Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2013-11-10 22:24:26 följande:
    Siffror eller snarare matematik är ju som alla vet inte någon paradgren för sverigedemokrater, så där oss emellan finns det väl bara en sådan - och det är självömkandet - där det å andra sidan rimligen inte kan finnas någon varelse i universum som  kan slå gråtskriken från en ynkande sverigedemokrat som intagit offerpositionen.

Nåja, det var ett stickspår. Ska jag försöka lägga ut ett tidsintervall så att händelserna framstår i ett tydligare sammanhang. 

2009 spelade SR in SlödderDemokraternas skrålande om mordet på Palme på båten till Tallinn, det är ju bara några år sedan. Anna Lindh mördades för 10 år sedan och Olof Palme för 27 år sedan - medan 1921, det var väl samma år som kvinnor fick rösträtt, ligger 92 år tillbaka i tiden.

Vad man kan säga är alltså att de händelser jag refererar till är hyfsat samtida, möjligen slår det mig finns det åtskilliga här på FL som inte har något minne av mordet på Palme. Men det har å andra sidan påverkat Sverige så mycket att det definitivt är en del av vår nutidshistoria.

Jag menar, till och med SlödderDemokraterna uppmärksammar det ju fortfarande - om än ur ett SlödderDemokratsperspektiv som Torsk på Tallinn, typ. Och mordet på Palme kan naturligtvis inte jämföras med det bestialiska dåd den store ledaren, Jimmie Åkesson, utsattes för på Nytorget.

Jag menar också att 1921 ligger så långt tillbaka i tiden. Det finns knappast någon som är aktiv på FL som var född då. NSDAP var väl bara något år ungt och hade inte kommit till makten än. Men från 1921 och NSDAP kan vi flytta oss framåt sådär en 75-80 år i tiden till ett parti i Sverige kallat SD som då har NSDAP som inspirationskälla.

Notera att jag skrev 75- 80 år, så ta inte på dig gråtrocken, jag påstår inte  att dagens SD-ledare är nazister.
    Men har du svårt att fatta..? Det är ingen som påstår att en tårta är lika illa som en kniv eller ett revolverskott. Det otäcka var ju, att eftersom det visade sig MÖJLIGT att attackera en partiledare med tårta, så hade det ÄVEN varit möjligt att attackera honom med en kniv eller ett skjutvapen. Eller en bomb eller en frätande vätska i ansiktet. Jag tycker att det är upprörande att SÄPO inte har mer koll, i ett land där redan en statsminister och en utrikesminister dödats i nutiden...
  • Lejonmamman01

Nihka: "Å jo, det är precis vad jag gör. Du påstår något och det är din sak att presentera källa. Affe är ingen källa utan en privatperson med en blogg.
    Touchy, touchy. Jag räknar inte med dig på något sätt utan fortsätter att prata om de kommentarer jag postat i denna tråd från friatider. Tyck på visa endast på något av mina inlägg och leta reda på inlägget med en bild längst ner på 2 sorgliga gula huslängor ("lyxhotellet") samt mitt inlägg efter det så har du prov på jepparna."

Nu vet jag inte vilket "lyxhotell" det där inlägget avsåg och ids inte gå tillbaka, men det är ett FAKTUM att Ströms slott numera fungerar som boende för unga män från Mellanöstern. Detta ska också ställas i relation till, att det finns många infödda svenskar som är hemlösa... Samt svenska ungdomar som bor på ungdomshem, HVB-hem o.s.v. med mycket låg standard, många om samma toalett o.s.v..

• Lejonmamman01
    effemgea skrev 2013-11-11 00:00:36 följande:
    Så om någon nämner att SD har ett nynazistiskt förflutet är slaget förlorat.

Tja, jag delar inte den uppfattningen. Dessutom finns det en hel del andra lagar som är tillämpliga på SD-klanen.

Till exempel skollagen: Oavsett ämne kommer SD- klanen till slut ovillkorligen in på att barnen inte längre får fira skolavslutning i kyrkan.

Eller Somalialagen: Oavsett ämne kommer klanen till slut alltid att  mässa argumentet om att Sverige importerar analfabeter från Somalia.

Eller våldtäktslagen. Den här är inte generell utan gäller endast då klanen hamnat i affekt. En klanmedlem i affekt som känner sig svarslös i en diskussion med en kvinna kommer obönhörligen att mässa om att kvinnan kommer att råka ut för en kulturberikning, vilket är klanens namn på våldtäkter som utförs av invandrare.

Jag har inte läst den här tråden så noga, men nog skulle jag gissa att minst två av lagarna redan är giltiga.

Fast alla dina "lagar" är ju inget annat än sanningen. Det var ingen som inkluderade förbud mot skolavslutningar i kyrkan i begreppet "konfessionsfri" skola - innan muslimerna kom hit och det plötsligt blev så väldigt behjärtansvärt.

