Inlägg från: Centurione |Visa alla inlägg
  • Centurione

Varför hatar folk SD?

Tonårsmamman1 skrev 2014-10-30 14:51:40 följande:
    Hur tänker du?

De flesta (alla?) homosexuella som har barn har definitivt inte adopterat. Du vet om att samkönade kan skaffa barn även om de inte får adoptera?
    Och DET kan man ju inte göra mycket åt. Men man kan som sagt stoppa den icke-biologiska parten från att bli förälder på papperet. Och då kommer antalet sådana "familjer" att minska, eftersom få människor (vare sig de är homosexuella eller heterosexuella) vill investera så mycket som man gör i ett barn, om barnet varken är ens eget biologiskt eller juridiskt. Man VET att biologiska föräldern när som helst kan ta barnet och flytta, och att man i så fall inte har någon umgängesrätt eller några andra rättigheter heller. 
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-10-30 23:30:39 följande:

Nu hungerstrejkar flyktingarna på asylboende. De tycker bl.a, att det är för långt till livsmedelsbutiken (där det skulle handla för skattepengar):

www.unt.se/uppland/uppsala/hungerstrejk-pa-asylboende-3440038.aspx

Jag tror inte våra politiker inser problemen de (politikerna alltså), skapar.

Dessa asylsökande framstår ju bara som omogna problemskapare. Samt att det visar, att de tror att vi svenskar är dumma, när de tror att de ska få gehör på det sättet. Skicka tillbaka dom med nästa flyg, dit de kom ifrån! Good riddance!
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-10-30 23:02:24 följande:
    Men då är det väl bara att de gör det då. Problemet är ju att samhället säger att det är okej, när homosexuella kvinnor insemineras vid våra sjukhus.

Jag tycker inte att det är ok att barn först när de är 18 år har rätt att veta vem fadern är. Eller rättare sagt, jag tycker inte samhället ska hjälpa till att dölja vem fadern är, under 18 år.

I FN.s barnkonvention står det att barnen så långt det är möjligt har rätt att få reda på vilka deras föräldrar är. Sverige bryter regelmässigt mot denna konvention, genom att medverka till att undanhålla faderns identitet under 18 år. När "barnen" då får veta, så är de ju inte längre barn.

Ännu värre är t.ex. Danmark, som tillåter helt anonym inseminering. Då får barnen aldrig reda på sitt biologiska ursprung.
    Håller med. Men i Sverige är det alltid så, att när en PK-grupps intressen (i detta fall de homosexuella) är at stake, så går de alltid över alla andra konventioner och hänsyn.

Vi vet ju idag hur viktig identiteten är för en människa. Så många människor har ju nu vittnat om att de känner sig "halva" när de inte vet vem den ena föräldern (vanligen pappan) är. Särskilda förmedlingar har uppstått runt om i jorden, där barn och donatorer kan knappa in sitt donatornummer, för att försöka hitta varandra. För även många donatorer lider av att inte veta vilka barn de har i världen, och hur de har det. Det är ju nästan alltid unga människor som donerar könsceller - och då tänker man inte så mycket, eller man har kanske gått på PK-lögnen att man gör en god gärning. Känslorna och oron kommer, när man fått egna barn och börjar förstå vidden av vad man har gjort...
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-10-31 11:02:47 följande:
    Ur Sd´s principprogram:
    "I de fall ett barn har förlorat båda sina biologiska föräldrar bör barnet ha rätt
    till både en man och en kvinna som en ersättning för den far och den mor man
    har förlorat. Detta är orsaken till att vi motsätter oss statligt sanktionerad
    adoption för såväl ensamstående, som samkönade par och polyamorösa
    grupper. Undantaget från ovanstående princip är fall som gäller nära släktingar
    eller personer som barnet redan odlat en nära relation till."

