Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:03:53 följande:

Nej. Jag bor i en annan stad nu, och min dotter går i en skola med speciella intagningskrav på sina elever (musikklasser), vilket gör att det blir ett mycket bättre urval av elever även på andra sätt. Det är ju det man är ute efter när man sätter sina barn i friskolor också, trots att många föräldrar vill låtsas att de fastnat för den speciella pedagogiska inriktningen!

Dock bor vi tyvärr i ett invandrartätt område, och hon har utsatts för en del tråkningar på fritiden, i miljöer där ungdomar vistas.   
    Tyvärr? Har du inte valt området själv?
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:10:25 följande:

Jag förstår en massa saker. Nu tror jag inte att det är speciellt många gatubarn från Bronx som kommer till Sverige heller, så det blir nog inget problem. De amerikanska invandrare jag har träffat, har alla varit trevliga och välanpassade. Men då har de också kommit hit som gäststudenter eller gästforskare, eller som makar/hustrur till svenska före detta studenter som träffat dem på college i USA.

Men självklart - skulle vi ta in 30 000 fanatiska mormoner om året, så skulle vi få problem. När de började kräva månggiften, och annan anpassning till deras lagstiftning, religion och kultur i det offentliga rummet. 
    Du påstod att amerikaner var så LIKA oss och givetvis förstod jag att du inte räknade med alla amerikanska folkgrupper och det visar du återigen prov på här.

• nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:16:16 följande:

Om det där ska syfta på mig, så har jag aldrig skrivit det där. Jag har inte ens Facebook. Det räcker mer än väl att läsa på Avpixlat, där de samlar just sådana absurditeter från kommunerna. Många skolor har ju t.ex. redan slutat med Luciatåg, julspel, adventsstjärnor och adventsljusstakar av hänsyn till de muslimska eleverna. (Det var visst speciellt viktigt att stjärnor inte var sexuddiga och stakar inte sjuarmade, för då blev det judiska symboler som kränkte muslimerna enormt.) 

Så ett förbud mot julgran i skolor, daghem, på sjukhus, vårdhem, stadshus, socialkontor och andra offentliga byggnader ligger kanske inte alls långt bort.
    Julgranen med julgranspynt är ingen religiös symbol så du kan vara lugn.

Skolor plockar bort religionen ur skolorna för att religion annat än ämnet där man läser om religion inte hör hemma i den moderna konfessionsfria skolan. Det har inget med muslimer att göra över huvud taget.

Julspel med religiöst innehåll får barn ägna sig åt på fritiden i den kyrkas regi familjen själva väljer. Adventsljusstakar och stjärnor är OK i skolan, och även om det skulle finnas en och annan som motsätter sig (jag har aldrig hört någon muslim tycka annat än att de är fina i mörkret om de tycker något överhuvudtaget) så finns det inget stöd för att ta bort dem.    
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:20:48 följande:

Tycker du att demokratin ska fungera så? Att människor inte vågar ställa upp som kandidater för politiska partier, av rädsla för fysiskt våld, mordbrand, eller att deras barn ska bli trakasserade i skolan? Till och med MONA SAHLIN gick ju ut och fördömde tårtattacken på Åkesson i veckan!
    Jag bara talade om hur folk reagerar på SD. Det är ju det tråden handlar om. Det finns undersökningar på det också. Man frågar efter vilket parti man tycker sämst om och SD toppar. Har plockat fram dessa siffror tidigare flera gånger i andra trådar men du får googla om du vill läsa om det.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-11-10 20:26:40 följande:
    Det funkar inte att avfärda statistik baserat på dina egna gissningar och påståenden tagna ur luften. Har du  andra siffror som visar något annat, så fram med dem.

Statistiken visar med önskvärd tydlighet att de som vurmar för mångkultur och "tolerans", håller sig på gott avstånd från de områden där just de människor de säger sig vara toleranta mot bor - för att slippa konfronteras med den/dem. www.aftonbladet.se/debatt/article1 7468676.ab

Vi som har mångkulturen inpå knuten har andra erfarenheter och toleransen har en gräns som för länge sedan överskridits.

Jag gissar inte. Jag har varit inne och läst på affes statistikblogg och han är bara en invandrarfientlig privatperson som gillar att fixa med tabeller och färger. Det var därför jag bad om en seriös källa till dina påståenden. Bevisbördan ligger på dig som kom med påståendet, det ligger inte an på mig att motbevisa med källor det du kommer med. Jag misstänker dock att allt du har att komma med är att "människor med högre inkomst..."

Jag har mångkulturen runt mig hela dagarna i stort sett varje dag och därför har jag en mer verklighetsförankrad bild än jepparna som sitter på friatider och fantiserar ihop hur syriska flyktingar spelar golf och dricker champage på lyxhotell här.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-11-10 21:25:24 följande:
    Jaha, det är inte särskilt länge sen en centerpartist (bondeförbundare) tillsammans med en sosse, såg till att Rasbiologiska Institutet grundades 1921. Motionen gick igenom riksdagen utan omröstning. Och det är inte heller så länge sedan Sveriges senaste "landsfader" (förmodligen vår siste landsfader dessutom) yttrade följande:

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden." (1965).

O tempora, O mores…. 
    Ja, och som väl är står ingen av dessa partier längre för sådana tankar som man hade för nästan 100 år sedan. SvP verkar fortfarande kännas vid dem och SvP dunkas ju ofta i ryggen av SD och vice versa.

