Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Varför hatar folk SD?

annatnick skrev 2013-11-10 17:09:58 följande:
    Du kan tryggt stanna vid din freudianska felsägning. 

Ja, jag såg att den blev lite onödig i den här debatten! Skäms 
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 17:14:00 följande:
    Så du förstår du att dessa amerikaner som du sagt är så LIKA oss är ett mycket divergerande folk.

Jag förstår en massa saker. Nu tror jag inte att det är speciellt många gatubarn från Bronx som kommer till Sverige heller, så det blir nog inget problem. De amerikanska invandrare jag har träffat, har alla varit trevliga och välanpassade. Men då har de också kommit hit som gäststudenter eller gästforskare, eller som makar/hustrur till svenska före detta studenter som träffat dem på college i USA.

Men självklart - skulle vi ta in 30 000 fanatiska mormoner om året, så skulle vi få problem. När de började kräva månggiften, och annan anpassning till deras lagstiftning, religion och kultur i det offentliga rummet. 
  • Lejonmamman01
    annatnick skrev 2013-11-10 17:13:16 följande:
    SD-tjejen som finns är SD-tjejen som som hört av en kompis att hon läst på fb att "nästa år får vi inte ens ha julgran för det har muslimerna bestämt". En sann anekdot ;)
    De andra som har gått ut skolan hittar man här. 

Om det där ska syfta på mig, så har jag aldrig skrivit det där. Jag har inte ens Facebook. Det räcker mer än väl att läsa på Avpixlat, där de samlar just sådana absurditeter från kommunerna. Många skolor har ju t.ex. redan slutat med Luciatåg, julspel, adventsstjärnor och adventsljusstakar av hänsyn till de muslimska eleverna. (Det var visst speciellt viktigt att stjärnor inte var sexuddiga och stakar inte sjuarmade, för då blev det judiska symboler som kränkte muslimerna enormt.) 

Så ett förbud mot julgran i skolor, daghem, på sjukhus, vårdhem, stadshus, socialkontor och andra offentliga byggnader ligger kanske inte alls långt bort.
  • Lejonmamman01
    ubåt skrev 2013-11-10 18:07:12 följande:
    Hur mångkulturellt bor de "toleranta"? Tja, statistik finns i bifogad länk:

affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkultur.../

Detta visar tydligt hur majoriteten av multikultiförespråkarna väljer att bo - dvs. så långt från de invandrartäta stadsdelarna de kan. 

Ja, precis! Jag brukar också roa mig med att kolla upp var de "toleranta" skribenterna i olika tidningar bor (de som har ett ovanligt namn så att de är lätta att hitta). Och jag har aldrig hittat en enda som bor i invandrartäta stadsdelar eller förorter. Inte en enda! Det är ganska märkligt - det som man älskar borde man ju vilja vara nära...
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 17:17:03 följande:

Jepp. SD - Sveriges mest hatade parti.

Tycker du att demokratin ska fungera så? Att människor inte vågar ställa upp som kandidater för politiska partier, av rädsla för fysiskt våld, mordbrand, eller att deras barn ska bli trakasserade i skolan? Till och med MONA SAHLIN gick ju ut och fördömde tårtattacken på Åkesson i veckan!
  • Lejonmamman01
    effemgea skrev 2013-11-10 20:55:06 följande:
    Det där är lite lustigt. Kungen har fått en tårta i ansiktet, Bosse Ringholm fick en på sin tid, en socialdemokratisk utrikesminister har blivit mördat och en socialdemokratisk statsminister - men då Jimmie Åkesson får en tårta i ansiktet blir det ett hejdlöst gråtande från SlödderDemagogerna.

Lite perspektiv. Det är inte så länge sen slöddret  åkte till Tallinn och skrålade och skränade om mordet på Olof Palme.

Slödder är slödder även om kostymen åkt på.

www.expressen.se/nyheter/skalade---och-sjong-.../

Palmesången är ju en gammal MUF-sång, precis som Almqvist också berättar. Jag var en gång på en fest på Stockholms universitets studentkår, och där sjöng kårpartiet "Borgerliga studenter" den. För att inte tala om de visor som brukar sjungas under nollningar - jag har sett ett sånghäfte från KTH bland annat. Vet inte om det blivit mer rumsrent nu med alla tjejer som går där, men för 20 år sedan var det i alla fall sånger om blinda som trodde att de hade en fiskhandlare framför sig, fast det var en kvinna med svamp på ett visst ställe... sådana "trevliga" sånger. Och Ungsossarna ska vi inte tala om...
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 22:00:38 följande:
    Tyvärr? Har du inte valt området själv?

Inte efter skilsmässan, nej. Jag jobbar i ett undervärderat kvinnoyrke, och vill inte ge mig in i lånekarusellen ensam.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 23:53:24 följande:
    Så du har du alltså valt att bo där du bor. Och om du ändå inte trivs med att det är, så som du beskriver det, invandrartätt så finns det bara hyreslägenheter i invandrartäta områden i din kommunn?

Det är tydligt att det är bäst för både dig och de invandrare som du inte vill ha runt dig att du söker något som passar dig bättre.

Förutom galna nybyggnationer på dyr tomtmark som kostar 10-12 000 i månaden för en 3:a, så är det tyvärr så.
  • Lejonmamman01
    themia skrev 2013-11-10 22:08:36 följande:
    Det är skillnad mellan att tro att X inte finns, och att inte tro att X finns, om du förstår distinktionen.

Såklart att det är, men att inte tro på någon gud är fortfarande en livsåskådning det också. Om man ser till historien, så är det en ny och ovanlig livsåskådning, eftersom man inte känner till ett enda folk eller en enda kultur som inte har haft någon religion. Endast under korta perioder på några få decennier i några få länder (Nazityskland, det gamla Sovjet, Maos Kina är de jag kommer på nu) har ateismen varit den från överheten påbjudna trosinriktningen. Därför är det egentligen MERA konstigt att den svenska skolan ska vara ateistisk än att den ska vara kristen...

Med detta sagt, så vill jag inte heller ha morgonbönen tillbaka, eller att kristendomen skulle ta väldigt mycket plats i en skola som barnen och föräldrarna inte aktivt valt. Men det går för långt när man ängsligt raderar sådant som länge varit en del av landets traditioner, som skolavslutning i kyrkan, Luciafirande och julspel... Eller att man förbjuder gamla skolplanscher föreställande episoder ur Bibeln på klassrumsväggarna... Det är att hälla ut barnet med badvattnet.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 22:11:41 följande:
    Du påstod att amerikaner var så LIKA oss och givetvis förstod jag att du inte räknade med alla amerikanska folkgrupper och det visar du återigen prov på här.

Mainstreamamerikanarna ÄR lika oss. De fanatiska religiösa som jag beskrev är en liten minoritet, och till och med om några av dem kom hit skulle de inte kunna göra någon skada, eftersom "några" inte är en maktfaktor. Till skillnad från de fanatiska muslimer som vi tar emot flera tiotalstusen per år... Plus att de förökar sig mycket fortare än vad vi själva gör, då de börjar föda barn redan i 15-16-årsåldern, och varje kvinna föder 6-8 barn. Till skillnad från oss, som föder två barn var och inte börjar förrän i 30-årsåldern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?