Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Är det inte bara en massa män på bussen? Vart är alla kvinnor och ensamkommande flyktingbarn? De kanske kommer senare som anhöriginvandrare?

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 17:41:08 följande:
    Så med andra ord är det förkastligt att försöka vinna billiga poäng på en bild på en jacka. Det är så här rasismen fungerar.
    Nej, det tycker jag inte.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 17:42:26 följande:
    Ja, för det är säkert jättebra att bli satt i en stad som har dåligt med jobb. Men det är klart, om de får jobb så har ni ju inget att gnälla över va...
    För de får säkert jobb i Malmö eller Stockholm. Dröm vidare....Drömmer
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-01-01 17:49:43 följande:
    Antingen flyr ni och nöjer er med Grytan tills ni kan försörja er själva eller så hoppar ni på bussen och åker hem till snöfria Syrien igen.

Jag tackar dock för att er oerhört otacksamma inställning visar hur Reinfeldts vision om bosättningar i varje skogsdunge är ett tecken på sjukdom och intet annat.

Busstokarna uppför sig så idiotiskt att en kan tro att det är en false flag från SD.
    Ganman skriver det bra.

www.facebook.com/jens.ganman/posts/10152685082663251
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 18:07:51 följande:
    Nej det är sant, för inte ens efter 400 år av att vara en del av Sverige har Skåne anpassat sig till resten av Sverige. Hur kan de då hjälpa andra att integreras?
    Nu håller du på med "vi och dem-tänk". Det är rasistiskt.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 18:13:14 följande:
    Du ser inte det absurda i att kräva att man ska kunna försörja sig själv i en halvstor by där det finns typ noll jobb? Snacka om att lägga brädet för att få dem att misslyckas!
    Tror du att flyktingarna blir tvungna att försörja sig själva? De får mat, logik, kläder (om begagnade kläder duger) osv helt gratis. De ska stanna där i 9 månader. Trodde du att dessa 30 flyktingar skulle få jobb, arbete och egna bostäder i Malmö eller Stockholms innerstad så fort de kom till Sverige? Skev verklighetsuppfattning. Förvånad
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 18:13:58 följande:
    Ja, det får de. Du kanske ska sluta läsa Avpixlat och börja kolla in riktig statistik.
    Ja, dröm vidare. Drömmer
  • Gert

Första gången jag håller med FDFMGA. Förvånad

• Gert
    Vad skulle vara ett bättre ställe?

- Malmö, Stockholm eller någon annan stad där det inte är så kallt som här. Här finns det björn, varg och andra djur. Vi kan inte stanna här, säger en annan.

Men jag bor ju här?

- Ja, men vi är araber. Vi kan inte bo där det är sånt här väder, svara han.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6058506

Någon kanske skulle ha upplyst araberna om att Sverige har tempererat klimat och att björnarna sover den här tiden.

Jag börjar förstå mina kurdiska taxikollegor som aldrig har sagt något positivt om araber. De säger oftast att araber bara kräver en massa saker och inte vill jobba.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:56:46 följande:
    Absolut. Men det är inte promenadavstånd iallafall. Tänk dig att du kommer till ett nytt land, till en håla där ingen förstår vad du säger. Hur ska man få ett arbete? Det här är upplagt för misslyckande. Tänk dig om i deras situation en stund, jag är säker på att du inte klarar det.
    Du har äntligen förstått! Ja, det är upplagt för misslyckande. Det är vad själva asylinvandringen har varit - ett totalt misslyckande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?