Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-11 01:00:39 följande:
    Ja? Att det finns muppar som huserar i diverse kommentarsfält och annat är det väl ingen som ifrågasätter. Det bästa är att låta deras dumheter stå för sig själva, folk som har något innanför pannbenet klarar utan problem av att sålla agnarna från det bildliga vetet.

Då är det värre med diverse elitdebattörer som å ena sidan beklagar sig över att SD et al drar ner debatten på en erbarmlig nivå men samtidigt inte tvekar att skriva om SlödderDemokrater och så vidare - dvs vara en lika rabiat hatare fast på den "goda" sidan. 
    Jag anser inte att jag är dum, men jag klarar inte av att sålla några agnar från något bildligt vete. Jag ser inte ens något vete utan mest ogräs. Jag ser ena stunden Ekeroth springa runt på stan med järnrör och sedan i riksdagsdebatt och sedan en massa råbusekommentarer i SDmedia som SD påstår sig inte kunna ta något ansvar för som uttrycker ungefär vad Ekeroth uttryckte med sitt järnrör. Jag kan inte ta ett sådant parti på allvar.

Det är ingen slump att SD är så illa omtyckt utanför sin egen krets som tycks kunna sila mygg och svälja kameler bara kamelerna hatar flykting- och anhöriginvandrare och ibland allt som inte är ursvenskt, vad nu det är.

SD har gjort sig förtjänta av föraktet genom alla fadäser över åren som bara fortsätter. Jag blir inte ens förvånad längre. Inte allt för sällan är nog SlödderDemokraterna ett passande namn - tyvärr. Sedan är det sällsynt att  man träffar på någon här som bara tycker att vi ska se över migrationen utan att det finns någon slags rasistisk tanke om att "vi är bättre än dem" kopplat till resonemanget. Man behöver inte skrapa så djupt innan det kommer fram.
  • nihka
    effemgea skrev 2013-11-11 01:54:44 följande:

Ja, jag tycker SD samlar slödder och ja jag anser att det pågår ett samtal vid sidan om SD där det är möjligt att vara kritisk till den förda invandringspolitiken.
    Absolut, men den diskussion tar jag inte så mycket här eftersom FLs politiska forum har blivit ett tillhåll för SDs slödderklientel även om de inte huserar här solo och inte är så många till antalat fysiska personer. Syftet här känner jag är mest begränsat till att inte låta de värsta skrönorna stå oemotsagda. Resultaten på pollerna är ett bra exempel.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-11 10:23:24 följande:
    Dina invändningar blir mer och mer obegripliga. Jag misstänker att du inte inte fann någon anledning att titta närmare på länken eftersom du redan har din bild klar över innehållet. Nåväl.

Bakgrunden är alltså ett av dessa återkommande upprop (just detta publicerat i Aftonbladet/Expressen 13/9) där 60-talet kändisar/företagsledare/mediepersonligheter har undertecknat en text som förespråkar ökad tolerans på temat - Vi är toleranta, Många är inte toleranta, Det vore bättre om fler var som vi.

Ett par medlemmar på Flashback, som uppenbarligen tröttnat på att bli skrivna på näsan av folk som de misstänkter lever sina liv i behagfull avskiljdhet från den mångkultur de tar varje tillfälle att propagera för, valde att gräva vidare i undertecknarnas faktiska exponering för mångkultur i boendemiljön.

Resultatet blev som väntat, toleransen är avgjort störst i monokulturella enklaver på Södermalm, Östermalm, Vasastan, i välmående villaförorter etc. 

De referenser du efterfrågar är således den undertecknade artikeln i kvällspressen mappat mot folkbokföringsregistret. Affes Statistikblogg ger bara en grafisk representation av förhållandena - en bra och tydlig sådan i mitt tycke.

Dina funderingar kring åsiktsregistrering och inkomstfördelning förstår jag inte. 
    Du får tycka att det ger dig jättemycket att botanisera hos affe men en privatpersons blogg är fortfarande ingen tillförlitlig källa.

De flesta kändisar bor inte inte i invandrartäta förorter. Varför är det konstigt? De flesta människor bor så bra de har råd med, det har inget med tolerens att göra. Zlatan bor inte heller i en invandrartät förort, men han gjorde det - Rosengård. Om han nu skulle tycka att han är tolerant så växlar ju inte tolerensen upp och ner med adressen.

Och hur kommer man fram till att tolerensen är som störst i de områden där de som "undersöktes" bor?  Den som skrev på kan bo bredvid värsta rassen som valde att inte skriva på. Att ha gott ställt eller att vara känd är inget kvitto på att man är tolerant eller i det här fallet anser sig vara tolerant. Om man inte förstår sådant ska man inte ge sig i kast med statistik.  
  • nihka
    Angie99 skrev 2013-11-11 12:28:32 följande:
    Man är nog ganska naiv om man tror att alla som röstar på SD är korkade wt som vill att vi ska få fira Lucia och äta pepparkakor och säga negerboll.

Det är ju hemskt att någon ska känna sig så orolig för ens egen säkerhet att man väljer att inte kandidera för ett parti. Då har vi ju tappat allt vad demokrati och yttrandefrihet att göra. DET är skrämmande!

Den bilden har väl ett urval av sympatisörerna själva hjälpt till att skapa.

Det verkar fungera i de allra flesta fall för de andra riksdagpartierna. Det är bara SD som hatas på det sättet. Det känns inte som ett samhällsfenomen utan mer som ett SD-fenomen, även om det politiska klimatet blivit generellt tuffare på senare år.
  • nihka
    Angie99 skrev 2013-11-11 21:15:07 följande:
    Möjligtvis. Men jag tror att det skett en stor förändring sett till de som röstade på SD för 3 år sen och de som kommer göra det i nästa val. Även politiken har ju ändrats en del, vilket verkar vara svårt för många att ta i. "Ränderna går aldrig ur..." Osv...

