Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2015-01-01 20:21:23 följande:
    Och sd's "lösning" är..? (Trumvirvel)
    Minska volymerna med 90% så att myndigheterna kan ta emot kvotflyktingarna på ett värdigt sätt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-01-01 20:16:53 följande:
    Det är tänkt att de ska bo där max 9 månader. När snön försvinner går det alldeles utmärkt att cykla eller gå. Det är ju vad miljöpartister och dumvänster vill att svenskar ska göra...

Grytan - helvetet på jorden. Värre än Assads tortyrhålor och ISIS-halsskärare
    Någon av dom påstod att de hade gått genom hela Syrien och vidare. Då känns 15 km som en droppe i havet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-01-01 20:27:59 följande:
    Eller ta bort alla bidrag kopplade till invandring, det är inte invandrarna som är problemet. SD klagar på kostnaden, minska den så kan vi ta emot hur många som helst som försörjer sig själva.
    Ja, invandrare som inte får jobb eller bidrag kan ju börja tigga. Det låter inte helt genomtänkt. Fri invandring fungerar inte, ett totalt liberalt samhälle fungerar inte. 
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-01-01 20:33:22 följande:
    Nu förstår jag inte hur du resonerar, se på Hong Kong, de har haft mångdubbelt större invandring och en arbetslöshet på 2-3%. Skillnaden är att de har haft en avreglerad ekonomi och ett skattetryck som är 1/4 mot vårt.
    Hur många av Hong Kongs invandrare kommer från mellanöstern och Afrika?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 20:57:53 följande:
    Och de ska få pengar till buss från..?
    Kommunen - skattebetalarna. Precis som deras mat och logi kommer från.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 21:05:14 följande:
    Jaaa..? Och?
    Vad kan en historieprofessor om ekonomi, till exempel?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 21:10:17 följande:
    Skämtar du med mig? Är du allvarlig?
    Skämtar du med mig? Du tar ju Henrik Arnstad som en seriös statsvetare.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 21:16:08 följande:
    Jag vet inte ens vem det är. Du kanske ska lära dig att skilja mellan individer.
    Det var ju konstigt, för i inlägg #7725 hänvisar du till honom.

www.familjeliv.se/forum/thread/71525932-varfor-hatar-folk-sd/767
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 21:16:44 följande:
    Och oavsett så rättar det inte till din fantastiska brist på koll på vad forskare kan och gör.
    Det finns fler historiker, och samhällsekonomer, som menar att invandringen kostar mer än den smakar, så att säga. Även vänsterekonomer anser det, om man vidgar vyerna till Storbritannien.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?