Inlägg från: Anonym (Binging Girl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Binging Girl)

Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)

Hej, här är en till.... Nu har jag dock en riktigt bra period och det var snart 2 veckor sedan jag hetsåt!!! Rekord! Minns ärligt talat inte när det inträffade sist...

evaanderzzon skrev 2013-12-18 12:45:13 följande:

Läste att det var "tur" att hon inte kräks efter, för att det är farligt. Är det så? Är det farligare att hetsäta och kräkas, än att bara hetsäta och INTE kräkas? Vad är det farliga med att kräkas? Är helt seriös i min frågeställning! Jag vet ärligt talat inte!
    Det är verkligen inte bra att kräkas ofta. Magsyran fräter mycket på både tänder och halsen och magmunnen kan bli slapp så att man ofta får uppstötningar.
    Jag är en sån som inte heller kan spy, men jag kan ju säga att det kan vara lika farligt att INTE spy. Många gånger har jag ätit så mycket att jag fått hjärtklappning och att det känns som om tarmarna ska spricka (vilket de kan om man överäter jättemycket). Och ibland har jag varit rädd för att hamna i sockerkoma, alltså inte bara att man blir trött och somnar (vilket jag alltid blir efter hetsätning), utan att verkligen hamna i koma.
  • Anonym (Binging Girl)
    Anonym (Beenthere) skrev 2013-12-18 12:53:20 följande:
    Inte jag heller. Fick inte mycket till förklaring heller.
    Om jag inte kräktes eller tog laxerande efter ett frosseri så ansågs det väl kanske ändå bara som dåliga livsstilsval. 

Kräks man mkt så förstör man slemhinnor och tänder. Laxerande sabbar tarmarna. Kanske därför? 
    Att bara bli fetare och fetare och därmed må sämre och sämre för man inte kan kontrollera det - ses inte lika akut kanske.
    Man behöver inte vara fet trots att man regelbundet hetsäter och inte spyr eller tar laxerande. Jag kompenserar det med perioder av att äta väldigt lite.
  • Anonym (Binging Girl)
    evaanderzzon skrev 2013-12-18 13:02:47 följande:

Tack för svaren! Låter jävligt illa att man inte ska kunna få hjälp mot hetsätning utan kräksgrejen! Det måste det ju fan bli ändring på! Jag är väldigt oinsatt i ämnet, så jag frågar här istället (ställer jag fel frågor eller på fel sätt så upplys mig gärna om det - jag vill INTE kränka nån!). Jag undrar om det kanske finns nått centrum för folk med fetma? Typ som det finns för anorektiker.
    Ett center för de med hetsätningsstörning kanske skulle passa bättre? Jag tror inte att alla feta hetsäter, samtidigt som inte alla som hetsäter (men inte spyr eller laxerar) är feta. Det gemensamma problemet är således inte fetma, utan att vi dämpar ångest med ett stort intag av mat under väldigt kort tid.
Svar på tråden Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)