Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:37:33 följande:
    Nej, inte med mitt tänk - med SDs tänk. Och de är inte en dubbelkostnad om de är födda här, nej. Och om det satsas bra på barnen så lär de sig snabbt. Jag lärde mig snabbt, men jag har också viss språktalang, medges.
    Klart de blir en dubbelkostnad även om de är födda här. Föräldrar som är nyanlända och lever på försörjningsstöd ska utnyttja mvc, bvc, förskolor, skolor, tandläkare osv. Ett svenskt barn har i alla fall med största sannolikhet föräldrar som betalar sin egen hyra/hus, sina egna kläder och mat, barnens sporter osv. Och så betalar de skatt ovanpå det.
    Det var du som påbörjade det här dumma resonemanget.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:39:47 följande:
    HAFT???
    En annan underklass innan ghettona kanske du kunde anstränga dig att förstå.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:45:48 följande:
    Du borde sätta dig in i vad deras politiker faktiskt säger. Som sagt, läs mer på Avpixlat.

Nu senast uttryckte ju Björn Söder, en av SDs toppar, att förortsbor är "ogräs". Du tycker inte det är talande?
    Läs mer på Avpixlat själv.
    Jag hinner knappt skriva här mellan all min internetshopping.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 20:48:05 följande:
    Nej, det är exakt det jag INTE gör, Errol. Jag är tvärtom egalitär där - är det kostnade för människor vi ska dra ned på så är de som inte fötts, de som inte existerar än rimligen lättare att dra ned på än de som redan finns här, eller hur? Speciellt när nyfödda är dyrare än invandrare. Men är kostnaden inte det viktiga, ja, då är det ju egelt om en person kommer hit via vagina eller flygplan.
    Det resonemanget håller inte.
    Du vet väl vad Reinfeldt sa? Det är inte svenskar mitt i livet som är arbetslösa.
  • Errol Flynn

Barnfattigdom (2/3 av fattiga barn har utländskt bakgrund enligt Rädda barnen)
    Ökning barnfattigdom (100% av ökning har drivits av invandring, barnfattigdom har sjunkit bland de med svensk ursprung men ökat överlag)
    Ungdomsarbetslöshet (uppskattningsvis hälften är första eller andra generation invandrare)
    Socialbidragsberoende (59% av socialbidrag gick till invandrare förra året)
    Problem i skolan (nästan 50% av de i lägsta decil i PISA har utländsk bakgrund)
    Långtidsarbetslöshet (43% är idag invandrare)
    Brottslighet (51% av de i Sverige med långa fängelsestraff är idag invandrare enligt The Economist, 76% av gängmedlemmar har utländsk bakgrund enligt forskare på Stockholms Universitet)
    Inkomstojämlikhet (en tredjedel av omdiskuterad ökning av ojämlikhet i Sverige som OECD nyligen pekade på drivs mekaniskt av invandring)
    Notera att invandring driver så mycket av sociala problem i Sverige trots att invandrare ännu bara är 15% av befolkningen. Hur mycket tid lägger media på de samhällsproblem jag listade upp ovan? Samtliga är omöjliga att förstå utan att ta in invandring. Invandring är utan jämförelse Sveriges idag viktigaste samhällsfenomen.

www.tino.us/2013/08/flykting-och-anhoriginvandringens-ekonomi/

• Errol Flynn

Invandringen skulle däremot på sikt kunna vara ett hot mot den bild av Sverige jag kan identifiera mig med,  i och med att invandrare ofta är präglade av omständigheter där såväl konflikter som religion tillhör vardagen - men min utgångspunkt är att invandrare i betydligt större utsträckning måste anpassa sig till oss än vi till dem.

Och så är det ju. Särskilt som politikerna har börjat förstå att den unika svenska självbelåtenheten som inte brydde sig om att ställa krav på invandrare eftersom de inte var som vi - en självbelåtenhet som präglade invandringspolitiken under några årtionden - inte var så lyckad.

Det här är nog det smartaste jag någonsin sett dig skriva.

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 21:22:15 följande:
    Samma underklass. Och vi har fortfarande inga ghetton, även om du och andra älskar att använda det ordet.

Rapporten, som presenteras av partiledaren Lars Leijonborg och integrationstalesmannen Mauricio Rojas, definierar utanförskapet utifrån följande kriterier:

Att sysselsättningen ligger under 60 procent för personer mellan 20 och 64 år.

Och att antingen skolresultatet eller valdeltagandet ligger under 70 procent. Med skolresultat avses andelen niondeklassare som går ut grundskolan utan fullständiga betyg.

www.aftonbladet.se/nyheter/article10508580.ab

www.ur.se/Produkter/164350-Bildningsbyran-integration-Segregerat-ghetto-eller-avfolkningsbygd

folket.se/nyheter/eskilstuna/1.213895

Det är inte du allena som sätter benämningar på orter. Alla håller inte med dig.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-20 21:27:55 följande:

Exakt och jag kommer osökt att tänka på något som Bamse brukar säga, (ja, jag har läst mycket Bamse för mina barn).
    Han brukar säga att den som är mycket stark måste vara mycket snäll.
    Det ligger något i det även för nationer, en trygg nation har säkerhet nog att våga vara öppna och generösa mot andra människor, i synnerhet människor i nöd.
    Det gäller både på individnivå och för nationer.
    Dom räddaste är dom som sluter sig och bygger pansarväggar mellan sig och sin omvärld.
    Då är väl jag som Alfons Åberg, snäll ibland och dum ibland.....
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-20 21:34:29 följande:
    "Tråden började hetta til för 70-elfte gången.... Kvar fanns enbart de mest inbitna fanatikerna som fortfarande krävde sin rätt till upprättståndelse...

Vissa borde verkligen lära av historien"
    Ja du har rätt. Måste sova nu. Ska upp 4:45. Sov gott.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-20 21:36:00 följande:
    Jepp vi har alltid haft en underklass. "Säg vilken behållning Sverige har av dessa människor?". Det har varit krig i Somalia i över 20 år. De är inte här för att vi i första hand ska ha behållning av dem utan de gillar liksom de flesta av oss inte att skjutas.

Sedan väljer du ut det värsta av det värsta och försöker få det till att detta är normen. Lite som att man tar upp Hells Angels och säger här har du den typiske MC och mopedföraren. Somalier som bryter mot svensk lag får stå tillsvars för sina gärningar enligt svensk lag oavsett vad eventuella själutnämnda poliser föreskriver. Enligt din bild så fungerar inte somalier någonstans, inte i Somalia och inte utanför Somalia. Trots det känner jag somalier som fungerar finfint i Sverige. Jag känner även de som inte fungerar så bra också.
    Det är taget direkt från migrationsverkets informationsmöte. Låter migrationsverket hoppfulla?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?