Inlägg från: Anonym (Kämpar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kämpar)

Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)

Hej ts.

Vi kanske kan stötta varandra här.. Jag har också ätstörningar. Haft i ca 20 år. (Men dolt det för alla tom min man tills nyligen) Har främst haft bulimi. Får hjälp av en ätstörningsklinik sedan i maj. Sedan dess har jag nästan slutat kräkas men jag hetsäter fortfarande nästan dagligen. Vilket innebär att jag sedan maj har gått upp ca 10 kg. Numera har jag en övervikt på ca 20 kg. Det är fruktansvärt och jag mår så dåligt utav detta.

Har också ätit fluoxetin men blev inte hjälpt av detta. Fick en fruktansvärd ångest och lusten att hetsäta försvann inte. Numera äter jag cymbalta sedan några veckor. Jag har också en svår depression att tampas med. Går igenom en skilsmässa och riskerar att förlora jobbet då jag har en lång sjukskrivning bakom mig.

Vi måste klara detta! Vi stöttar varandra. Kram M

• Anonym (Kämpar)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2013-11-16 21:25:30 följande:
    FICK du ångest av fluxoetin? Det ska ju tvärtom TA BORT ångest.
    Ja, jag fick fruktansvärd ångest av fluoxetin. Alla reagerar vi olika på olika mediciner.
  • Anonym (Kämpar)
    Anonym (Ätstörning) skrev 2013-11-19 14:40:43 följande:

Förut var kvällarna värst för mig. Jag svalt mig hela dagarna och trillade alltid dit på kvällarna. Hetsåt och kräktes. Numera kan det vara när som helst. Direkt när jag vaknar kan jag gå upp och trycka i mig massor av mackor medans jag gör frukost till barnen. Det är den biten jag jobbar med nu. Att äta en ordentlig frukost. Pålägg på smörgåsen och så ska jag sitta ner och äta. Funkar vissa dagar smile1.gif

Valde fel anonymt nick. Det är jag som är (kämpar)
Svar på tråden Jag har Binge eating disorder (hetsäter - fråga vad du vill och allt det där)