Med andra ord, barn får under inga omständigheter växa upp med föräldrar av samma kön i Sverigedemokraternas Sverige. Tydligen är det så fruktansvärt att man måste skriva om det i deras principprogram. Dock finns det inget som tyder på att barn till homosexuella skulle må dåligt i Sverige. Att en homosexuell person utsätts för kränkningar är ju knappast individens fel utan de som slår eller på annat sätt kränker personen. Eller? Om ett barn till homosexuella skulle mobbas för det så är det knappast föräldrarnas fel utan de som mobbar. Eller vill du och Sd förbjuda övervikt, dialekter, hudfärg och annat som kan ge mobbare skäl att kränka och slå?? Nog är det bättre att försöka komma till rätta med mobbaren än att lägga skulden på den som mobbas.........!!
    Fast det står ingenstans att biologiska barn ska omhändertas, för att föräldern flyttat ihop med en samkönad person. Att omhänderta barn är ju ett mycket större ingrepp än att inte låta ett par eller en individ få skaffa sig barn från början.

Nej, det är väl klart att det inte är föräldrarnas fel om barnet mobbas - men samtidigt måste man inte BJUDA på avvikandefaktorer, heller. Och detta är speciellt viktigt när det gäller adoptivbarn, eftersom de redan ofta är sköra då de har traumatiska separationer och kanske vanvård på barnhemmet bakom sig. Många gånger blir adopterade pojkar mindre och klenare än svenska pojkar och får svårare att försvara sig av den anledningen. Sådant måste man ha i åtanke, eftersom barnets bästa ska komma i första hand. Inte vuxnas önskningar.

Man kan inte heller riktigt jämföra övervikt, hudfärg, dialekt och annat med homosexualitet. På grund av att motståndet mot homosexuella oftast har andra orsaker än bara att folk har lust att mobba någon. Många är t.ex. av etiska, moraliska eller religiösa orsaker (tänk bara på alla muslimer och katoliker som bor här i landet!) emot homosexuella förbindelser, och självklart kommer detta under barnets uppväxt att spilla över på barnet också på olika sätt.
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-31 14:58:13 följande:
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 14:41:08 följande:
    Så det viktiga var alltså avsaknaden av bokstaven "a"?

Om man nu var duktig på sitt modersmål. Kunde man då inte gissa vad det skulle stå?

Kanske inte alla, men en del av oss.

Lite överspelat nu.

Nej, poängen var att du skrev ett inlägg om vilka som är hjärndöda, ett inlägg som blev dubbeltydigt och därigenom kan läsas som att du påstod att sverigedemokrater är hjärndöda.

Att du glömde bokstaven "a" saknar betydelse. En svensklärare på mellanstadiet skulle iofs ha påpekat även detta, men framförallt försökt lära dig hur man konstruerar en fullständig mening.

Jag skulle gissa att hen hade hjälp dig till något i stil med "De som hatar SD är hjärndöda, riktiga spån och i avsaknad av all form av intelligens.

Eller två meningar: De som hatar SD är hjärndöda. De är riktiga spån och saknar all form av intelligens.

En generell iakttagelse är att många sverigedemokrater har grava svårigheter med svenskan, vilket möjligen kan förklaras av att svenskfientligheten även innebär att sverigedemokraten fjärmat sig från svenska språket.

Men själv tror jag att det handlar om att 
    Kickade drogen in där..? Tvungen att ta en liten lur..?
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-31 15:58:16 följande:
    Det är märkligt att ni sverigedemokrater så ofta anspelar på att folk är drogade, psykiskt sjuka, batikhäxor, kommunister eller liknande - eller det är väl inte så märkligt om man tänker efter.

Men tanken svindlar om SD-sekten någonsin skulle få makt, herregud vilket häxjakt som skulle ta sin början.

Om jag ska svara på din fråga. Nej, jag använder inte droger - gör du?
    Det är ju DU som har satt tonen här. Jag skulle inte skriva så där till någon annan än dig, Dorian och någon mer.

