Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    Hummelnr12 skrev 2014-03-25 20:27:16 följande:
    När Åkesson skall komma till en gymnasieskola i Trelleborg så får eleverna inte ställa frågor till honom. Om detta händer så finns risken att eleven/erna kommer att tystas.........vad nu det betyder. På tal om demokrati. Inget att parti får besöka skolan återigen demokratiskt

Ja jag läste om det där, helt sjukt. Säpo-vakterna hade tydligen sagt åt eleverna att sitta tysta och inte ställa frågor.
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-25 20:04:31 följande:
    Nej jag har förstått att svenska lagar och regler är det många som inte bryr sig om. Att ta emot fattiga till ett bättre liv är faktiskt inte vårt ansvar. Att ta emot människor som behöver skydd är däremot det. Att människor som är i skyddsbehov kommer i kläm för att dina fattiga polare ska komma hit är inget som bekymrar dig.

Jag uppmanar dig att läsa merit wagers blogg så inser du att människor med reella behov blir drabbade av missbrukande människor. Men självklart ska fattiga komma före krigsflyktingar...

Och det är de med skyddsbehov som får mest skäll av de som befinner sig på din politiska sida, dessa personer beskylls för att vara analfabeter, outbildade och vara orsaken till att svenska skolan har stora problem. Så du tycker alltså att vi ska ta emot fler människor med skyddsbehov? I så fall kanske Sd-lobbyister och andra skulle sluta beskylla dessa personer för allt ont i samhället..?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-26 10:11:19 följande:
    Fast det är ju inte dom med störst skyddbehov som kommer hit så du bekräftar ju bara att vi tar in helt fel människor.

Nu länkar jag sista gången meritwager.wordpress.com/

Återigen, personer med skyddsbehov som kommer hit eller har behov av att komma hit är den grupp av människor som säkerligen inte är högutbildade och kanske tom är analfabeter pga bristande offentlig verksamhet i sitt hemland. Kan du acceptera att det kommer hit lågutbildade människor hit? För en del av skoldebatten idag handlar om att beskylla invandrare för att förstöra svenska skolan, att det är invandrarnas fel att svenska skolan dras med dåliga resultat. Så då antar jag att du tycker det är värt att ta hit dessa människor ändå? Jag menar, det är knappast universitetsutbildade människor som måste fly från sina hemländer.

Jag drar samtidigt slutsatsen att det inte spelar så stor roll att en invandrare integreras i samhället eller står för sin egen försörjning och bidrar till välfärden. Det viktiga för dig är således att det är "rätt" person som kommer hit (vem det nu är).

Har inte tid att läsa din länk, det är väldigt många sidor text. Du kan väl beskriva poängen med bloggen istället?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-26 11:45:53 följande:
    Om man inte orkar läsa så orkar jag inte förklara. Jag har inget emot folk som är i reellt behov av skydd. Jag välkomnar faktiskt dom 152 Kongoleser som ska komma som en del i flyktingkvoten.

Vad jag har problem med, är människor som kommer hit för enbart ett bättre liv. Det är fullt förståligt, men jag har faktiskt ingen lust att lägga pengar på någon som på falska grunder tar sig till Sverige och sedan ljuger sig blå för att få stanna. Det är ett faktum att mer än 80% av alla som kommer har slängt sina id handlingar eller kommer med falska sådana. En majoritet av sk ensamkommande barn är inga barn, i bästa fall handlar det om 20% som är under 18 år.

Kan du förklara hur och varför vi skulle ta hand om hela världens fattiga här i Sverige? Tycker du själv att det är ok att det kommer mängder med folk som ljuger sig in i Sverige? Är det ok att vi inte vet vem vi släpper in och vad deras agenda är?

Sedan den absolut viktigaste frågan, hur ska vi ha råd med att ta hand om alla förutom att sno hälften av allas löner, inte ens det kommer att räcka, det blir en droppe i havet? Hur ska vi få igång bostadsbyggande där det enda intresse bolag har är vinster? Vem ska ha råd att bo i dom bostäderna? Och framför allt, den missvisade siffran på 8 % arbetslöshet, är nog i verkligheten mer än 15 %, hur ska vi fixa jobb till alla?

Tycker att det vore intressant att höra hur vi ska lösa dessa stora problem. Sedan undrar jag NÄR blir den invandring vi har idag lönsam? Idag förstår ju en vanligt intelligent människa att det inte är en vinst att ta emot en massa människor, men frågan är när och blir det någonsin en vinstaffär för samhället, eller är det bara privata aktörer som kommer att vinna på invandringen?

Att sitta och ljuga ihop att det är en vinst för samhället lönar sig inte i längden. En dag stannar karusellen och vem ska man då lägga skulden på?

Jaha så då är det bara dunka upp länkar till långa arbeten och sen kräva att man ska lägga ner timmavis på att läsa igenom allt? SÅ himla betydande är inte detta forum :)

Jag är inte alls insatt i samhällsekonomi utan överlåter det till andra som kan det bättre. Jag märker på ditt resonemang att du endast ser invandring som ett problem, att de kommer hit och "snor" det som vi vill behålla för oss själva. Sen att det är dessa människor som arbetar för slavlöner för att du ska kunna shoppa en skjorta på HM för 99kr istället för 599kr, det ser du bara som naturligt? Så när dessa människor vill ta sig ur dessa liv och söker sig till mer välmående länder för att kunna bilda sig ett bättre liv, då står ett gäng SvP-företrädare och gapar "sverige åt svenskarna" klädda i kläder som producerats just på detta sätt. Rättvist?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-26 12:25:14 följande:
    Ja du låter som en sann politiker. Lätt att spendera andras pengar....

Och du låter som en sann sverigedemokrat, parasiterar på andra och när de sedan behöver hjälp så stänger du dörren.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-26 13:07:05 följande:
    Enligt Dorian gick de ju beyond their duty. Håller du med om det?

Ja säpo-vakter och poliser ska inte tysta folk. Förstår inte vad det är som är så hemskt med frågor från skolelever?
    Errol Flynn skrev 2014-03-26 13:11:53 följande:
    Är universitetsutbildade skottsäkra?

Är det ett hot?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?