• joni11

Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)

Hejsan, jag vet inte om jag är knäpp men jag måste bara få bukt på det jag håller på med och vet inte vart jag ska vända mig. Jag hetsäter på nätterna. Har gjort det sedan jag blev "Frisk" från min anorexi. Antar att jag aldrig blev frisk utan att det övergick i något annat sjukt jävla beteende, är så trött. Jag får inte sova bara äter och äter allt jag finner. Bär skam dagen efter, lover att aldrig göra om det men det fortsätter och fortsätter. Ibland går det bra men oftast inte. Jag vill bara sluta med det. Orkar inte mer!

• joni11
    Anonym (Hetsätare) skrev 2013-11-04 21:24:51 följande:
    Nej, inte alls. Bara att starta den här tråden är jobbigt för det gör det mer verkligt. Men jag vet ju vad en läkare skulle säga. Jag vet om alla risker, hur farligt det är för hälsan. Jag vet vad som rekommenderas - att försöka äta så normalt som möjligt, planerat och regelbundet. Att hitta distraktioner och att jobba på sin självkänsla. Varje gång jag har hetsätit känns det helt självklart att jag ska kunna sluta. Varför skulle jag vilja göra något sådant igen som känns så äckligt och jobbigt efteråt? Men jag triggas igång så himla lätt och då är det som att ingenting är mer värt än att få äta. Det är så sjukt och svårt att förklara. 
     Känner igen mig i detta så himla mycket, det finns ingenting som kan få mig att inte äta det "förbjudna" när jag väl hamnat i fel tankegångar. Jag triggas så lätt. Jag vet inte hur eller varför för jag hetsäter på natten. Vaknar och går upp och äter allt, verkligen allt.Vad gör man? 
Svar på tråden Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)