Inlägg från: EnLitenSvamp |Visa alla inlägg
  • EnLitenSvamp

Kul/bra att höra att du inte fallit tillbaks. Jag känner igen mig själv i det sista du skrev "Jag vill inte dö jag vill bara inte leva!" då jag var i samma sits i somras och tog mängder av amfetamin,cannabis & stessar + alkohol såklart. Var liksom aldrig ute efter ruset utan ville bara bli så väck att jag inte kände mig egen kropp. Har du någon sorts kontakt med psykatrin/prima/beroendemottagningen eller försöker du lösa detta själv? 

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-15 10:15:37 följande:
    Jag har varit själv men nu ska jag få komma till missbrukarenheten i vår kommun. Det känns bra men väldigt nervöst. Vill inte ha en massa folk rotandes i mitt liv liksom. Men samtidigt vill jag ju må bra. Skönt med någon som förstår vad jag skriver och säger. Tack för det en litensvamp.
    Kul att du känner dig förstådd av lilla mig :)

Förstår att det känns nervöst och det gör de för alla när man måste lämna sin comfort zone oavsett vad det är för något. Att söka hjälp var det bästa du kunde göra och du bör klappa dig själv på axeln för att du tog det här steget. Finns få människor som klarat sig ur denna sörja på egen hand. Att folk rotar i ditt liv får du acceptera och försöka se ur ett mer positivt perspektiv då de faktiskt måste få veta saker om dig för att kunna hjälpa dig. Det vore annars som att en bilmekaniker skulle laga en bil utan att lyfta på motorhuven ;)

Jag tror/antar att du i samma vända kommer att bli kopplad till PRIMA (vuxenpsyk) eller någon annan sorts psykiatrisk avdelning som samarbetar med beroendemottagningen och då är det VIKTIGT att du känner dig bekväm med han/hon som du har. Om det INTE känns ok så gå på några möten till för att verkligen känna efter men om det inte hjälper så ska du KRÄVA att få en ny då det är din rättighet. Har själv gjort det ett antal gånger och idag har jag sedan 2-3 år tillbaks en psykolog som nästan är min bästa vän. Hon vet mer om mig än mina bästa vänner och det känns faktiskt väldigt skönt att lätta på sitt hjärta till någon som man inte har en personlig relation till (nu har förvisso jag det nu men det är ett medvetet val)

Vilka droger ser du som din akilleshäl?

Förlåt om texten är lite rörig, håller på med julbord samtidigt.
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-15 15:11:28 följande:
    Jag hoppas jag får komma till psyk för jag har så mycket inom mig som jag inte kan prata med någon om. Jag ser ingen drog som min akilleshäl . Men det jag saknar mest är cannabis. Det är ju så värdelöst tråkigt att vara nykter. Vad gör folk om kvällarna?
    TRO MIG!!!!!! PSYK är inte lösningen du söker. Du kommer att bli placerad och "bortglömd" på avdelningen. Legat på psyk (lpt) 3ggr i år och inget blir bättre där inne. Det du SKA ha är en regelbunden kontakt med psykatrin. När jag anmälde mig frivilligt (precis som du) så fick jag träffa en psykolog VARJE dag de första 2 veckorna för att jag var så "illa däran" (dvs mina taggar var fullt utåt så jag hamnade i bråk med andra tjejer i väntesalen hela tiden) men efter ett tag så började jag lugna ner mig så mötena trappades ner till 2 ggr i veckan, sedan 1ggr i veckan och sedan 1 gång i månaden för att sedan helt avta. Hela tiden så fanns det givetvis möjligheten att ringa till henne och boka extra möte om jag behövde. Måste gå för ett tag men jag återkommer om ett litet tag.

Solig 
  • EnLitenSvamp
    Anonym (vart?) skrev 2013-12-15 15:18:43 följande:
    Vart kan man beställa hasch lr gräs? Luktar det när man rökt det? *intresserad*

Ont: Ts jag föreslår att du även vänder dig till flashback med dina funderingar. Enligt min erfarenhet finns det större kunskap där än här. Skulle själv varit där om jag inte va avstängd
  • EnLitenSvamp
    Anonym (vart?) skrev 2013-12-15 17:48:14 följande:
    Jag är faktriskt seriös, missbrukar alkohol i dagsläget men kan inte dricka så mkt som jag vill då min sambo kommer att känna att jag luktar alkohol. Vill ha andra alternativ. Och kan man beställa det på nätet så tar jag gärna emot tips på vart man kan beställa det (är lite berusad just nu)

Hela ditt inlägg luktar trams och jag hade mer en gärna gett dig en tillrättavisning IRL för att du beter dig som en 14is. Detta är sista gången jag citerar dig.

