Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-06-05 20:01:58 följande:
    Ja, du skulle inte kalla det för en närmare liknelse med företag än en nation? Aha.. kOmmuner, aja, ja, ja.. hehe..
    Ja det är ju viktigt det där med hur kummunerna sköts har jag förstått
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-06-06 01:20:39 följande:
    Foujan Rouzbeh, nr. 7 på Fi:s lista, twittrar. Hur resonerar de som röstar på Fi, kan man fråga sig. Gärna socialbidrag och skattefinansierad sjukvård från Sverige - kanske -, men samtidigt hata landet. Borde inte sådana människor, som föraktar det land de bor i, avsäga sig medborgarskapet och bli fråntagna det och helt enkelt avhysas?

När jag hör sånt tänker jag: Ja, varför inte, varför inte avskaffa nationalstaten och låta alla gamla, sjuka, svaga, arbetslösa, lata, obildbara, studenter, o.s.v., helt enkelt klara sig helt på egen hand, utan välfärdsstat? Det kanske är det som är det rätta ändå!? Eller vad säger ni, ni nationalstats- och välfärdsstatshatare?
    Otacksamheten mot värdlandet är talande. Sådana människor borde sparkas ut på arslet. Hon kommer aldrig att bli svensk med sådant förakt mot Sverige.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 14:47:00 följande:
    Märkligt hur ni aldrig anklagar Erik Almqvist, förlåt, jag menar Szilág Érik för detta? Han har ju inte assimilerat sig, och svurit Ungern trohet, och gett upp Sverige, såsom ni menar att invandrare ska ge upp sina tidigare lojaliteter?
    Vill Erik bränna ungerska flaggan och riva deras gränser? I så fall ska han tamejfan skämmas.
    Och lägg ner ditt tjat om honom nu. Du gör bort dig.
  • Errol Flynn

Fantastisk tråd. Den verkar odödlig.

• Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 13:57:42 följande:
    Vilken i-iot som helst vet vad vår nationalsång heter, om det saknas någon formell stämpel på den sedan hedenhös är väl inte intressant.

Fattar inte den där ivern att plåna ut allt svenskt. Minsann- vi haaaar ingen nationalsång, vi haaar inga traditioner....vi har visst inte ett j-a dugg helt pötsligt. Lite sjukt om du frågar mig.
    Ja det är märkligt. Men då vill jag inte heller höra nåt dravel från våra politiker om att bevara invandrarnas kulturer. Har inte vi någon kultur så kan dom rimligen inte ha någon heller. Hela världen är en stor grå massa där alla är historielösa helt plötsligt.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-06-23 18:11:13 följande:
    Inte? Med den metoden kan man ju stoppa den globala uppvärmningen och befolka Mars! Ingenting är omöjligt så länge man drar ner på invandringen - det löser allt och mer! Våga inte påstå något annat..
    Jag tror att viss invandring är trevligt. Men inte i den takten vi har nu. Och inte de människorna vi får hit. Vi får inte hit arbetskraft utan krigsskadade människor som inte kommer stå till arbetsmarknadens förfogande på väldigt länge. Vi tar in 2000 asylsökande i veckan just nu och då har irakierna inte ens börjat komma. Jag läste att Danmark tänker ta emot 6000 asylsökande i år, dvs lika många som vi tar emot på 3 veckor. Det börjar bli farsartat nu. Någon gång måste taket vara nått. Migrationsverkets generaldirektör måste vara på gränsen till retard och har märkligt nog makten att förändra hela Sveriges framtid för alltid. Det var han som gick ut och lovade PUT till alla syrier som sätter sin fot här. Sen att vissa syrier bott i Egypten eller USA och passade på att söka asyl här spelade visst mindre roll. Gratis är ju gott. Vad jag önskar honom låter jag vara osagt.

??Vi kan känna oss stolta över att många söker sig till Sverige. Det är ett bra land vi lever i. Här blir man mottagen på ett bra sätt. FN:s flyktingorgan UNHCR säger att vi är bäst i världen och det betyder något, säger Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson.

www.dn.se/nyheter/sverige/prognosen-fel-tusentals-fler-behover-hjalp/

www.sydsvenskan.se/sverige/larm-om-psykvard-for-flyktingar/

• Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 18:42:43 följande:
    Spelar ingen roll. Om folk envisas med att trycka upp detta faktum i ansiktet på folk hela tiden (det där med nationalsångens offieciella status behövdes liksom inte göras övertydligt för tio år sedn märkligt nog, undrar varför) , så retar det bara upp de som har en stark kärlek till fosterlandet.

Och- vill jag påstå, trycker in dem än mer bestämt i SD-beslutet, om vi nu ska vinkla det hela dit ett tag.

Så jäkla enkelt förstår du, för det blir liksom , ja vad ska jag jämföra det med....någon som är adopterad och älskar sina föräldrar, skulle du då envisas med att trycka upp i ansiktet på den personen att - ja men det där är ju inte dina föräldrar-egentligen!!
    Jag fick i helgen reda på att mina svärföräldrar tänker rösta SD. Det var en glad överraskning. Jag trodde de skulle rösta på Moderaterna som vanligt. Båda är egenföretagare och absolut inga rasister. Men alla människor har sin gräns antar jag.
  • Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 18:46:40 följande:
    Arbetsmarknaden, men också vad lika tråkigt är men som glöms bort i diskussionen, är att vi har monterar ner vår psykvård, och dessa människor är lite av laddade granater..och ska gå omkring på stan. Jag är lite rädd.
    gudmundson.blogspot.se/2014/06/40-jihadister-har-kommit-hem-till.html

Ja välkommen till det nya "spännande" Sverige.....

• Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-23 18:48:35 följande:
    Hu, moderaterna. Skrev en egen tråd om mitt usla beslut att rösta blått. Kommer inte ske igen.
    Ja vi borde också rösta M egentligen då det gynnar oss som har företag. Men jag och sambon anser att dagens invandring är ett hot mot våra barn och barnbarns framtid. Vi kan bara rösta och hoppas att SD landar där Fremskrittspartiet och Dansk Folkeparti är idag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?