Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2013-12-20 20:49:04 följande:
    Det är nog den attityden som gör att uttrycket mest används som en våt socka att daska till meningsmotståndare i ansiktet med utan någon egentlig reflektion. 

Preciiiis som "vänsterextremist". Don't you think? Gud, har ni så svårt att se er sida av saken?
    Mother cake
  • Velouria
    Santa in disguise skrev 2013-12-20 20:55:56 följande:
    Du är ett oroväckande exempel på hur en extremistisk indoktrinering kan få en människa att helt bortse ifrån den verkliga världen och hur gråskalorna sakta men säkert suddats ut till ett vi och dom. I den svart-vita världen har du valt den svarta sidan där inte ens demokrati är målbilden - endast hatet styr och  våldet blir metoden att motverka den vita sidan. Jag tror att det vänsterextrema hatet har många faktorer, politiska motiv är inte det väsentliga. 1. Arbetslöshet - för mkt fritid och egendomliga tankar 2. Projicering - Den vänsterextreme lägger över sitt självhat på motparten 3. Indoktrinering - Den vänsterextreme tillbringar all sin tid på extrema hatsajter och får där sin svart-vita bild av verkligheten. Vi Sverigevänliga demokrater önskar såklart att problemet med vänsterextremism skall upphöra, men hur skall vi göra?

Haha, detsamma. Och glöm inte bort att SD är det parti med störst andel sympatisörer med lägst nivå av utbildning. Och som nån sverigedemokrat sa så har man inget med SD att göra om man är idiot och bonnläpp. Dags då för dig och resten av ditt gäng att ansluta dig till annan politik? Typ till såna som får spasmer i högerarmen i tid och otid och tvångsmässigt måste bröla ut en numera död persons namn.
    Mother cake
  • Velouria
    effemgea skrev 2013-12-20 23:31:48 följande:
    Tycker att du ska rösta ändå Velouria. En icke-röst är ju samma sak egentligen som att fördela sin möjlighet att påverka jämt över alla riksdagspartier.. Det är nog ganska få som finner ett parti vars åsikter de helt och hållet sympatiserar med. Eller uttryckt på ett annat sätt - rösta på vad tusan du vill, t o m KD, men en ickeröst är det samma som att till en åttondel stödja SD.

Förstår din poäng. Trots det känner jag mig sviken av precis alla partiet. Han som raddade upp en massa skit om t.ex. S glömde nog en sak till som jag aldrig glömmer och det är när man i smyg filmade vid valstugorna och det var nån socialdemokrat (om jag minns rätt) som var så äckligt rasistisk. Kommer du ihåg det? Och så när han konfronterades så förnekade han allt. Så fult. Så pinsamt. ALLA de är fula hycklare och det känns inte som att det finns något vettigt att rösta på längre. Men jag hatar SD mest av dem alla för att deras äckliga politik berör mig personligen och jag vill inte att deras politik ska få någon riktig verkan i samhället och i våra privatliv. Men okej, om EN röst på ett annat parti innebär en röst mindre till SD så gör jag så.
    Mother cake
  • Velouria
    PGA skrev 2013-12-21 09:44:35 följande:
    All heder till de som faktiskt sätter nationens intressen framför sina egna och talar öppet om sina sympatier för konservativa grupper.

Nej, du sätter inte nationens intressen framför dina. Ditt intresse för nationen är resultatet av själviskhet och inte till fördel för resten av nationen ( förutom för de av samma åsikt som du).
    Mother cake
  • Velouria
    oOOo oOOo skrev 2013-12-21 10:59:23 följande:
    För mig är det viktigare vad man är inte vad man blir kallad. Jag har blivit kallad SDare i denna tråden, rör mig inte i ryggen eftersom jag är så långt från SDare man kan komma. Du kanske skulle bry dig mer om vad folk verkligen är och inte vad de kallas.

Sedan tror jag att vissa i Sverige är som du, de har inget emot att bli kallade vänsterextremister. De verkar inte ens ha något emot att vara vänsterextremister trots att vi vet att vänsterextrema regeringar är de mest disfunktionella vi känner till. Av någon anledning likställs inte vänsterextremism med död och tortyr på samma sätt som fascism trots att vi vet att det leder till samma sak. Båda är samma sida av myntet, båda är emot frihet, oliktänkare skall tuktas, det slutar med att man får bygga murar för att hindra den egna befolkningen från att fly.
    Jag önskar att du kunde leva som du lär. Då får du också tillbaka det du ger.

