• Johanna6

Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)

some day skrev 2013-11-18 07:35:21 följande:
    Åt den i ett halvår ungefär.
    Usch va tråkigt när du försökte så länge.

• Johanna6
    Anonym (Hjälp finns) skrev 2013-11-18 08:02:32 följande:
    Jättesynd att Fluoxetin inte har funkat för alla. Ibland kan det ju vara för hög eller för låg dos också. Jag får som "inverterad" ångest av Fluoxetin, små kortare stunder då jag blir obefogat glad och tillfreds. Precis som ångesten fast precis tvärtom. Jätteknäppt men väldigt skönt.

Hur många äter regelbundet och hur många äter ordentligt på dagarna? Sker hetsätningen främst på kvällarna? Blir det värre av hunger? Äter ni för att ni har tråkigt? Det är svårt att ta sig ur naturligtvis men det går, jag lovar!!
    Det är värst för mig på kvällarna och hemma då man har tillgång till allt. Har precis proppat i mig tre portioner taccos och mår illa :/
  • Johanna6
    Anonym (Hetsätare) skrev 2013-11-04 20:47:11 följande:
    Hej!

Jag har ingen officiell diagnos men det är ingen tvekan om saken. Jag har det som på engelska kallas Binge eating disorder. Jag kan äta väldigt stora mängder mat på väldigt kort tid utan att kunna kontrollera mig. Jag förstår till hundra procent att detta måste låta helt galet och osannolikt för folk som inte har denna ätstörning. Jag startar denna tråd lite i terapisyfte för mig själv. Detta är som jag känner nu inget jag kan berätta om för någon i min närhet. Har ni några metoder som ni tror kan hjälpa mig är jag öppen som försökskanin. Fråga på!

P.s Jag antar att det är omöjligt att inte få några påhopp om det ena och det andra i ett sånt här forum men jag hoppas ändå att vi kan hålla det på en någorlunda trevlig nivå.  
    As dålig period igen. Jag bara äter och äter och det enda jag tänker på är mat mat mat. :(
  • Johanna6
    Anonym (Hjälp finns) skrev 2013-12-17 17:46:38 följande:
    Kan det vara så att du faktiskt är hungrig? Försöker du att styra upp och äta regelbundet, att det aldrig får gå mer än 3 timmar? Vet att det i vissa skeden i livet är nästintill omöjligt men klarade jag av att ta mig ur mitt så kan nästan vemsomhelst. Jag fick dock ordentlig hjälp.
    Det går bra i perioder men jag faller ALLTID tillbaka förr eller senare :/ 
    Just nu äter jag när jag känner för det men även om jag är mätt tänker jag på nästa mål.
Svar på tråden Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)