Varför hatar folk SD?
För idag är verkligheten att media har backat, de granskar inte längre Sd trots ständig rasism från partiet.
Och enligt Sd är media mobbarna. Så med deras egen logik ska alltså barn till homosexuella inte kränkas pga något deras föräldrar inte kan rå för. Man ska alltså förändra samhället snarare än HBT-personerna. För inte är det väl så att Sd vänder kappan efter vinden..?
Vad tänker Sd göra åt de HBT-föräldrar som skaffar barn på annat sätt? Slå in dörren a la Gestapo-style och plocka ut barnet för dess "eget bästa"? Fattar inte Sd att de aldrig kommer att hindra hbt-personer att skaffa barn??
Barn ska naturligtvis inte kränkas för något som deras förälder gör, men både du och jag vet att många människor funkar så. Men det är ju bra, att DU inte har något emot att ditt barn går hem till Åkessons son för att leka, och umgås med familjen och deras vänner... om det skulle bli så!
Jag kan som sagt aldrig tänka mig, att Sd någonsin skulle driva frågan att barn ska ryckas ifrån sina biologiska föräldrar där de redan är rotade. Tidningen Dispatch - som är löst kopplad till Sd, jag är inte säker på hur - är ju en av få tidningar som har tagit upp socialtjänstens maktfullkomlighet, när det gäller att ta barn från deras föräldrar. Sedan finns det förstås fall där det MÅSTE ske, men jag ser i alla fall inte homosexuella föräldrar som så allvarligt att det går över barnets trauma av att bli förflyttat - inte om inte föräldrarna har sex framför barnet eller drar med det på gayklubbar eller liknande.
Jo, det kommer säkert alltid att finnas homosexuella föräldrar som skaffar barn genom hjälp av vänner av motsatt kön, eller med hjälp av mindre nogräknande kliniker utomlands. MEN om två av samma kön inte längre får vara vårdnadshavare till samma barn, så tror jag att det kommer att minska. Som jag skrev förut: människor vill inte ta risken att engagera sig i ett barn som de inte har några rättigheter till, efter en jobbig separation.