Ja just därför det är skrämmande. Det har liksom blivit ok att trycka ner eller bruka våld mot någon bara för att denne röstar på ett parti som man tror är på ett visst sätt. För att alla säger att de är så. Media och de andra politikerna säger det, de vet ju!
    De flesta har nog inte läst partiprogrammet. Men Aftonbladet läser de dagligen.
    Som man TROR är på ett visst sätt? Är det stackars missförstådda nu igen? När Jimmie Åkesson står och säger att muslimer är mer kriminella än andra förstår jag fullt ut att vad det är som väcker människors förakt. Nej, ränderna går nog aldrig ur där.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-11 21:58:58 följande:
    Jag är fortfarande osäker på om du läst den bloggpost du kommenterar, det du tar upp tyder på motsatsen. Syftet uttrycks i klartext: "Det handlar om att exponera en grupp. En grupp hycklare.".
    Då får du fortsätta vara osäker, men jag säker på att vad du än tycker och tror så är en privatpersons blogg fortfarande ingen tillförlitlig källa. Fick du inte lära dig källkritik i skolan? Bättre sent än aldrig:

http://www.skolverket.se/skolutveckling/resurser-for-larande/kollakallan/kallkritik/fakta/lathund-1.151074
  • nihka
    JTA skrev 2013-11-12 08:35:54 följande:
    Men ... det stämmer ju. BRÅs utredningar, t.ex. Verkligheten är naturligtvis komplex, men det är inte rimligt att ta bort faktorn "religion" ur ekvationen när de omtalade kommer från traditionella kulturer där just religion har stor betydelse. Eller hur?

Nej, ingen av BRÅs rapporter säger att muslimer är mer kriminella. Det existerar överhuvudtaget inga rapporter där man listar brottslingar efter religion.

Däremot verkar män vara mer kriminella än kvinnor. Kanske ska kvinnor gå ihop i syfte att slänga ut alla män från Sverige, vi är ju trots allt i (en mycket liten) majoritet och vi borde inte behöva omges av detta kriminella kön.

Jag kan räkna upp flera fall där kvinnor farit illa och där män är ansvariga. Och se bara på hur många män det är som sitter inne på livstid för mord: 162 stycken. Motsvarande siffra för kvinnor är 6 stycken. Hela 96 % är män mot bara 4 % kvinnor. Män är alltså extremt kraftigt överrepresenterade och det ser nog ut så överlag när det gäller våldsbrott. Verkligheten är naturligtvis komplex, men om man räknar lite försiktigt på att vi är 10 miljoner invånare och just under hälften är män så förstår man snabbt hur ohållbart det är att de kriminella männen ska få beblanda sig med de så mycket mer laglydiga kvinnorna. Det är bara en fråga om tid innan minst varannan kvinna går runt med en kula i pannan. Fina staplar för hur detta ter sig i rosa och bajsbrunt finns på nihkapikas wordpissbloggdotcom.

• nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-13 08:42:01 följande:
    Du blandar ihop olika saker. En privatpersons blogg kan naturligtvis vara tillförlitlig om den är transparent, redovisar sina resonemang och hänvisar till källor på ett sådant sätt att uppgifterna kan verifieras. I den aktuella bloggposten finns t ex ett avsnitt om källor och metod.

Men som sagt: " De referenser du efterfrågar är således den undertecknade artikeln i kvällspressen mappat mot folkbokföringsregistret. Affes Statistikblogg ger bara en grafisk representation av förhållandena".

Jag blandar inte ihop någonting. Däremot gör du och nämnda amatöraffe det. Man kan inte uttala sig om hur toleranta människor i ett visst geografiskt område är utifrån var ett litet antal människor som själva säger sig vara toleranta är folkbokförda. Man kan inte dra sådana allmäna slutsatser och den som inte begriper det ska inte ägna sig åt statistik. det är ju ganska irrelevant om man har med avsnitt om källor och metod om man inte följer dem själv.

• nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-13 09:13:01 följande

Nu vet jag inte vilket "lyxhotell" det där inlägget avsåg och ids inte gå tillbaka, men det är ett FAKTUM att Ströms slott numera fungerar som boende för unga män från Mellanöstern. Detta ska också ställas i relation till, att det finns många infödda svenskar som är hemlösa... Samt svenska ungdomar som bor på ungdomshem, HVB-hem o.s.v. med mycket låg standard, många om samma toalett o.s.v..

Nej, det var också vad jepparna på friatider inte iddes göra: kolla upp fakta.

FAKTUM är att i Ströms slott är det förskola för barn från 1 år till 5 år:

http://www.stromsslott.se/forskola/ 

Det är möjligt att det även finns utrymmen som migrationsverket hyr in sig på men det är inget jag får upp på en enkel googlesökning.     
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-14 00:28:47 följande:
    Det stämmer. Och några sådana slutsatser drar han naturligtvis inte.
    Så då är det bara DU som drar sådana slutsatser:

Ditt inlägg nr 503:

"Resultatet blev som väntat, toleransen är avgjort störst i monokulturella enklaver på Södermalm, Östermalm, Vasastan, i välmående villaförorter etc."
    De referenser du efterfrågar är således den undertecknade artikeln i kvällspressen mappat mot folkbokföringsregistret. Affes Statistikblogg ger bara en grafisk representation av förhållandena - en bra och tydlig sådan i mitt tycke."  

Svar på tråden Varför hatar folk SD?