. Men tack för att du gör det! Hjärta
  • Anonym (...)

Ja, det var väldigt "surt" att se ett pickande hjörta ena dagen sammtidigt som jag hade tokont och blödde massor, för att två dagar senare få se hur den lille inte längre levde! :( Men nu är jag gravid i v 39 och ska in och göra ett planerat snitt om ett par dagar :D Jag har dessutom två friska barn sedan innan, så det har "löst" sig ganska bra ändå för mig :) Kram och lycka till imorn!

• CamillaSohlberg

Mitt foster hade dött i v 9 och jag har en dotter och från kub i v 13 med henne så var det ju en liten som hoppa runt så jag såg direkt att det var dött för det låg typ bara o flöt och var för litet. Och fostret kanske är som en jordgubbe nu men moderkaka och allt ska ju ut och det kan vara större så... Jag tog cetadon eller vad det heter för jag tycker det gör sjukt ont, det är ju liksom förlossningsvärkar men om dom ser att det är ett misfall och inte vill sätta igång en abort utan att det ska gå naturligt så borde dom kunna skicka med dig nån tablett och bindor det gjorde dom till mig här :) och jag ska inte skrämma dig att det gör för ont för det är ju inte så länge det gör ont, sen är det ganska individuellt hur man hanterar den typen av värkar :) jag hoppas det går bra på ultraljudet kram

• CamillaSohlberg

Vi har inte försökt igen för jag måste återhämta mig för det tar på psyket. Det är hjärtskärande att få se att det inte går vägen. Och man måste sörja. Först ville jag bli gravid direkt sen efter ett tag ville jag inte alls vi funderar på att försöka efter nyår igen för då hinner våran dotter bli 2 iaf innan nästa barn.

Men det värsta var att sitta på kvinnokliniken och gå på efterkontroller, man vill inte vara där av den anledningen....

• zerano

I lördags kväll fick jag en brun flytning. Tänkte bara att"ja, det ör ju öbdå rätt vanligt", igår fm kom en ljus rosa/röd blödning som inte avtog utan fortsatte hela dagen. Vaknade 04:00 imorse, då var det rödare blod. Somnade om och gick upp 06:30, ännu rödare och små små svarta geleklumpar kom. Blödningen vart rikligare under dagen och vid 11 började det komma rejält med svarta klumpar. Blödningen tilltog i styrka och till o h frånn fann det till med rent blod. Efter varje "rinna till" tillfälle så kom det klumpar. Vid 12-13 ringde jag efter sonens farmor som var ledig, för att vara med sonen då jag var orolig för en störtblödning (haft tidigare, för ngr år sedan, och det var hemskt) Vid 14 kom sambon och vi åkte till gynakuten. Där gjorde de vul och sa att det helt riktigt var ett missfall, kåg en del rester kvar så mer "klumpar" ska ut. Har bara haft som mensvärk, ibland enbart molvärk och i land som en jobbig mensvärk,inga rejäla smärtor utan det har gått bra överlag. Var i vecka 9 men hade det på känn sedan dag 1 i princip, att det inte skulle gå hela vägen. Intuitionerna är rätt läskiga alltså. Vart gravid på första ÄL efter p piller stopp och bara det kändes märkligt iom att sonen tog tre år att få "till" Känns självklart super tråkigt, men chocken har gått över och jag hade en rejäl sörjestund redan igår då tårarna bara sprutade. Bearbetat det från start, och det har hjälpt mig väldigt mycket. Hoppas på att du får lugnande besked, och att ni slipper gå igenom ett mf. Önskar er lycka till!!

• Anonym (123)

Önskar lycka till och att du inte behöver gå igenom ett missfall! 

Svar på tråden V.11 blödning med 2 mindre klumpar.