Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 23:05:35 följande:
    Tror du missuppfattat DDR en smula. Men ja, det brukar ju inte vara historia som är paradgrenen hos er hatare.
    Nja, personligen så anser jag att epitetet "hatare" är som klippt och skuret för SD-sekten. Sverigedemokrater saknar också ofta de spärrar som vi vanliga svenskar har. Dessutom var väl DDR lite för liberalt för att passa SD-sekten, men personkulten kring ledaren stämmer ju bra. Tror du det blir samma personkult kring nästa SD-man. Och tror du att det blir det där nötet som lallar på om svenskhet i tid och otid. Själv vet jag inte vad jag tycker vore roligast, Söder är nog min absoluta favorit. så typiskt sverigedemokratisk, så arg att han spricker, hela tidenFlört

Från det ena till det andra. Jag såg att någon av sektanhängarna skrev typ - Är du så kåt kan du väl åka hem till Zlatan och suga av honom" härovan. För övrigt en av dem som oftast projicerar sina egna känslor på andra, inte bara vad gäller Zlatan som man utan också beträffande hat. 

Du kan ju också se att att det inte bara gäller den här stofilen, utan Suffering som ränner omkring med sina våldtäktsfantasier i tråden eller som dumdrygt basunerar ut vad folk ska skriva. Hen har väl fått för sig att hen är moderator eller nå´t.

Det gäller ju också den våldsamma överrepresentationen bland SD-riksdagsmän avseende brottslighet, 600 procent - som ju är direkt skrämmande. Och de ska ju ändå vara det yppersta sekten kan presentera.

Någon av förmågorna skulle visst försöka tillrättalägga uppgifterna om brottsbenägenheten bland SD-riksdagsledamöter, men hen har väl inte hittat någon utanför SD som kan hjälpa till än.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-11-11 23:03:33 följande:

Den typiske sverigedemokraten. Järnrörsfyllon. 

Nej, ursäkta.

Aluminiumrörsfyllon.
    Mm. Det börjar med ett helrör och slutar med ett aluminiumrör.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-12 07:01:21 följande:
    Jag tror mycket av irritationen i Zlatanfrågan kommer av, att Zlatan jämt tas som exempel på hur bra invandrare anpassar sig i Sverige, och hur fattiga vi vore utan dem, typ. Och då blundar man för att den absoluta majoriteten av invandrare och andra generationens invandrare från "vissa" kulturer, INTE försörjer sig själva utan lever på bidrag och/eller brott. Och detta gäller i synnerhet dem som vuxit upp i områden som Rosengård. Zlatan är ju en på miljonen, typ...

Dessutom är han ingalunda allmänt omtyckt eller respekterad, trots sin framgång inom sin sport. Hans uppförande på planen - ego, macho, högljutt, skrikigt, respekterar inte domarens beslut o.s.v. - är väldigt osvenskt. Det är inget som medelsvensson vill bli förknippad med utomlands.

En tredje sak: det är svårt att vara stolt över idrottsmän som tävlar för Sverige, när de har osvenskt namn, osvenskt utseende och osvenskt beteende. Man får inte längre känslan av att det är "vi" som vinner - och det är ju DET som är huvudmeningen med landskamper. Som jag har sagt tidigare: kanske har så många befolkningar blivit så uppblandade nu, att det är dags att skrota uppdelningen av lagen i "länder" - och dela upp dem på något annat sätt? Och i individuella sporter skulle idrottsmännen kanske bara kunna representera sig själva..? Eller så är det dags att skrota stora idrottstävlingar helt, när det ändå inte är samma sak längre... (Bilden visar vårt guldlag i fotboll vid OS 1948.)
    Tankefelet du gör är att du förutsätter att alla delar din uppfattning, så är det ju inte - förmodligen inte ens bland alla sverigedemokrater, trots allt gissar jag att de har fått en del röster från folk som inte börjar stirra efter hudfärg utan bara anser att vissa branscher har förvandlats till oigenkännlighet på grund av EU:s inre marknad och att invandringen till Sverige är för hög samt att integrationen fallerar. Kanske inte många röster, men nog borde en viss andel av de 12,9 procent som röstade på SD tänka i andra banor än den regelrätta rasismens.

Hursomhelst. Zlatan kan nog upplevas som arrogant, men detta gäller en rad andra sportstjärnor också, och det hindrar inte att han är en av de mest populära svenska idrottsmännen i modern tid. Inom fotboll lär det väl vara Zlatan, Henke Larsson och någon till som för oss svenskar representerar det bästa vi har inom fotboll.

Att sen såväl Zlatan som Henke får många sverigedemokrater att vaja av obehag, tja, det är ju bara direkt relaterat till rasism.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-11-14 00:40:14 följande:
    Jaha och nu ska man svära trohet till kungen om man vill bli svensk?

Och organisationer som enligt Sd är "svenskfientliga" ska förbjudas.

Börjar lukta diktatur om det "demokratiska" partiet!
    Jag har aldrig stött på en mer svenskfientlig organisation än SD - så de kan ju börja med sig själva.
  • FDFMGA
    – Europa har ju länge sagt "vi kan inte ta flyktingar till Europa, vi ska hjälpa i närområdet" men hjälpen till närområdet har bidragit till att gränserna stängts eftersom grannländerna blivit överbelastade, säger Jan Egeland, generalsekreterare Norska Flyktinghjälpen, NRC.

