Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Menar ni att allt som publiceras om SD i Expressen och Aftonbladet är lögn?

Men om samma saker publiceras i andra källor än just dessa två, gör det de övriga också till lögnare? Är all sorts avslöjande av SD-skit lögn?

Mother cake
  • Velouria
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 20:00:25 följande:
    Men nu är detta en demokrati och de som har folketsstöd kommer in i riksdagen och SD växer så det knakar så lägg ner de elitistiska översittarfasonerna.
    Vad betyder demokrati, tror du?
    Mother cake
  • Velouria
    Philipsson skrev 2013-12-17 11:26:34 följande:
    Jag tänker inte polemisera med Wikipedias artiklar. De kan ju vara skrivna av dig, eller av vem som helst som saknar kompetens i sammanhanget. Den som använder sig av Wikipedia som rättesnöre för definitioner av begrepp, har inte begripit mycket av vad källkritik handlar om.

För att du ska förstå: Jag har 20 frukter i en korg, päron och äpplen och vill ta reda på hur många jag har av varje. Jag tar upp frukterna från korgen och sorterar dem: äpplena för sig och päronen för sig. Det visar sig vara 12 äpplen och 8 päron. Så, nu har jag studerat en del av verkligheten!

PS Du kan byta ut päron &äpplen mot t.ex. män/kvinnor, unga/gamla, svensk etnicitet/annan etnicitet o.s.v.
    ---
    Rasism är att rangordna raser/etniciteter. Inga av våra riksdagspartier hävdar en sådan rangordning, åtminstone inte såvitt jag vet.

Vilken sorts rangordning använder sig SD av? Tänk "nationalism", "patriotism", "islamofobi", "främlingsfientlighet"...På så sätt kanske vi kan skapa ett nytt begrepp för framtida bruk. Ett begrepp som i framtiden kommer att finnas i samtliga lexikon.
    Mother cake
  • Velouria
    ubåt skrev 2013-12-17 11:33:04 följande:
    Du frågar när lögn blev synonymt med sanning… Tja, varje gång Ullenhag öppnar munnen skulle man lite illvilligt kunna säga. (eller sätt in valfri politiker från sjuklövern som uttalar sig om invandringen). ;)
    Men ingen från SD?
    Mother cake
  • Velouria
    effemgea skrev 2013-12-17 22:56:58 följande:
    Stackars Vitryska hockeyhjälten som hävdar att det finns intelligent liv inom SD. 

Du noterade säkert att Suffering är så i gasen nu att hen inte ens kan hålla rätt på sina signaturerFörvånad

Hur länge tror du han får kackla den här gången. Jag såg att han redan blivit lite vingklippt i en annan tråd.

Mother cake
  • Velouria
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 22:35:21 följande:
    Men varför är du inte lika bekymrad över tex Vänsterpartiet? Som du säkert vet så har ju nästan alla VPK.are täta kärleksband till den fascistiska våldsvänstern, nu senast fick ju SDU.ordföranden Markus Allard avgå eftersom han sympatiserade med Revolutionära Fronten

Nu har han sedermera ersatts av Axel Frick och du kan aldrig gissa vilken organisation herr Frick ger sitt gillande till?

Ta daaaaa

petterssonsblogg.se/2013/12/17/ordforande-for.../

Jag menar, Sverigedemokraterna är ju som små söta lamm om man jämför med andra partier. Så om du är så intresserad av missförhållanden i den politiska värden så kan jag inte riktigt förstå varför du och dina nätkumpaner dag ut och dag in ältar samma gamla Järnrörshistoria som inträffade för 4 år sedan. Det är väl snarare ett bevis på att det inte finns så mycket skandaler inom SD.
    Nyligen avpixlades ju en del pga vad de hade skrivit på nätet. Skandal. Och att de flesta av dem kom med ena ursäkten och förnekanden efter den andra är ju bara mer skandal. Det är liksom det nyaste av alla SD -skandaler.
    Mother cake
  • Velouria
    ubåt skrev 2013-12-20 01:49:00 följande:
    Jag gör ett undantag (eftersom du bättrade dig lite här). SD "bestämmer" naturligtvis inte vem som är svensk och vem som inte är det. Å ena sidan har vi människor som kommit till Sverige från andra länder och sedan blir svenska medborgare. Medborgare kan man vara i ett land utan att man för den delen ser sig själv som "svensk", även om personen benämns svensk av t.ex. myndigheter.

Sen kan jag gå till mig själv där min sambo är född i ett utomeuropeiskt land och har dubbla medborgarskap. Hon säger att hon är svensk, känner sig som svensk och enligt min uppfattning beter hon sig som svensk, även om där finns en brytning på annat språk. De flesta människor frågar varifrån hon kommer.

