Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

Gravidtråd för oss som är över 35

Favoriter i väntan på att få hoppa in på riktigt

• Snowgirl
    Scarlett01 skrev 2013-12-11 21:31:38 följande:
    Åååh jag börjar fundera över vad jag gett mig in på? Ingen annan som känner så? Eller som kände så när ni väntade första barnet?
    Har ju önskat detta sååå länge, och vi har jobbat så hårt gör det, och nu när jag är där känns det lite jobbigt...
    Mår illa hela tiden, magen är trög på gränsen till förstoppning hela tiden... Har börjat synas på mig nu, en kula, så nu har jag börjat nojja över vikten... Och på grund av illamåendet måste jag äta nåt väldigt ofta, så det känns som att jag äter hela tiden...
    Jag älskar min sambo, men hans brister är så galet uppenbara för mig nu... Och nu är vi fast med varandra... Och jag vet att jag är helt knäpp och att det säkert är nåt man ska igenom, men just nu funderar jag verkligen på vad jag gett mig in på...

Jag tror inte alls att det är ovanligt att känna som du gör. Det är en stor omställning att bli gravid och bli förälder och hormonerna rusar. Jag tror att man ska försöka ta det lugnt och försöka acceptera känslorna. Det kommer att gå upp och det kommer att gå ner. Jag minns att det inte var en dans på rosor första tiden efter förlossningen och jag kände på något sätt en press på att jag skulle vara glad. Jag hade ju längtat så länge. Istället satt jag och grät i soffan för att jag var hungrig och dottern skrek. Med lite perspektiv på det hela så inser jag att jag var lite för hård mot mig själv. Det tar tid att få ordning på tillvaron efter stora förändringar. Samtidigt så tog det egentligen inte så lång tid innan vi hade hittat våra nya roller. Det bara kändes som en evighet just då.
    Kram till dig!

Och med det sagt så smyger jag mig in i tråden. Plussade imorse Egentligen vet vi ju inte om det kommer att gå bra förrän ca v 18 efter svar på fostervattensprovet, men jag hänger här lite försiktigt så länge
  • Snowgirl

Sessan, Underbart! Grattis!

Kia, Jo vi såg en glimt av varandra i den förra tråden.

Tack för alla grattis {#emotions_dlg.flower}

• Snowgirl

Nä jag tror inte det kommer att gå vägen den här gången heller. Om inte testet ökar i styrka imorgon är det nog kört tyvärr. Det här är fjärde graviditeten och jag börjar lära mig mönstret för hur det ska se ut för mig. Är lite deppig så här på morgonen och till råga på allt ska det bli 10 plusgrader och regn till veckan. Blä!

• Snowgirl

Kia, Tack för pepp. Det skulle ju kunna gå bra, men jag har lite svårt att tro på det. Jag jämför lite för mycket med mina tidigare graviditeter, men vem vet? Jag gillar inte ovissheten, men det är väl bara att avvakta.

• Snowgirl

Kia, Jag tror inte att jag behöver progesteron. Mitt problem är nog mest genetiska avvikelser på embryot eftersom jag dels är nästan 40 och dels är bärare av en translokation bara den ger ca 25% risk för missfall eller ett avbrytande av graviditeten. Däremot äter jag en tredjedels barnalbyl på eget bevåg. Det är samma som Trombyl som jag fick utskrivet när jag väntade dottern. Skulle nog kunna få det utskrivet nu också, men orkar inte kontakta barnmorskan innan jag kommit en bit in i graviditeten. Sen måste hon kontakta läkaren och så kanske jag ändå har fått missfall innan det är klart.

• Snowgirl

Scarlett, Jo jag ser det som positivt att jag helt plötsligt har lätt att bli gravid. Före vi gjorde IVF hände inget på tre år och nu verkar jag helt normalfertil fast jag är nästan 40. Jag har inte gett upp hoppet helt heller. Testet var i och för sig inte starkare idag, men det var ändå ett streck. Förbereder mig på alla scenarion

• Snowgirl

Skönt att illamåendet håller på att ge sig. Det är både och det där. Lite lagom illamående så jag känner att allt verkar bra passar mig.

• Snowgirl

Kia, Jag har aldrig haft ont innan missfall. Däremot har jag haft rejält ont i tidig graviditet när det har gått bra, typ hugg och drag i livmodern och ljumskarna.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35