Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

de Robespierre skrev 2014-12-02 22:32:24 följande:
     Alla är nog överens om att den kostar.
    Nej då, etablissemanget (inklusive etablissemangswannabees här på FL, i denna tråd) har ju alltid drivit tesen att all invandring innebär ekonomisk vinst.

Försök inte att skriva om historien nu.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-12-02 21:51:25 följande:
    Mattias Karlssons retorik i riksdagen hade övrigt att önska. Det var en 15 minuter lång monolog där ord som extrem invandringspolitik upprepades gång på gång. Inget om skola, pensionärer, företag, skatter osv. Det handlarde bara om en sak - extrem invandringspolitik.

Det märkliga är att SD nu ställer bakom en budget som har en migrationspolitik som, sett till kostnaderna, är identisk med den rödgröna regeringens. Och som beskriver en värld som helt skiljer sig från den verklighet som SD presenterar.  I Alliansen motion kunde man läsa:

"Alliansen ser det svenska flyktingmottagandet som en moralisk skyldighet, men också som en investering i framtiden."

Det lär ju knappast vara den ordalydelsen som fick SD att välja att fälla Regeringens budget. Snarare pekar allt på att man hoppas på ett kaos och nyval där man förväntar sig få ännu fler röster. Och med det sagt så blir det ännu tydligare att man väljer att offra tidigare vallöften och svika väljare för chansen att få mer makt.
    Inget 'märkligt' med det. Den budget Sd kommer att rösta fram, kommer ju ändå inte att gälla sen. Läs på lite!
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-12-02 22:41:58 följande:
    Så länge vi har en blockpolitik så kommer historien upprepa sig.
    Förklara dig gärna.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-12-02 22:46:14 följande:
    Märklig. Så fort någon inte håller med SD så kommer anklagelser om försök att skriva om historien. Ni vill verkligen att någon skulle försöka göra det eller?

Ingen har väl sagt att invandring är gratis. Visa mig gärna källa på det och jag är den förste att ändra mig. Det som däremot skiljer SD mot de du etablissemangwannabees är väl hur mycket det kostar. SD har en siffra. De andra en annan. Vilket inte är märkligt iofs för det finns olika sätt att se på ekonomi. Jag tar inget parti i det.
    Inte bara "gratis", utan dessutom att den skulle vara vinstgivande. Digestive har hävdat i detta tråd vid ett antal tillfällen. Fråga honom eller henne du!
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-12-02 22:51:04 följande:
    Jag har läst på och visst finns det chans att omförhandla budgeten. Frågan är bara om Alliansen kommer att tillåta det. SD har ett par saker i sin budget som inte finns med i Alliansens (och tvärtom).

* Kostnaden för invandringen, asyl mm (no brainer)
    * Mindre pengar till Försvaret än i sin egen budget
    * Pensionslöftet
    * Ingen höjd A-kassa
    Vad snackar du om? Det handlar ju inte om Sd:s budget. Den är ju inte aktuell i sammanhanget öht.

Vad det handlar om att är att Sd röstar för Alliansens budget. Denna Alliansens budget kommer ju ändå inte vara aktuell för regeringsbildaren, vilket betyder att Sd:s röstande i den här omgången, på Alliansens, är irrelevant, bortsett från att det innebär att regeringens budget INTE går igenom, och att S måste försöka bilda en ny regering, sannolikt utan Mp. Sen förhandlar S med Alliansen om ändringar i den budget som har lagts fram, för att sedan presentera den. Då går den igenom. Det blir en minoritetsregering sm stödjer sig på Alliansen. Detta gynnar på lång sikt Sd, eftersom folket känner sig överkört.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-12-02 23:03:49 följande:
    Ur mitt perspektiv var det här det bästa som kunde hända, men då anser jag att blockpolitiken har inneburit att partipolitiken har stelnat i föreställningar om hur det andra blocket är och att deras politik skadar Sverige.

Det förvånar mig iofs att SD flyttar fram positionerna så mycket att de i praktiken förklarar att de kommer att fälla varje regering som inte tar hänsyn till SD:s syn på invandring - inget av blocken kommer att börja samarbeta med SD vilket måste leda till att blockpolitiken tillfälligt eller permanent avskaffas för att hindra ett parti som bara har ett svar på alla politiska frågor från att få inflytande.

För övrigt var det Mattias Karlsson som utformade SD:s besynnerliga pamflett som gick ut på att svenska medborgare borde rangordnas efter hur lojal man är med partiets syn på svenskhet och svensk kultur.

SD:s framgångar bygger väl mycket på att Åkesson hade förmågan att få partiet att framstå som ett bland andra men med skillnaden att de ville begränsa invandringen mer än de andra partierna medan Karlsson verkar ha en mer militant nationell framtoning.
    Fast var det inte du som strax för valet var säker på att Sd inte ens skulle få 10%? :)

Du är så pinsam...

Vad det handlar om nu är att Sd har fällt S+Mp-regeringen. Perfekt.

Löfvén agerade klantigt som bildade regering med dina polare i Mp...
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-12-02 22:54:32 följande:
    Men Digestive åsikt är väl inte att ses som en urkälla, trots att hen kanske har hämtat det från en källa? Precis som du och jag. Däremot en bekräftat källa som både du och jag brukar presentera (och andra). Du vet vad jag menar.
    Det är ju rena självklarheter, som man inte ska behöva citera. Ibland undrar jag om det inte är jobbigt att medvetet göra sig både döv och blind:

www.dn.se/nyheter/sverige/tjanar-over-en-halv-miljard-pa-invandringen/
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:23:35 följande:
    Kent Ekeroth, en av de största inom SD, är också av judisk börd. Lustigt det där va...
    Fast sa du inte att han är nazist!?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-02 23:50:53 följande:
    Nej, jag sa att han är med i ett tidigare nazistiskt parti. Vilket säger en del om hans och hans brors mentala hälsa och/eller intelligens, faktiskt...
    Skulle det säga nåt om Löfvéns mentala hälsa då, att han är är med i ett parti som tills inte för så länge sen förespråkade tvångssterilisering och rashygienisk politik?
  • Philipsson

Eftersom Alliansen inte tycks vilja gå Löfvén till mötes väntar nu sannolikt extra val, till våren. Sd har ju sagt att man kommer att fälla även en alliansbudget om inte denna tar hänsyn till Sd, så en alliansregering är hellr inte trolig.

Nå, hur många procent får Sd vid ett nyval? Ska vi ha en gissningslek? :)

Jag drar till med 17%

Svar på tråden Varför hatar folk SD?