När jag var barn var kristendomsundervisningen redan utbytt mot religionsundervisning, men vi gick i kyrkan ändå utan några protester. Förmodligen beroende på att de invandrare som kom då var kristna katoliker eller grekisk-ortodoxa, som inte hade några problem med att delta i en gudstjänst i Svenska kyrkan. Svenska barn till ateister eller Jehovas Vittnen, fick sitta i ett klassrum och göra pyssel eller annat under tiden, och så hade man en profan ceremoni varje klass för sig när resten kommit hem i kyrkan. Det var inga problem.

Nu, däremot, bråkas det runt om i landet om detta mellan rektorer, kommuntanter, elever, föräldrar och präster. Två gånger om året. Energi som kunde användas till viktigare saker - det finns ju liksom VÄRRE ungdomsproblem, än att de tas till kyrkan två gånger om året och för höra lite Guds ord... Obestämd
  • Lejonmamman01
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-11 10:23:24 följande:
    Dina invändningar blir mer och mer obegripliga. Jag misstänker att du inte inte fann någon anledning att titta närmare på länken eftersom du redan har din bild klar över innehållet. Nåväl.

Bakgrunden är alltså ett av dessa återkommande upprop (just detta publicerat i Aftonbladet/Expressen 13/9) där 60-talet kändisar/företagsledare/mediepersonligheter har undertecknat en text som förespråkar ökad tolerans på temat - Vi är toleranta, Många är inte toleranta, Det vore bättre om fler var som vi.

Ett par medlemmar på Flashback, som uppenbarligen tröttnat på att bli skrivna på näsan av folk som de misstänkter lever sina liv i behagfull avskiljdhet från den mångkultur de tar varje tillfälle att propagera för, valde att gräva vidare i undertecknarnas faktiska exponering för mångkultur i boendemiljön.

Resultatet blev som väntat, toleransen är avgjort störst i monokulturella enklaver på Södermalm, Östermalm, Vasastan, i välmående villaförorter etc. 

De referenser du efterfrågar är således den undertecknade artikeln i kvällspressen mappat mot folkbokföringsregistret. Affes Statistikblogg ger bara en grafisk representation av förhållandena - en bra och tydlig sådan i mitt tycke.

Dina funderingar kring åsiktsregistrering och inkomstfördelning förstår jag inte. 
    Jo. Det är lätt att sitta på Öfvre Östermalm och gilla invandrarna på avstånd...
  • Lejonmamman01
    Angie99 skrev 2013-11-11 12:36:43 följande:
    Hahaha! Det måste vara ett drömboende? Jag har aldrig hört talas om så billiga hyresrätter. Jag bor i en kommun med 7000 invånare och här kostar en 3:a minst 4500:-. Och vår närmsta största stad är en med ca 160000 invånare. Inte Sthlm.

Nej, det var nog någon som fantiserade lite där... Obestämd
  • Lejonmamman01
    Queenie70 skrev 2013-11-11 16:50:41 följande:
    En anledning kan ju vara att Sverige får skämmas när sånt här händer...

" rel="nofollow" target="_blank">

Och jag glömmer aldrig hur JAG skämdes, när Mona Sahlin talade på engelska i Kina, i något kvinnosammanhang. Hon läste upp ett tal som någon annan skrivit, och det var inte bara hennes dåliga uttal som var skämmigt. Det var även uppenbart, av att hon betonade fel ord i meningarna, att hon inte förstod vad talet handlade om...

För att inte tala om när Svanberg skulle svara på frågor på engelska efter oljekatastofen... och då var han ändå tillsammans med EF:s VD, så man tycker att hon kunde ha bjudit honom på en språkresa - om han inte ansåg sig ha råd!  

Att plötsligt vara tvungen att svara på frågor på engelska utan förberedelser, som Åkesson fick göra, är inte så himla lätt. Många svenskar - kanske även du - TROR att de talar svenska flytande. Men när de måste göra det i verkligheten, så blir det med grov brytning, dåligt flyt, mycket stakande och rena felanvändningar av ord. Man måste tala ett främmande språk regelbundet, för att hålla uppe flyt och uttal, till och med om man en gång bott i landet och varit duktig på det. (Vet av erfarenhet.) 
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-13 02:03:34 följande:
    Nej, ingen av BRÅs rapporter säger att muslimer är mer kriminella. Det existerar överhuvudtaget inga rapporter där man listar brottslingar efter religion.

Däremot verkar män vara mer kriminella än kvinnor. Kanske ska kvinnor gå ihop i syfte att slänga ut alla män från Sverige, vi är ju trots allt i (en mycket liten) majoritet och vi borde inte behöva omges av detta kriminella kön.

