Varför hatar folk SD?
effemgea skrev 2013-11-10 22:24:26 följande:
Siffror eller snarare matematik är ju som alla vet inte någon paradgren för sverigedemokrater, så där oss emellan finns det väl bara en sådan - och det är självömkandet - där det å andra sidan rimligen inte kan finnas någon varelse i universum som kan slå gråtskriken från en ynkande sverigedemokrat som intagit offerpositionen.Nåja, det var ett stickspår. Ska jag försöka lägga ut ett tidsintervall så att händelserna framstår i ett tydligare sammanhang.
2009 spelade SR in SlödderDemokraternas skrålande om mordet på Palme på båten till Tallinn, det är ju bara några år sedan. Anna Lindh mördades för 10 år sedan och Olof Palme för 27 år sedan - medan 1921, det var väl samma år som kvinnor fick rösträtt, ligger 92 år tillbaka i tiden.
Vad man kan säga är alltså att de händelser jag refererar till är hyfsat samtida, möjligen slår det mig finns det åtskilliga här på FL som inte har något minne av mordet på Palme. Men det har å andra sidan påverkat Sverige så mycket att det definitivt är en del av vår nutidshistoria.
Jag menar, till och med SlödderDemokraterna uppmärksammar det ju fortfarande - om än ur ett SlödderDemokratsperspektiv som Torsk på Tallinn, typ. Och mordet på Palme kan naturligtvis inte jämföras med det bestialiska dåd den store ledaren, Jimmie Åkesson, utsattes för på Nytorget.
Jag menar också att 1921 ligger så långt tillbaka i tiden. Det finns knappast någon som är aktiv på FL som var född då. NSDAP var väl bara något år ungt och hade inte kommit till makten än. Men från 1921 och NSDAP kan vi flytta oss framåt sådär en 75-80 år i tiden till ett parti i Sverige kallat SD som då har NSDAP som inspirationskälla.
Notera att jag skrev 75- 80 år, så ta inte på dig gråtrocken, jag påstår inte att dagens SD-ledare är nazister.