så rädd att han skulle tvivla på mig...
Jag väntar barn med min särbo. Vi lever i öppet förhållande, men jag har inte hållt på med andra sedan en våldtäkt jag råkade ut för ca 3 år sedan, vilket han INTE vet om. Jag vill egentligen inte berätta om det för honom heller. Men nu är jag orolig att han kommer begära faderskapstest när vi väl sitter på familjerätten. Det skulle knäcka mig psykiskt. Resultatet kommer ju visa att han är pappa men poängen är mest att det skulle såra mig enormt mycket om han inte litar på när jag säger att jag är 100% säker.
Jag har barn sedan tidigare där pappan fick spel när barnet var typ 3 och erkände att han inte trodde barnet va hans och det var därför han inte direkt hade känslor för barnet eller velat ta ut föräldraledighet mm. Det blev påfrestande utredningar vårdnadstvist mm tills jag ett tag senare gjorde självmordsförsök för att jag kände mig lurad på så många år av mitt liv o sonen mådde mycket dåligt och jag kände mig värdelös som förälder för vad pappan gjort mot honom bakom min rygg.
Jag vill ta upp frågan med honom redan nu o fråga om han tvivlar. Jag orkar inte psykiskt få det slängt i ansiktet senare. Men kan frågan i sig verka konstig och faktiskt få honom att tvivla? Borde jag berätta om våldtäkten?