Sen har jag en god vän som är född i Sverige av utländska föräldrar och har bott i Sverige i hela sitt liv. Tror aldrig han har bott mer än några veckor i taget på somrarna i föräldrarnas hemland. Han kallar sig själv inte för svensk utan är stolt över sitt utländska medborgarskap och sitt pass från det landet.
    Således ser inte jag honom heller som svensk - även om han uppför sig som vilken svensk som helst. Skulle han välja att bli svensk medborgare, skulle jag ändå ha svårt att se honom som svensk eftersom jag känt honom i drygt 40 år.

Så - om en person jag inte känner kommer från ett annat land till Sverige, blir svensk medborgare, känner sig svensk och uppträder som gemene man, tror jag att varken SD eller jag har några problem att kalla den personen svensk.

Uppträder personen däremot som (lite överdriven bild) av en spanjor... Öppnar sin affär kl. 09 till 09.45 nån gång - lite beroende på,  stänger klockan 14, öppnar igen kl. 18 och har öppet till ca. 21.30 då han tar med sig fru och små barn för att äta middag vid 22.30-tiden. Söndagar är det alltid stängt även om det är en servicebutik.
    Där har han parkerat sin bil på ett övergångsställe (dubbelpanerad för säkerhets skull). Till maten dricker han en flaska rödvin samtidigt som han kollar reprisen på senaste tjurfäktningen på storbildsskärmen.
    Då kan han ha svenskt medborgarskap och svenska flaggan tatuerad i röven utan att jag ser honom som svensk. 
    Så ungefär ser jag på det.
    Om svenskhet är så viktig, varför valde du inte en svensk sambo istället för en "artificial" svensk som bara "känner sig som en svensk"? Då skulle ju du få äkta vara?

Och vad känna sig svensk, hur känner man sig då? Om jag flyttade till Kina skulle jag inte känna mig som en kines, men för den skulle skulle jag ändå funka i det samhället eftersom jag, utan att känna mig som en kines, har kapacitet att anpassa mig. Jag behöver inte känna mig som en *valfri etnicitet* för att kunna funka i den etnicitetens land.

Och, vad tycker du om så många svenskar som inte beter sig som den svensk som du ger exempel på, men som känner sig som en helsvensk?

Att känna sig som en etnicitet och att fungera i ett samhälle är skilda saker. Man behöver inte känna sig som en viss etnicitet för att funka. Det ena är inte avhängig det andra så att säga.
    Mother cake
  • Velouria
    Ermenegildo skrev 2013-12-20 17:11:32 följande:
    Och vem påstår att Sverigedemokrater inte har koll...

www.svtplay.se/klipp/1687226/sd-karlstad 

Å ena sidan är det ett slags förakt för demokratin att hon sitter där, å andra sidan är det ju lite synd om tanten. 
    Men lilla gumman Jag tycker uppriktigt synd om henne, på allvar...Vad har hon åstadkommit under sina tre år som fullmäktige? Är Karlstad en väldigt liten stad som bidragit till att hon haft många kompisar som röstat på henne? 

Jag hade ställt en hel del andra frågor till henne, såsom vad kan du om SD? Vad vill du med samhället? Vilken framtidsvision har du?

På så sätt skulle hon nog ha kommit fram till att SD nog varit fel parti för henne, för jag tror ärligt talat inte att hon någonsin i hela sitt liv varit så politiskt intresserad.
    Mother cake
  • Velouria
    Santa in disguise skrev 2013-12-20 19:09:33 följande:
    Helvete vilken nyhetsflash du postar, blir nästa drag järnrören igen igen, och igen?

Vi andra kan ju givetvis också bombardera forumet med politikers felsteg men jag förstår inte syftet? Det tycks vara förbehållet er vänsterextremister av någon anledning.

Som vi alla vet så beror det givetvis på bristen av argument i sakfrågor.

Ni har ju givetvis inga. Statistiken säger: vi förlorar ekonomiskt på massinvandringen, vi förlorar socialt på massinvandringen.

Ni säger öhh öh .. .ehh men järnröööören dååå? Öhhh, mer massinvandring .. ehh öhh alla människors lika värde .. öhh, ehh järnrörsmaffian . ehhh öhööö hehehe!

Jo vi känner till vad som hände 2009 då aluminiumrör bars ett par meter. Men ni små kommunistiska ungdomar. Kom med något nytt - gärna argument?

Ska vi verkligen fortsätta med massinvandring och varför då? (önskar att svaret inte innehåller orden järnrör och rasism)

Dom här vänsterextrema hatbloggarna som ni läser gör debatten ännu lägre än vad den borde vara.
    Nej, det kan du inte. Annars hade du gjort det. En sverigedemokrat missar ingen chans att smutskasta, även om det innebär att de måste ljuga för att "bevisa" sin tes. Typ "ändamålet helgar medlen".
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?