themia skrev 2013-12-18 11:43:43 följande:
Du kan inte jämföra MP med SD.
SD är ett missnöjesparti med fötterna i den främlingsfientliga och rasistiska, för att inte säga sverigefientliga, sörjan.
MP är ett parti som arbetar seriöst för att rädda naturen och samhället från att gå under. Det är förvisso en tuff uppgift, men tuffa utmaningar skrämmer oss inte.
Här hade jag nog räknat med lite bättre från dig (på allvar). Att Mp arbetar för att rädda naturen och samhället ska alltså ge frikort för att bete sig hur korkat som helst?.
Slösa med skattebetalarnas pengar för egen vinning. Inga problem - jag arbetar för att rädda naturen.
Köra bil på fyllan med narkotika i kroppen. - Inga problem, jag arbetar för att inte samhället skall gå under, klipper jag några fotgängare på vägen så har jag räddat så många fler med mitt arbete.
Fuska på tentan - Inga problem - vi har träd i skogen vi måste skydda.
Åka taxi i stället för kommunalt - Inga problem - det är ju taxin som släpper ut avgaser, inte jag.
SD har ett mycket bättre alibi för sin existens, nämligen att rädda hela Sverige från att gå under. Det är åtminstone ett realistiskt mål jämfört MP som vill "rädda" hela världen.