Inlägg från: Matilda03 |Visa alla inlägg
  • Matilda03

Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)

evaanderzzon skrev 2013-12-17 19:03:47 följande:
    Kräks man efteråt eller äter man bara mycket under kort tid? Är det bara onyttigt eller kan du svulla i dig 20 bananer t ex?
    Jag har liknande problem och jag spyr inte efter att jag överätit, tyvärr kan jag känna ibland-det går bara inte, har försökt, samtidigt är det bra att jag inte kan spy för det är ju skitfarligt om man gör det mycket. Jag äter mest onyttigt, typ mackor, godis, söt youghurt när jag hetsäter
  • Matilda03

Jag som skrev att det är tur att inte kräks är inte fet och går inte upp mer o mer i vikt hela tiden, jag äter nyttigt kanske en vecka o sen överäter jag en eller två dar, jag pendlar I vikt men håller mig inom normalvikt eller strax över.

Varför jag skrev att det är farligt att kräkas är dels för att man sabbar natrium/kalium balansen I kroppen vilket kan leda till problem med hjärtat, mag-tarmsystemet tar stryk och tänderna förstörs av magsyran som kommer upp när man spyr.

• Matilda03

Sen håller jag f.ö med den som skrev att det kan vara farligt att överäta även utan att kräkas I och med att det känns som att magen ska sprängas och hjärtat klappar snabbt som fan, måste vara farligt! Men ffa allt är det ju psykiskt för jävligt o även att man kan gå upp I vikt o få  t ex diabetes.

Svar på tråden Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)