Vad kan du om diabetes typ 1?
Ja, hur står det till med era kunskaper kring detta ämne egentligen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-04 17:14
Quizen fokuserar främst på barn och ungdom, alltså växande individer.
Ja, hur står det till med era kunskaper kring detta ämne egentligen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-04 17:14
Quizen fokuserar främst på barn och ungdom, alltså växande individer.
Hyfsad koll, men skulle vilja fördjupa mig ännu mera!!
Alla rätt! Tyckte det var enkelt, är jag ovanlig då eller?
Absolut, o fördomar slipper ni från mig. Är grymt imponerad av barn o föräldrar som tvingas leva med sjukdomen dygnet runt, Och ändå får vardagen att gå runt!! Har lovat mig själv att aldrig gnälla över lite sömn, efter att jag fått en inblick i hur en barnfamilj med D1 kan ha det!
Inte mött ngn typ etta som behöver ta insulin 7 gånger om dagen och olika sjukdomar? Det handlar ju om kroppens svårighet att själv reglera blodsockret. Men Harads nån länk där det står en bra förklaring?
Alla rätt. Medicinintresserad och har kanske 2-3 personer i min omgivning med barn med diabetes. Känner ingen vuxen. Det är ju en autoimmun sjukdom men ändå verkar den bryta ut som om i epidemier. Tex fick 3 barn i en klass på barnens skola diabetes under en och samma månad. Scary...
Jag hade rätt på alla utom hur många gånger om dagen de flesta behöver ta insulin. Min mamma har diabetes, så jag har fått med mig hyfsad koll under min uppväxt. Hon tar insulin fem gånger om dagen, men jag chansade och valde 3-5 i stället för 5-7 ggr ...