Inlägg från: Melinda05 |Visa alla inlägg
  • Melinda05

"Blandäktenskap"

Hej alla fina där ute, jag tänkte att vi kan köra här lite diskussion, hur det funkar med "blandäktenskap" varifrån kommer era partner, finns det stora kulturskillnader, hur funkar det med språk, barn, mat, högtider, familj och släkt :D  ??

• Svar på tråden "Blandäktenskap"
  • Melinda05

Min man kommer från Rumänien , det gör jag också men är uppväxt i Sverige. Det funkar bra vi har samma religion,syn på livet, uppfostran osv. Vi talar samma språk, firar samma högtider, och tycker om samma mat hehe. Visst kan man ibland känna att vi har lite olika syn på könsroller men det brukar funka. :) Tycker bara det är så intressant när man hör på förhållanden där båda två kommer från olika "håll" :)

• Melinda05

Oj då, det lät inte så kul, fick ni barn tillsammans ? Vilket land kom mannen ifrån om man får veta :) ?

• Melinda05

Pissenisse, det var lite roligt skrivet :)

• Melinda05

Vad roligt och läsa era olika "erfarenheter" , lycka till med den nye mannen.

Och ja, jag har hört från fler att i vissa kulturer har man inte på sig strumpor inomhus heheh :))

• Melinda05

Karin , håller fullständigt med dig, inget är omöjligt, men självklart bör man vara säker och ta på sig tid! Det är så många människor som skiljs nu för tiden (oavsett kultur,uppfostran, mm) . Det är jobbigt när det är så många barn som lider, för "ideal familjen" är ju trots allt att ha sina föräldrar tillsammans! Viktigt att tänka på innan man skaffar barn! :)

Svar på tråden "Blandäktenskap"