• kvinna 23

Dina värsta upplevelser med matmissbrukare

I tråden berättar vi om våra upplevelser med matmissbrukare, i historieform. Det handlar om de som på ett eller annat sätt tappat kontrollen helt på matfronten. Det kan handla om de som äter alldeles för mycket, eller som i min, väldigt fel. Detta var ett par år sedan men minnena har etsat sig fast. Efter mötet med denna person har jag fått en helt ny syn på matmissbruk. Missbrukaren ifråga var en kvinna jag då kände mycket ytligt. Jag hade ont om pengar och hon ont om bostad så hon var inneboende hos mig. Nu till matmissbruket: Hon åt sötsaker. Det är ju i sig ganska vanligt, MEN hon _levde_ på sötsaker. Aldrig vanlig mat. Hon drog i sig en varierad sötsaksdiet mesta dels bestående av bullar, fikabröd, muffins, kokostoppar, chokladkakor. Dag in och dag ut. Alltid till ett högljutt smaskande ljud som jag går äckelkänslor än idag av att tänka på. Ett halvår bodde vi tillsammans och en gång EN ENDA GÅNG såg jag henne äta något man kunde kalla för mat. Ni får gärna tro att jag trollar och att det inte kan hända i verkligheten. Jag råder då att betänka uttrycket att det finns människor för allt... Vilka upplevelser med matmissbrukare har du haft?

• Svar på tråden Dina värsta upplevelser med matmissbrukare
Svar på tråden Dina värsta upplevelser med matmissbrukare