Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Lejonmamman01 skrev 2013-11-13 08:58:34 följande:

Mainstreamamerikanarna ÄR lika oss. De fanatiska religiösa som jag beskrev är en liten minoritet, och till och med om några av dem kom hit skulle de inte kunna göra någon skada, eftersom "några" inte är en maktfaktor. Till skillnad från de fanatiska muslimer som vi tar emot flera tiotalstusen per år... Plus att de förökar sig mycket fortare än vad vi själva gör, då de börjar föda barn redan i 15-16-årsåldern, och varje kvinna föder 6-8 barn. Till skillnad från oss, som föder två barn var och inte börjar förrän i 30-årsåldern.
    Jaså är de det. Den fanatiska shoppingreligionen har iaf spritt sig hit och fanatiska muslimer i 10 000-tal som vi tar emot är ju ditt hjärnspöke. Muslim är inämligen nte likställt med fanatisk muslim och den är typen av svartvit syn som SD ger uttryck för är ju en klar orsak till varför föraktet för SD är så stort.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-14 00:51:57 följande:
    Du är lite ohederlig i din citering - innan dess beskrev jag blogginlägget eftersom jag utifrån dina kommentarer misstänkte att du inte orkat läsa det. Kontexten torde vara självklar utifrån det blogginlägg vi diskuterar. De toleranta som avses är artikelförfattarna och de visar sig vara toleranta precis i de områden som namns.

Jag förstår uppriktigt inte hur man kan feltolka ett blogginlägg med rubrik "Hur mångkulturellt bor de toleranta?", en ingress som beskriver vilka toleranta som avses, och vars syfte beskrivs som att exponera en grupp hycklare.

Du kan inte skylla din bristande stringens i text på andra.

Hycklare? Måste man bo i invandrartäta områden för att vara en hyckelfri tolerant person enligt ditt sätt att se på det och i så fall gör det Jimmie Åkesson intolerant som inte själv bor i ett invandrarghetto?

Givetvis bor inte en massa människor som har råd att bo bra i invandrartäta förorter. Om de gjorde det skulle vi ju inte ha några lågstatus invandrartäta förorter.
  • nihka
    MikeXY skrev 2013-11-14 00:59:51 följande:
    Slutsatsen man kan dra är att många av de aktuella personerna säger sig vara toleranta samtidigt som de helst håller sig på behörigt avstånd från invandrartäta områden. Hyckleri kallas så'nt.
    Nej, det kallas att ha råd att bo bra. Jag bor inte i ladan men är ändå djurvän. Jag ömmar för människorna i Filipinerna, men jag tänker inte flytta till Manilla. Det gör inte mig till hycklare.
  • nihka
    PGA skrev 2013-11-14 07:36:00 följande:
    Visst finns det ett mått av hyckleri i detta. Man påstår sig uppskatta mångkultur men lever själva i så gott som helvita, svenska områden.

Flyktingmottagandet är i kort ett sätt för styrande politiker att uppfattas som empatiska av medierna. Medborgarna som stödjer ideologin tror sig därmed bli empatiska.

Problemet är att det skapar problem för andra som man bortser ifrån. Dagens politik är inget annat än ett övergrepp på socialgrupp 3 som lever i dessa områden som ska ta emot alla dessa flyktingar. 

Nu är inte invandrartäta förorter mångkulturen personifierad även om det är en vanlig SD-uppfattning.

OK, så alla dessa gnälliga människor i tråden som vill ha bort invandrarna och därför röstar på SD tillhör socialgrupp 3. 
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-14 08:58:53 följande:

Om du kollar på den somaliska folkgruppen - och JA det har kommit hit flera tiotusentals somalier om året de senaste åren, jag kan ta fram källa på det om du vill för jag har sett statistiken tidigare - så är hela gruppen "fanatiska" i förhållande till en mainstream-kristen.

Om en svensk sekt skulle sätta upp samma regler för sina medlemmar - kvinnans främsta plikt är att föda så många söner som möjligt, kvinnor och även flickor måste alltid ha långa, lösa kläder och täcka hår och hals med en sjal, man får inte ha sex före äktenskapet, flickor måste giftas bort vid första tecken på pubertet för att de inte ska frestas att ha sex före äktenskapet, dessutom måste de omskäras som små för att ytterligare minska risken att de ska vilja ha sex, etc. etc.. Så skulle den sekten klassas som fanatisk. MEDGE det nu, att du också skulle kalla en svensk familj som behandlar sina döttrar så i religionens namn, för fanatisk!
    Kan inte du medge att du inte känner några somaliska kvinnor i Sverige? Din bild av dem är ju så stereotyp att det är nästan roligt att läsa.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-14 09:02:37 följande:

Fast Åkesson har ju aldrig heller påstått att han älskar mångkulturen. Då är det inget hyckleri, att han håller sig, sin fästmö och sitt kommande barn borta ifrån den. Ser du inte skillnaden..? Det är när man påstår att man gillar en sak, samtidigt som man nogsamt skyddar sina närmaste ifrån den, som man hycklar. Hyckleri i sin prydno.