Jag kan räkna upp flera fall där kvinnor farit illa och där män är ansvariga. Och se bara på hur många män det är som sitter inne på livstid för mord: 162 stycken. Motsvarande siffra för kvinnor är 6 stycken. Hela 96 % är män mot bara 4 % kvinnor. Män är alltså extremt kraftigt överrepresenterade och det ser nog ut så överlag när det gäller våldsbrott. Verkligheten är naturligtvis komplex, men om man räknar lite försiktigt på att vi är 10 miljoner invånare och just under hälften är män så förstår man snabbt hur ohållbart det är att de kriminella männen ska få beblanda sig med de så mycket mer laglydiga kvinnorna. Det är bara en fråga om tid innan minst varannan kvinna går runt med en kula i pannan. Fina staplar för hur detta ter sig i rosa och bajsbrunt finns på nihkapikas wordpissbloggdotcom.

Det är det där med att kunna tänka i flera led. "Apan som kunde tänka i flera led, vet du!"

Man kan alltså göra undergrupperingar under de stora grupperingarna också, för att ytterligare ringa in sanningen. JA det är förstås män som mördar och misshandlar och våldtar, men sedan måste vi titta på VILKA män det är som gör det också, om vi ska kunna förhindra det. Och då ser vi att det mest är utomeuropiska invandrare som gör det, förutom rånmord och trafficking - där är personer från Öst, bl.a. Polen, Rumänien, Albanien, det före detta Jugoslavien samt Ryssland (oftast men inte alltid zigenare till etniciteten) ansvariga.  
  • Lejonmamman01
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-13 08:42:01 följande:
    Du blandar ihop olika saker. En privatpersons blogg kan naturligtvis vara tillförlitlig om den är transparent, redovisar sina resonemang och hänvisar till källor på ett sådant sätt att uppgifterna kan verifieras. I den aktuella bloggposten finns t ex ett avsnitt om källor och metod.

Men som sagt: " De referenser du efterfrågar är således den undertecknade artikeln i kvällspressen mappat mot folkbokföringsregistret. Affes Statistikblogg ger bara en grafisk representation av förhållandena".

Men slå på Birthday eller Ratsit själv då. Du kan ju börja med Marteus på Expressen t.ex. - den politiska korrekthetens drottning. Jag kan redan nu berätta, att hon INTE bor i Alby...
  • Lejonmamman01
    Anghammarad skrev 2013-11-13 10:22:39 följande:
    Jag började skolan 1973 en en liten stad i princip helt i avsaknad av utomeuropeisk invandring.  Inte en enda gång har jag haft skolavslutning i någon kyrka. Varför skulle vi? Det finns ingen som helst anledning att blanda in den kristna kyrkan på något sätt i skolgången annat än som ett kapitel av religionsundervisning. 

Men det hade vi, som sagt. Alla skolor i Tensta gick i Spånga Kyrka på avslutningarna. Det är en gammal fin tradition - har fortfarande kvar minnena av orgeldånet, "Den blomstertid nu kommer", "I denna ljuva sommartid", doften av syrener, vaxljus och gammalt trä, prästens mässande, altartavlan och takmålningarna, de hårda bänkarna, känslan av att ingå i ett sammanhang - där folk suttit i samma bänkar i många hundra år och sjungit psalmer till samma Gud... och så vetskapen, att snart, snart var det sommarlov!  Det var oerhört mäktigt och jag känner ännu en nostalgi och ett vemod vid minnet.

(Sedan är det en annan sak, att dagens barn och unga kanske inte kan klara av en stämning..? De är kanske är för skadade av all snabb och simpel masskommunikation och -underhållning?)
  • Lejonmamman01
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-13 10:32:05 följande:
    "Avslutning i kyrkan"-diskussionen är ett onödigt stickspår. Jag är helt och hållet för att inte ha avslutningar där, även om det "alltid har varit så" och även om det inte finns en endaste muslim i skolklassen. Överhuvudtaget tycker jag religionens inflytande över skolgången ska vara så liten som det bara är möjligt - alltså är jag för ett totalförbud av religiösa friskolor, liksom för att de elever som känner att de måste ha specialkost av religiösa skäl i så fall ska måsta betala för den själva.
    Alltså, jag tycker väl inte heller att kyrkavslutningarna är någon nödvändighet I SIG. Jag hade inte sagt något, om det hade skett en utveckling där färre och färre elever, föräldrar och lärare hade önskat sig detta. Tills det rann ut i sanden - först i Stockholm och sist i Jönköping, typ. Jag fattar att tiden går och saker förändras. Det som stör mig, är dock att VARJE gång det är någon artikel i tidningen om en skola som nu slutat att ta eleverna till kyrkan, så säger rektorn eller kommuntanten att "det är av hänsyn till våra nya svenskar" (eller words to that effect).

Det jag är förbannad på, är alltså att muslimerna tillåts att bestämma hur svenska barn i Sverige ska få fira sin skolavslutning. Eller kanske snarare PK-tanterna, som säger sig förbjuda kyrkobesöken för att de är fina och goda människor som värnar om muslimer.  

Jag är för KRISTNA religiösa friskolor, eftersom kristendomen är VÅR religion. Däremot tycker jag inte att svenska skattepengar ska finansiera muslimska skolor, som bara fostrar barnen BORT ifrån det svenska samhället - i stället för IN i det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?