Men nu när du verkar anta att jag är vänsterextremist, vad får dig att tro det? Är det enbart mitt stora ogillande av SD?
    Mother cake
  • Velouria
    effemgea skrev 2013-12-21 12:30:39 följande:
    Valstugereportaget - det jag minns handlar om en rasistisk moderat valarbetare.

Skulle gissa att de partier som lockar få - om ens några - rasister är FP, MP och V.

Skulle också tro att de två sistnämnda är så kallade vänsterextremistiska  enligt en del av FL;s tänkare, men det kan man ta med ro eftersom det bara handlar om tro hos sådana som PGA och oOOo oOOo.
    Jaså, var det en moderat? Minns bara att jag blev chockad och äcklad av hans uttalande och hans vidriga förnekande, trots att de tryckte upp klippet i ansiktet på honom där han kunde se sig själv säga sådana vidriga saker.

Hur som helst, ja det är en förvrängd bild de målar upp av verkligheten. Allt till vänster om SD är vänsterextremism, oavsett vad det är i verkligheten. Och så sätter de egenskaper på vänsterextremismen som de sedan attackerar. Och vi alla placeras i det facket oavsett vilka vi är och vad vi egentligen har för åsikter. Sedan så målar de upp en bild av Sverige och den bilden ser ut som att landet styrs av extremister som är våldsamma och vill folket illa. Jag undrar om det inte är projektion egentligen, t.ex. att allt som man själv känner och står för, det förnekar man och projicerar på andra.

Det är så uppenbart, för inget annat parti (trots att de alla haft medlemmar som varit direkt avskum) haft sådan destruktiv och farlig politik som SD. Utom de som är mer till höger om SD, som är nazister. SD har alltså inte långt till nazister egentligen, men kan aldrig sälla sig till den skaran pga sådana som Ekeroth som är sionist och har nära samarbete med andra sionistiska personer både i t.ex. USA och Israel. Vad SD har gjort är att ha infört en ny typ av rasism i Sverige, rasism mot enbart muslimer och till stor del mot MENA-folk, mest pga det kulturella och det religiösa, medan nazister kör det klassiska, rashatet.

Så i Sverige kan en människa från MENA (eller en  muslim) känna sig attackerad från två håll: SD och nazister.

Nice Obestämd
    Mother cake
  • Velouria
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 12:52:40 följande:
    Ja, det där är också konstigt. Trots allt ont som vänsterregimer gjort mot SINA EGNA i befolkningen, vilket såklart är det allra värsta - så anses det än i dag som lite varmt och mjukt och samtidigt coolt och hippt att vara vänster. Folk är oupplysta helt enkelt.
    Vad för ont gjorde socialdemokraterna mig, t.ex.? De är ju vänster.
    Mother cake
  • Velouria
    oOOo oOOo skrev 2013-12-21 13:43:52 följande:
    Jag har inte uttalat mig om vad du är, däremot sade du uttryckligen att du inte har något emot epitetet kommunist.
    Så du blandar sorgligt nog ihop kallas och är igen.

Jag vet inte var dina åsikter ligger, men jag håller med om att SD är vänster i de flesta frågor. Iaf vad det gäller distributionspolitiken som i mångt och mycket just definierar höger/vänster.

Och ändå är du en av dem som hänger upp sig på vissas härkomst så till den milda grad att du upprepar detta närmast maniskt.

Nej, jag blir inte kränkt av att bli kallad kommunist. Det betyder att jag hellre blir kallad kommunist än rasist. Rasister gör precis vad som helst för att slippa bli kallade för rasister. De tar till de fulaste härskarteknikerna. För min del får du kalla mig för kommunist eller vänster om du vill, det säger aldrig något om just mig. Jag har aldrig gått ut med var jag står politiskt, just för att jag inte aktivt står någonstans politiskt. Så era härskartekniker biter inte på mig.
    Mother cake
  • Velouria
    PGA skrev 2013-12-21 13:49:38 följande:
    Sveriges politik är extrem i många avseenden såsom skatter, abort, flyktingmottagande, genus mm mm. Eftersom du inte har ett internationellt perspektiv går det dig förbi.

Sveriges politiker vill inte landet illa men har för mycket fokus på världen och bortser från de negativa konsekvenser som den internationella solidariteten kostar landet.
    Jag kan garantera dig att jag har större internationellt perspektiv än vad du har

Hursomhelst, tror du att Sverige skulle bli mindre extrem med SD vid makten?
    Mother cake
  • Velouria
    oOOo oOOo skrev 2013-12-21 13:50:35 följande:
    Kan du citera var jag kallat dig kommunist? Det verkar som du ser röda skynken här
    Nu Drömmer
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?