Varför hatar folk SD?
Haha ok om du säger det så..punkt 1:
- Sd röstade med oppositionen, ingen bad dem att göra det. Så särskilt mycket makt över facken återspeglas inte där. Som vågmästarroll däremot, men LO har så vitt jag vet inga mandat i riksdagen..
Punkt 2:
Lex Laval och Laval-domen handlar om att facket vill att utländska arbetare ska ha rätt till samma lön som svenska arbetare. Du kanske kommer ihåg Byggnads arbetsmarknadskonflikt på Waxholm som handlade om just lönedumpning, där lettiska byggare utförde arbeten till lägre pris än svenska? Och det handlar inte om att svenska arbetare skulle vara mer värda utan att utländsk arbetskraft kan rasera den svenska modellen som starkt bidragit till den välfärd vi har idag.
Detta har absolut ingenting med Sd att göra.
Jag som trodde du hade riktig information om detta och inte bara vinklad info från avpixlat eller nåt annat skit.
2. Jaha, så du ska börja förklara vad Lex Laval är nu, för mig, efter att ha googlat en smula, när det ju var jag som tog upp saken! Pinsamt! Att LO och S nu sätter ned foten i ämnet har väääldigt mycket med Sd att göra, vilket vem som helst begriper, som tänker efter ett slag.