Angående din sista mening, så är det samma resonemang som fanatiska kommunister hade i det gamla Sovjet. Alla människor ska äga lika mycket och leva på samma nivå. Men när det gäller just de höga partifunktionärerna, så är det ju inte så konstigt att de bor bättre, äter bättre, kan åka på semester till Svarta havet varje år, o.s.v. o.s.v.. 
    Jaså Åkesson håller sig borta från kulturell mångfald. Alltså firar han exempelvis inte jul och påsk och gör han det är han förstås med dina mått mätt  - en hycklare.

Att de flesta människor bor så bra som de har råd med är inget resonemang utan ett rent konstaterande. Enligt ditt resonemang så behöver alla som tycker om kulturell mångfald bosätta sig i ett invandrsarghetto för att inte klassas som hycklare. Nu finns det mångkultur på annat sätt än misär vilket helt verkar ha gått SD förbi och både invandrare och svenskfödda flyttar ifrån problemområden när de kommer upp sig i livet. Det är inte det minsta konstigt, men enligt SD-resonemang bör man alltså bo kvar om man säger sig tycka om sina grannar med rötter från utlandet.

Många SD-are är väldigt inbillningssjuka och gillar att använda ord som kommunist som något slags motsatsord till rasist. Märkligt fenomen.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-14 09:07:41 följande:

...och dessutom är det ett oerhört svek mot den vanliga befolkningen, som inte har råd att bo någon annanstans. Man medger själv att det är dåligt att bo i ett område med många invandrare - genom att man inte vill bo där själv, så medger man det indirekt. Men man skiter fullkomligt i, att i och med att man fortsätter att ta in invandrare från dessa kulturer, så gör man livet allt sämre för de svenskar som inte har något annat val än att bo där.
    "den vanliga befolkningen"???" Då har vi alltså ett antal invandrartäta områden och där bor "den vanliga befolkningen". Låter trångt Skrattande.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-14 09:31:06 följande:
    Så att "bo bra" är alltså i princip liktydigt med att inte bo på en plats där den så omhuldade mångkulturen inte är representerad i särskilt hög grad.

Det blir lite självmål där, på något sätt. Och jo, visst finns ett mått av hyckleri i ditt resonemang.
    Nej att bo bra kan exempelvis vara att bo i områden där det inte är stökigt, och stökigt är det där de som står socialt lägst bor koncentrerat.

Det bor en jävla massa utlänningar utanför Sverige men det gör inte att varenda fläck utanför Sverige är ett problemområde. Att ett område är ett problemområde hänger alltså inte per se samman med att det bor människor av icke-svensk härkomst där utan för att det bor människor som inte reder sig lika bra i samhället. Dessutom är mångkultur inte detsamma som en massa sämre bemedlade invandrare ihoppackade i miljonprojekt lika lite som den nationella identiteten representeras av de sämre bemedlade svenskfödda som också bor där.

Jag har aldrig velat bo och vill fortarande inte bo i ett miljonprojekt och det oavsett vilka som bor -  och vilka som bor där har ändrats över tid. Det som många som har bott i sådana områden haft gemensamt över åren är att en bostad där var det bästa de klarade att få tag på.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-14 10:12:36 följande:

På temat hycklare kommer annars alltid Aftonbladet och deras Vi gillar olika-kampanj och bilden av deras helvita redaktion upp färskt i minnet. Vi gillar olika, men för fasen inte här inne på redaktionen, det här är ju en arbetsplats...
    Jaha, så alla som inte har mörkhyade människor i sin arbetsstyrka kan inte inte (den du hockey) vara rasister. Att gilla olika var ju ett upprop mot främlingsfientlighet. Man kan ju vara emot främlingsfientlighet oavsett vem man jobbar med även om det vore ett steg i rätt riktning att se en mer representativ representation av fler grupper.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:18:09 följande:

Nähä. Om Somalia INTE är ett problemområde, så tycker jag att somalierna kan stanna där.
    Somalia är ett land där det råder inbördeskrig. Det är inte detsamma som att det är problem med alla somalier som kommer till Sverige för att somalier är problemmänniskor samlade i ett problemområde. Där har du skillnad på rassesyn och objektiv syn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?