– Det som händer är att fler kommer att dö inne i Syrien. Nu väntar tiotusentals människor på den syriska sidan av gränsen och om vi inte tar emot fler flyktingar från regionen så kommer gränserna fortsätta att vara i realiteten stängda, och då kommer många fler människor att dö och det sker medan vi alla står och ser på.

tinyurl.com/m22y3ry

• FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-14 08:02:08 följande:
    Jag hoppas verkligen att denne Jan Egeland vill leva med dessa syrianer SEDAN också, när de väl fått komma till Norge. Jag menar, att han bor i Oslos motsvarighet till Rinkeby, och hans döttrar går i Oslos motsvarighet till Rinkebyskolan. Annars ger jag inte mycket för hans kärlek till denna folkgrupp...
    Först en liten parentes: syrier menar du förmodligen, syrianer är något helt annat.

I övrigt är jag väl medveten om att många sverigedemokrater liksom klibbar fast sin egen kvinnosyn och egna våldtäktsfantasier på andra.

Visst finns det en taskig kvinnosyn på många håll i världen, men jag betvivlar att Egeland tänker i samma banor som en svensk rasist - så du applicerar liksom ditt eget sinnelag på honom.

Jag kan inte svara för Egeland förstås, men för min egen del så ser jag mycket hellre att mina baran går i skola tillsammans med barn till muslimer än tillsammans med barn till sverigedemokrater.

Återigen, visst kan många som kommer hit ta med sig en taskig kvinnosyn men inte så till den milda grad som den hos vårt alldeles egna Boka Haram, SD.

Bara i den här tråden har vi ju ett flertal sverigedemokrater som fantiserar om våldtäkter - en SD-kommunpolitiker till och med om våldtäkt på barn, det är liksom som att SD fungerar som en katalysator för det mest primitiva inom människan.

Jag såg förresten att SD minskar i nya Novus, det vore inte dumt om det var början på en trend, det är faktiskt rätt obehagligt att så många låtit sig lockas ner i Åkessons skittunna.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-11-14 09:19:57 följande:
    Exakt! Och under ordet "svenskfientlig" kan man slänga in lite vad som helst som Sd ogillar. Som tex fri media och ett demokratiskt parlament. Det här är ytterst oroande och ett hot mot demokratin. Att inte media uppmärksammar detta mer är ett bevis på deras beröringsskräck när det handlar om Sd.
    Jag hoppas att det vänder snart - man kan bli lite trött på att så många lockas av svenskfientligheten hos SD och av rasismen.

Sd-politikerns inlägg (08.02) är på något sätt själva essensen i SD:s människosyn, tycker jag - och ärligt talat - tänker man så kan man ju knappast gå rakryggad genom livet.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-11-14 09:41:06 följande:

Lugn och fin nu,

De långa knivarnas natt är på gång inom SD, snart imploderar de.

http://unvis.it/www.expressen.se/politik/sd-topparna-slass-om-makten-i-partiet/

Minskar vid nyvalet som alliansen tar hem segern i, sedan kan de sitta och grina i kapp med F? om vem som har minst att säga till om.

Fast det är kanske troligare med en splittring än att SD imploderar, fast effekten lär väl bli densamma.

Lite som de gamla kommunistpartierna, typ KFML och KFMLR
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-11-14 18:33:40 följande:
    Du anser alltså att islam är djävulens religion och att muslimer är onda människor?
    Uppenbarligen menar hon det, men så är hon ju också SD-politiker och representativ för partiet, om än lite mer öppen med vad hon tycker än de lite mer politiskt korrekta i ledningen.

Jämförelsen mellan vampyrer och muslimer säger väl inte mycket om muslimer i allmänhet, men desto mer om sverigedemokrater.

Jag gissar att det om några år är åtskilliga av de 12,9 procenten som förstått vad de t var för något de röstade på.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-11-16 08:46:50 följande:
    Ingen tar den här tråden på allvar. SD-hatar-maffian, där du ingår, har spammat sönder den här tråden så ingen bryr sig längre.
    Hm, tänk att sverigedemokraten är så vidskeplig. 

Inte ens om du samlar 50 sektmedlemmar och ni tillsammans tjalalaar i timtal så kan ni avgöra sådant som vilka som tar den här tråden på allvar eller inte.

I många avseenden är sverigedemokraten ett barn, vilket ditt inlägg är ett gott exempel på och man kan fråga sig om SD kan vara den vidskepligaste sekten av alla toksekter.

Ledaren, visserligen på väg ut nu, tror sig kunna avgöra var roulettekulan ska falla och spelar bort enorma summor medan fotfolket tar emot strålning som förklarar att till exempel ingen tar den här tråden på allvar.

Mot bakgrund av alla visningar tycks det finnas en och annan som finner den tillräckligt intressant för att vara värd ett klick - om inte annat kan man ju här få exempel på hur vidskepliga sverigedemokrater är
Svar på tråden Varför hatar folk SD?