effemgea skrev 2013-12-21 12:30:39 följande:
Valstugereportaget - det jag minns handlar om en rasistisk moderat valarbetare.
Skulle gissa att de partier som lockar få - om ens några - rasister är FP, MP och V.
Skulle också tro att de två sistnämnda är så kallade vänsterextremistiska enligt en del av FL;s tänkare, men det kan man ta med ro eftersom det bara handlar om tro hos sådana som PGA och oOOo oOOo.
Jaså, var det en moderat? Minns bara att jag blev chockad och äcklad av hans uttalande och hans vidriga förnekande, trots att de tryckte upp klippet i ansiktet på honom där han kunde se sig själv säga sådana vidriga saker.
Hur som helst, ja det är en förvrängd bild de målar upp av verkligheten. Allt till vänster om SD är vänsterextremism, oavsett vad det är i verkligheten. Och så sätter de egenskaper på vänsterextremismen som de sedan attackerar. Och vi alla placeras i det facket oavsett vilka vi är och vad vi egentligen har för åsikter. Sedan så målar de upp en bild av Sverige och den bilden ser ut som att landet styrs av extremister som är våldsamma och vill folket illa. Jag undrar om det inte är projektion egentligen, t.ex. att allt som man själv känner och står för, det förnekar man och projicerar på andra.
Det är så uppenbart, för inget annat parti (trots att de alla haft medlemmar som varit direkt avskum) haft sådan destruktiv och farlig politik som SD. Utom de som är mer till höger om SD, som är nazister. SD har alltså inte långt till nazister egentligen, men kan aldrig sälla sig till den skaran pga sådana som Ekeroth som är sionist och har nära samarbete med andra sionistiska personer både i t.ex. USA och Israel. Vad SD har gjort är att ha infört en ny typ av rasism i Sverige, rasism mot enbart muslimer och till stor del mot MENA-folk, mest pga det kulturella och det religiösa, medan nazister kör det klassiska, rashatet.
Så i Sverige kan en människa från MENA (eller en muslim) känna sig attackerad från två håll: SD och nazister.
Nice