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-15 18:32:12 följande:
    Frappa och anonym vart, ni är båda rapporterade för opassande inlägg i en tråd som handlar om att vilja sluta med missbruk. Jag vill inte ha såna här kommentarer i min tråd.
    har du läst mitt inlägg??  #17
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-16 16:44:25 följande:
    Ja jag läste inlägg nr17. Jag menade psykiatrin, samtalskontakt. Har tidigare varit inskriven vid öppenvården och gått KBT. Funkade jättebra och jag vill ha den hjälpen igen. Och Frappa, det är ingen strykamigmedhårstråd inte heller en tråd för dig att berätta hur olika fungerar och vad de är bra för. Detta är en tråd där jag söker stöd för att sluta missbruka. Kan di inte ge mig stöd vill jag att du/ni lämnar tråden.
    Aha det är ju en annan femma som dem säger. Har själv gått KBT i ca 1 år och det funkade för mig ett bar tag tills jag tyvärr trillade dit igen. Blev utskriven mitt i sommaren och kunde inte stå emot. (en annan historia som jag släpper nu) Låt oss bara hoppas att du kommer in i KBTn igen. Hade du enskilda samtal då eller var ni i grupp?
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-16 18:47:17 följande:
    Det var gruppsamtal. Men sen när de veckorna var över så skulle man ju klara sig själv. Det gick ju bra ett tag men sen när det blev tufft igen hade jag halkat ur systemet liksom och jag var tvungen att börja om från början. Nu har jag som sagt flyttat långt bort till ny kommun. Det är ju bra på så sätt att jag har ingen langare här. Men det gör ju inte att suget försvinner precis.
    Att flytta från sina hemmatrakter är ett steg i rätt riktning men precis som du säger så är det inte alltid så att suget försvinner för det. Även jag har flyttat från mina hemma trakter och jag har inte haft en tanke på droger sedan dess även om det mer eller mindre dyker upp dagligen i min närhet. När det kommer till dig så kanske du får vidareutveckla något intresse du har så att du kan koppla bort suget när det dyker upp. Har du inte någon vän/kompis som är drogfri som du kan snacka med när suget kommer? 
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-26 08:57:43 följande:
    Detta är en sån liten håla så jag vill inte ha prat på byn om mitt missbruk. Alltså får ingen veta här. Jag har haft en väldigt nära vän som jag kunnat prata om allt med. Vi har gjort allt tillsammans. Nu har hon inte svarat i telefon sen i somras, jag får bara inte tag i henne. Vet inte ens om hon lever :(
    Okej jag förstår vad du menar. Jag antar att din vän inte bor i din "by"?? Och vad menar du med att hon inte svarat?? Går det fram någpn signal eller säger de bara att abonnenten inte kan nås?? Har du testat att leta upp henne på ratsit.se? Hennes anhöriga kommer att dyka upp på skärmen om du får en "träff".
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-26 13:02:00 följande:
    Hon blir deppig ibland och "försvinner". Det har hänt många gånger förut. Ibland kan det ta ett år innan hon hör av sig. Jag har pratat in på svararen men hon ringer inte upp. Framåt våren kommer hon nog ringa plötsligt och be om ursäkt. Men denna gång vet jag inte om jag kan förlåta. Jag har verkligen behövt henne i höst och vinter . Hon hade tex lovat hjälpa med flytten och vissa viktiga grejer men hon bara sluta höra av sig.
    Vad gör hon när hon blir det deppig?? dricker en massa alkohol, tar droger?Både och?

En "vän" som försvinner på det där sättet skulle jag knappast kalla vän. Får man fråga varför du behöver en kvinna till flytthjälp? Låter som om det vore mer praktiskt med manligt sällskap då det inte allt för sällan krävs fysiska ingrepp. Men ditt utbud av vänner/kompisar är väldigt begränsat? 
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-26 15:40:33 följande:
    Nej, hon dricker inte och tar inte droger. Hon ligger nog bara i sängen skulle jag tro. Sen är det väldigt sexistiskt att tro att kvinnor inte kan vara behjälpliga vid flytt. Denna kvinna råkar vara både lång och stark. Sen finns det ju andra saker man kan behöva hjälp med vid en flytt än att bära och lyfta. Men nu är det inte hennes fysik, psykiska problem eller min flytt som diskuteras här. En sak har du dock rätt om, hon är ingen bra kompis och den här gången var den sista. När hon behagar höra av sig igen ska jag säga tack och hej. Jag är däremot en väldigt bra kompis som stått vid hennes sida nör hon behövt hjälp.
    Nu vet jag inte hur du har det hemma då det verkar räcka med dig och Xena :P Och givetvis så är det så att jag skriver/hintar att en man vore bättre. vad 17 hade du själv skrivit?

Om vi bortser från henne så borde du väl rimligen kunna få hjälp av någon annan? och ja, säga hej och tack räcker gott och väl för finns det ingen "ursäkt" så är man fan ingen kompis än mindre vän. Att du har ställt upp för henne räknas tydligen inte som du kanske märkt
  • EnLitenSvamp
    Anonym (ledsen kille) skrev 2013-12-27 01:10:12 följande:
    Har själv fått återfall på saker som jag inte borde använda som vuxen.
    Vad är det för droger man ska ta som ung men inte som vuxen??Drömmer

Tog återfall igår. Knappast något jag är stolt över men det är som det är. Inget att älta i.
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-27 07:31:27 följande:
    Och nej lillasvampen jag hade aldrig ifrågasatt val av flytthjälp.

Du svarade aldrig på frågan hur vida någon annan kan hjälpa dig?
  • EnLitenSvamp
    Anonym (ledsen kille) skrev 2014-02-06 12:05:37 följande:
    Det är ett återfall på något annat än droger och menar att det jag har fått återfall på har med baby saker att göra med och inget olagligt men är ju inte normalt att vuxna använder direkt.
    Har med babysaker att göra?? Hur menar du?
    We all get addicted to something that takes the pain away.
  • EnLitenSvamp
    Anonym (ledsen kille) skrev 2014-02-07 12:59:14 följande:
    Menar på återfall, kan ju vara flera saker
    Jo det fattade jag också men jag undrade vad det var som du återfallit på.
    May your joy be deep as the ocean your sorrow light as its foam.
Svar på tråden Återfall