SD kan ju inte ha med det i sitt partiprogram, det vore för uppenbart, men i kommetarsfälten på de invandrarfientliga och rasistiska nätsajterna där känner många SD-anhängare att de kan lufta sina mer orumsrena åsikter som stämmer väl överens med det du tar upp. Riktigt jävla obehagligt att läsa det är vad det är.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-11-10 23:12:29 följande:
    Å nej, så lätt kommer du inte undan. Jag har presenterat statistik som du påstår är falsk. Då är det upp till dig att visa vad som är fel.

Om du räknar in mig till "jepparna" så kan du redan nu exkludera mig från den gruppen. Är till exempel att vara arbetskamrat med ett av Elin Krantz syskon tillräckligt verklighetsförankrat för att få godkänt från dig? Endast denna fruktansvärda händelse är skäl nog för att SD måste stödjas. Räcker inte det så har jag dessutom varit arbetskamrat med en (hör och häpna) utländsk tjej som var vän med Nancy Tavsan - om det fallet är bekant. 
    Å jo, det är precis vad jag gör. Du påstår något och det är din sak att presentera källa. Affe är ingen källa utan en privatperson med en blogg.

Touchy, touchy. Jag räknar inte med dig på något sätt utan fortsätter att prata om de kommentarer jag postat i denna tråd från friatider. Tyck på visa endast på något av mina inlägg och leta reda på inlägget med en bild längst ner på 2 sorgliga gula huslängor ("lyxhotellet") samt mitt inlägg efter det så har du prov på jepparna.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 22:37:04 följande:

Inte efter skilsmässan, nej. Jag jobbar i ett undervärderat kvinnoyrke, och vill inte ge mig in i lånekarusellen ensam.
    Så du har du alltså valt att bo där du bor. Och om du ändå inte trivs med att det är, så som du beskriver det, invandrartätt så finns det bara hyreslägenheter i invandrartäta områden i din kommunn?

Det är tydligt att det är bäst för både dig och de invandrare som du inte vill ha runt dig att du söker något som passar dig bättre.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-11-10 23:53:09 följande:
    SD har inte med det i sitt partiprogram helt enkelt av den anledningen att man inte hyser dessa åsikter. Om det finns SVP:are på kommentarsfälten är väl inte det något SD kan göra något åt - på sidor som inte SD har någon som helst kontroll över.
    Dessutom har man kunnat visa (på t.ex. Avpixlat) att vänstermänniskor varit inne och skrivit hemskheter, snabbt tagit en print screen och använt dessa sina egna kommentarer som bevis. Hursom - vi har att förhålla oss till SD:s politik, inte vad diverse idioter har för sig. Som du säkert har märkt, har det rensats en del i SD-leden senaste åren - ett bevis på att SD inte vill ha med rasister att göra.
    Jaså inte. Varför pyser dessa åsikter ideligen fram? Jag är inte det minsta övertygad. Det enda dessa  "utrensningar" visar varje gång är att det finns gott om var den varan kom ifrån.

Dessutom återvinner man järnrörsgängsmedlemmar. Pinsamt bortom vad det finns ord för och en fin signal till jepparna man inte officiellt vill kännas vid, men som utgör ryggraden i väljarstödet, att det är OK att vara rasist bara man är i partitoppen och inte säger något rasistiskt när utomstående hör. De får sig en lätt smäll på fingrarna så det kan hävdas att man tyckte det hela var oacceptabelt och sedan premieras det med bl a feta konsultuppdrag.
  • nihka
    effemgea skrev 2013-11-11 00:00:36 följande:
    Så om någon nämner att SD har ett nynazistiskt förflutet är slaget förlorat.

Tja, jag delar inte den uppfattningen. Dessutom finns det en hel del andra lagar som är tillämpliga på SD-klanen.

Till exempel skollagen: Oavsett ämne kommer SD- klanen till slut ovillkorligen in på att barnen inte längre får fira skolavslutning i kyrkan.

Eller Somalialagen: Oavsett ämne kommer klanen till slut alltid att  mässa argumentet om att Sverige importerar analfabeter från Somalia.

Eller våldtäktslagen. Den här är inte generell utan gäller endast då klanen hamnat i affekt. En klanmedlem i affekt som känner sig svarslös i en diskussion med en kvinna kommer obönhörligen att mässa om att kvinnan kommer att råka ut för en kulturberikning, vilket är klanens namn på våldtäkter som utförs av invandrare.

Jag har inte läst den här tråden så noga, men nog skulle jag gissa att minst två av lagarna redan är giltiga.

Men hur resonerar ni egentligen inom klanen när ni tror att klanen segrat när någon påpekar att klanen har ett nynazistiskt förflutet. Ja, jag förstår att du inte kan svara på den frågan - jag kan bara försäkra dig om att klanens regler inte är tillämpliga utanför klanen.

Och då återgår jag till mitt konstaterade att det bara är några år sedan klanens hövdingar satt och fylleskrålade om mordet på Olof Palme, men när klanledaren får smaka på en tårta då blir det ett liv och ett kiv utan dess like. 

Missförstå mig inte. Jag tycker inte att det är ok att kasta tårta på den store ledaren - det finns betydligt bättre saker man kan göra med en tårta. 
    Well spoken!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?