Anonym (Förstår dig) skrev 2013-11-10 16:48:58 följande:
Detta handlar ju om ett missbruk?
Tycker det ändå inte passar in här. Som en missbrukare, där man mår dåligt, vill man ju ha stöd att sluta, inte ta utmaningen att fråga-mig-vad-du-vill. Det finns det ju som sagt ett helt eget delforum för här på fl. Lika udda skulle det ju vara att börja en tråd här med Jag använder heroin och tar regelbundna överdoser och har dött men återupplivats flera gånger, fråga mig vad du vill. Vem gör så? Här söker man stöd, inte frågor som raddas upp över de existerande problemen, där man får sitta och förklara sitt beteende. Visst kan ts få stöd att komma ur sitt missbruk här, om det är det hon vill själv, men för mig anses denna själva frågeställning provokativt. Just för att detta är fl och just för vad "fråga mig vad du vill" delforumet representeras här.
Varför? Jo, därför att om man vill sluta, så söker man likasinnade som vart med om liknande missbruk och får råd, tips och stöd. Inte de som inget kan om ens missbruk, men endast är nyfikna på hur det går till och får ställa frågor. Ja, det är min åsikt i alla fall.