Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Kitty chic skrev 2013-12-13 10:01:43 följande:
    Jag rostar for SD! Ut med de som far channs att stanna i Sverige och inte skoter sig. Och jag tycker vi tar in for mkt invandrare med.... Det har "nya sverige" som det kallas ar helt sjukt. nej nej nej tack. 
    Ar ingen rasist men vill inte ha 100000000 syrianer eller somalier i sverige tycker vi kan borja med att ta hand om de vi har. och skicka tillbaks de som inte skoter sig. satt harda straff sa att andra invandrare inte vagar!! 
    Det är skillnad på att tycka att vi tar in för många flyktingar och att tycka att man ska kasta ut de som inte sköter sig. 

Att kasta ut de som inte sköter sig, det sker redan. Men ponera att precis varenda flykting och invandrare skötte sig, skulle du ändå tycka att Sverige tog in för många?

Och vad är att "inte sköta sig" enligt dig? Detta vill jag så gärna ha svar på.
    Mother cake
  • Velouria
    Rikard skrev 2013-12-14 11:10:25 följande:

Det här tycker jag är en intressant fråga.
    Jag är för åsiktsfrihet (vilket inte är detsamma som att jag tänker låta idiotiska åsikter stå oemotsagda), men skulle jag tolerera vilka åsikter som helst på min arbetsplats?

Jag är i en position där jag anställer människor. På vår arbetsplats är nästan hälften invandrare eller barn till invandrare, vi har även en ganska jämn könsfördelning (även om fördelningen mellan kvinnojobb och mansjobb inom arbetsplatsen är skamligt traditionell). Skulle jag med berått mod anställa någon som jag vet är emot halva personalstyrkan p.g.a deras etnicitet? Det vore ju en närmast fientlig handling mot de i personalen med utländsk bakgrund.

Lyckligtvis har jag aldrig hamnat i den situationen, men om det skulle visa sig att vi anställt någon som uttalar sig nedlåtande om andra människor så skulle vi definitivt ta den personen åt sidan och förklara att det är ett beteende vi inte tolererar på vår arbetsplats.

Mother cake
  • Velouria

">

Snacka om att måla upp en verklighet som inte existerar... I min stad finns är det julpyntat precis överallt, till och med inuti stadsbussarna, min sons skola har haft lucia med alla tillhörande kristna sånger, det är julbelysning i så gott som alla fönster. Vem skäms för julen här i Sverige? Är det inte julatmosfär precis överallt nu?

Går folk på Åkessons påhittade svenska samhälle?
    Mother cake
  • Velouria
    Digestive skrev 2013-12-15 02:07:31 följande:

Snälla, presentera det där i följande tråd; www.familjeliv.se/Forum-26-175/m71908617.html

Vill inte ta någon ära för att ha hittat det där guldägget av lögn som kommer ifrån självaste hönan.

Gott om julpynt och julstämning här med! Tomte Nog första gången som den figuren inte har använts för att markera sarkasm. Skrattande
    Done!
    Mother cake
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-16 18:33:17 följande:
    Var finns denna kritik? Hur framförs den? Av vem/vilka förs den fram utan att några rasistkort spelas ut?
    Måste bara tillägga att det blir svårt att framföra kritik mot SD UTAN att hänvisa till rasism. Det är liksom ganska omöjligt....
    Mother cake
  • Velouria
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-16 19:36:23 följande:
    Många hatar SD på grund av sina förbannade foliehattar och Aftonbladets jävla vänsterproaganda.

SD2014
    Nej, enbart på hur och vad SD säger och gör saker. That's it. Det här är Sverige och inte något extremt korrupt land där man inte har tillgång till alla sorters källor och media för att staten har i förväg bestämt vad för uppfattning folket ska ha om omvärlden (och inrikes). Här är informationen fri och då blir det inte svårt att få en så rätt uppfattning av SD. Och det enbart genom SD själva. 

De som ni kallar "vänsterpack" (ja ,egentligen ligger alla till vänster om SD om de inte är nazister, för då ligger de ännu mer till höger än vad SD gör) avslöjar gång på gång vad SD har ställt till med. Om du fortfarande, efter att läst vad som skrivs om SD och avslöjas om densamma, tror att allt är "propaganda" så är det nog du som bär foliehatten. Helt ärligt och hjärtligt menat.
    Mother cake
  • Velouria
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 19:42:05 följande:

Precis och då frågar man sig var är foget till detta kränkande ord undantaget som inte övriga partier har på sina samveten?
    Det är inget kränkande ord. Det är vad SD är. SD och de nya högervindarna i Europa har gett ordet rasism en helt ny innebörd. Förr var det judarna, idag är det muslimerna (och resten av MENA-folket). Det är bara ordboken som inte har hängt med.
    Mother cake
  • Velouria
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-16 19:50:45 följande:
    Somna om...........
    Det måste vara Ekeroth som är tillbaka. Märks på den otroligt låga nivån på svaren. Som att man diskuterar med en liten tolvåring.
    Mother cake
  • Velouria

Ekeroth, nu när du är här. Vad är för krafter du samarbetar med varje gång du är i Israel? Vad tar du med dig hit till Sverige (ideologiskt, praktiskt, konkret)?

Mother cake
  • Velouria
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 19:55:30 följande:
    Blev svårt att hitta ditt inlägg, men det är inget svar att bara påstå att Expressen och Aftonbladet är opålitliga. Samma sverigedemokrater som kritiserar har själva i vissa fall hänvisat till just dessa nyhetskällor. Jag menar, vari låg det någon lögn om t.ex. järnrörsincidenten? Och har någon fifflat med Åkessons jultal som var allt annat än sanning?
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?