• Missma01

Spelar hjärnan mig ett spratt?

har aldrig tidigare haft symtom, en känsla eller misstänkt att jag varit gravid innan. Men i två veckor nu har jag tyck mig få fler och fler symtom på graviditet. Det började med att jag fick en molande/svidande känsla i livmodern, Googlade och som då kunde vara tecken på grav. Tänkte inte mer på det tills jag var hos BM och tog cellprov och berättade om känslan, hon frågade om jag hade uvi- det har jag inte, är du gravid? Inte vad jag vet. Sen inget mer om det. Tills jag dagen efter började må illa av allt jag åt (vilket jag fortfarande gör)var helt slut i kroppen fast jag inte gjort något speciellt och somnade i två h i soffan. Lika dagen efter det, skit trött och känner fortfarande av molande känslan i livmodern. I två dagar nu har brösten ömmat. Tänkte sen, jag äter ju p-piller och har aldrig haft problem med dem tidigare, jag är laktosintolerant och är inte super noga med det, så är ganska ofta lös i magen. Kan mina p-pillers effekt ha minskat av min lösa laktos mage? Jag har suttit och kollat mycket på symtom, när de kommer osv på internet. Kan min hjärna då spela mig ett spratt? De symtom jag läser om, kan de dyka upp bra för att jag tror tt jag kommer få dem? Har köpt test och ska testa på onsdag då det är 3 dagar innan mensen ska komma. Kan jag lita på det testet? Har haft en känsla av att jag faktisk är gravid i hela kroppen men nu i morse så var den borta, känner inga symtom direkt och är allmänt nedstämd. Kan man fejka symtom för att man vill ha dem?

Svar på tråden Spelar hjärnan mig ett spratt?