Gravidtråd för oss som är över 35
Favoriter i väntan på att få hoppa in på riktigt
Favoriter i väntan på att få hoppa in på riktigt
Sessan, Underbart! Grattis!
Kia, Jo vi såg en glimt av varandra i den förra tråden.
Tack för alla grattis
Nä jag tror inte det kommer att gå vägen den här gången heller. Om inte testet ökar i styrka imorgon är det nog kört tyvärr. Det här är fjärde graviditeten och jag börjar lära mig mönstret för hur det ska se ut för mig. Är lite deppig så här på morgonen och till råga på allt ska det bli 10 plusgrader och regn till veckan. Blä!
Kia, Tack för pepp. Det skulle ju kunna gå bra, men jag har lite svårt att tro på det. Jag jämför lite för mycket med mina tidigare graviditeter, men vem vet? Jag gillar inte ovissheten, men det är väl bara att avvakta.
Välkommen hit Hanniz! Spännande med tvillingar och skönt med lyckat kubtest.
Kia, Jag tror inte att jag behöver progesteron. Mitt problem är nog mest genetiska avvikelser på embryot eftersom jag dels är nästan 40 och dels är bärare av en translokation bara den ger ca 25% risk för missfall eller ett avbrytande av graviditeten. Däremot äter jag en tredjedels barnalbyl på eget bevåg. Det är samma som Trombyl som jag fick utskrivet när jag väntade dottern. Skulle nog kunna få det utskrivet nu också, men orkar inte kontakta barnmorskan innan jag kommit en bit in i graviditeten. Sen måste hon kontakta läkaren och så kanske jag ändå har fått missfall innan det är klart.
Scarlett, Jo jag ser det som positivt att jag helt plötsligt har lätt att bli gravid. Före vi gjorde IVF hände inget på tre år och nu verkar jag helt normalfertil fast jag är nästan 40. Jag har inte gett upp hoppet helt heller. Testet var i och för sig inte starkare idag, men det var ändå ett streck. Förbereder mig på alla scenarion
Skönt att illamåendet håller på att ge sig. Det är både och det där. Lite lagom illamående så jag känner att allt verkar bra passar mig.
Kia, Jag har aldrig haft ont innan missfall. Däremot har jag haft rejält ont i tidig graviditet när det har gått bra, typ hugg och drag i livmodern och ljumskarna.