Nej, jag använder inga andra droger än alkohol, och det blir också bara ett par gånger om året numera. I form av vin - inte sprit.
  • Centurione
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 16:37:23 följande:
    Det är ganska märkligt att forumets mest fientliga person inte förstår sin fientlighet. Eller ilska. Antar att hen är kränkt för att 13% röstade fel.
    Ja, jag tycker också att den där rabiata fientligheten är konstig. Jag har diskuterat invandring med invandrare, och homosexualitet med homosexuella - utan att sticka under stol med vad jag tycker. Men inte ens DOM bemötte mig med sådant hat.
  • Centurione
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 16:35:27 följande:
    Det var inte riktigt poängen. Poängen var att om de inte fanns homoadoptioner eller andra sätt för HBTQ-personer att skaffa barn, så fanns det inga barn att riva upp från sina liv. Men skitsamma. Fortsätt sparka på SD istället.
    Exakt. I och för sig kommer det antagligen alltid att finnas några ändå, eftersom det förekommer att i synnerhet lesbiska par får hjälp av en vän som donerar sin sperma, utan hjälp av sjukvården. Det är ju inte särskilt svårt att administrera själv, dit den (inte) ska vara... funkar med en vanlig spruta. 

Eller att ett homosexuellt och ett lesbiskt par går ihop om detta - men då har barnet i alla fall tillgång till båda sina riktiga föräldrar, så det är inte riktigt lika illa. Även om uppväxten blir avvikande jämfört med andra barns, såklart. Men jag tror ändå inte att Sd någonsin kommer att propagera för, att barn ska slitas ifrån sin enda riktiga förälder - om det inte förekommer andra brister än homoförhållandet, såklart.
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-31 16:45:21 följande:
    Nej, jag påstår aldrig att folk är drogade, arbetslösa, homosexuella, perversa psykopater. 

Jag ser dessa uttryck mer som sverigedemokratiska läten som just bottnar att sverigedemokrater så ofta saknar möjligheter att förmedla sin frustration på annat sätt.

Aldrig är kanske att ta i - jag var nog kanske en smula nedlåtande mot den sverigedemokrat som tidigare idag ansåg att feminister borde avrättas eller att pojkar borde få gå kurser i hur man på bästa sätt sparkar kvinnor i underlivet.

Somliga sverigedemokrater är ju rätt obehagliga kräk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    lille Birger skrev 2014-10-31 06:06:49 följande:
    Jag anser att alla människor ska vara lika mycket värda oavsett kön och för att komma dit behöver vi utvisa samtliga feminister ur landet eller legalisera våld mot sexistiska feminister som försöker sabotera jämställdheten. Utvisar vi alla feminister ur landet blir vi av med ungefär 85% av sexismen och Sverige tar ett enormt kliv, större än någon reform kan medföra, mot jämställdhet. En legalisering av våld mot sexistiska feminister skulle göra att att de feminister som överväger att diskriminera eller på annat sätt förtrycka transpersoner och män tänker till en extra gång innan pga rädla att bli ihjälslagna. En annan åtgärd är att införa maskulinistiskt självförsvar i skolorna. Flickorna får undervisning om alla människors lika värde som lär dem att respektera pojkar och män samtidigt som killarna får lära sig att knäa en feminist i vaginan och äggstockarna.
    Jag har aldrig hört att lille Birger skulle vara Sverigedemokrat. Lille Birger verkar ha få intressen utom kvinnorumpor...
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-01 10:55:57 följande:
    Så eftersom Jimmie Åkesson känner sig mobbad enligt Sd-lobbyisterna så är det alltså JÅ som ska anpassa sig till "mobbarna" och inte tvärtom. Eller?
    Nä. Åkesson har ju rätt. Och han har själv valt att slåss för sanningen. En vuxen kan göra det valet, och välja att ta konsekvenserna. Ett barn kan inte det. Om Åkessons son skulle drabbas av Åkessons politiska arrangemang, när sonen blir så stor att han går i grupp med andra barn, så kanske Åkesson måste dra sig tillbaka från rampljuset. För sitt barns bästa. Det är svårare att sluta vara homosexuell, när barnet kommer hem och berättar att det blir retat för att pappa är DET!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?