Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

JTA skrev 2013-11-10 15:16:27 följande:
    "Jag har bott där så jag vet att det stämmer och det stämmer också att de tar emot flyktingar." - 948 stycken

"Här tar vi också emot ... flyktingar." - ca 30 000.

Således enligt nihka samma invandringspolitik.

Jag har inte sagt något om att det är samma invandringspolitik. Jag har bara sagt att de tar emot flyktingar. De har också en del anhöriginvandring.

Om du fokuserade exklusivt på sakfrågorna och lämnade mig som person utanför så tror jag att du skulle få ihop det lite bättre.   

• nihka
    annatnick skrev 2013-11-10 15:38:54 följande:
    Mina upplevelser har inte resulterat i främlingsfientlighet. Förstår du nu att "alla" inte låter brottslingar definiera vad som står på valsedeln, eller du har flera sedelärande SD-anekdoter på lager? 

Jag vet någon som har MASSOR. SD-tjejen som inte finns har MASSOR! Hen är som en kamelont och kan förvandla sig själv lika fort som du kan säga "nyttnick"- en slags SD-barbahen med rassehumor.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 15:43:07 följande:

Jag gick alltså i Kämpingeskolan... och då var det ändå inte ens i närheten av så hemskt i Tensta som det är idag. Problemet med de tafsande och flinande, fullkomligt respektlösa muslimska männen hade jag än för bara några år sedan, och min dotter har också varit utsatt redan...
    Försöker du säga att både du och din dotter har varit utsatt för samma problem på samma skola?
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 15:48:42 följande:
    Ja, men HÖR du inte hur det låter..? Du tror inte att det finns VÄRRE saker våra unga kan råka ut för, än att få en välsignelse och få sjunga några psalmer..? Det där är så dumt att jag inte vet om jag ska skratta åt det, eller bli upprörd över att du inte märker hur hårt styrna vi blivit. Som sagt: jag tycker att detta borde avgöras av respektive skola, genom en enkel omröstning förslagsvis. Och så har man fritis öppet under tiden som de andra är i kyrkan, så att inga barn blir utan tillsyn för att de inte får gå i kyrkan.

Ungern är ett land som värnar om sin egen befolkning. Det tycker jag är bra.
    Jag tycker skollagen är bra och tydlig på den punkten och de ungerska romerna tillhör Ungerns egen befolkning som de inte värnar om. Det tycker jag i motsats till dig inte är bra.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 15:52:01 följande:

Jag tänkte faktiskt inte alls på raser. Men det finns ju mer extrema grupper i USA - det trodde jag alla visste..? Slumkvarter där BARN redan är med i gäng och skjuter ihjäl andra barn, och där laglösheten är total... OK att det mest är svarta som bor där. Men även knasiga religiösa sekter, mormoner t.ex. - men även mer extrema än så. Det skulle bli besvärligt om de skulle kräva att få gifta sig med flera kvinnor här, t.ex..
    Så du förstår du att dessa amerikaner som du sagt är så LIKA oss är ett mycket divergerande folk.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 16:05:33 följande:

De tomma stolarna beror främst på att få människor VÅGAR engagera sig i Sd så att de syns utåt, på grund av rädsla för repressalier, eller att deras barn ska råka illa ut i skolan. Därför har det varit lite för lätt att skriva upp sig på listorna och bli invald, och alla som har blivit valda har inte haft tid eller ork att sköta uppdragen när det kommer till kritan, nej. Fast jag vill påpeka att ALLA partier har avhopp i KF och LF.

Speciellt dom som blir invalda första gången, vet ofta inte vad de ger sig in i. Det är ju inte så spännande alla gånger, att läsa på luntor om avfallskvarnar och kompostering, eller det kommunala bostadsbolagets årsredovisning, eller busstrafikens tidtabeller... om man inte har det intresset från början. Det allra mesta i ett KF eller LF är ju inte relaterat till partiernas hjärtefrågor.

Jepp. SD - Sveriges mest hatade parti.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 16:07:36 följande:
    Ekeroth har koll... Det är få saker han inte har koll på när det gäller invandringen. Han åker ju runt i landet och föreläser för lokala föreningar om just detta.
    Om han hade haft koll hade han inte frågat Migrationsverket hur många svenskar det fanns i gruppen med beviljade uppehållstillstånd. Så enkelt är det. Han har också koll på järnrör. Järnkoll faktiskt! *minhumor*
  • nihka
    annatnick skrev 2013-11-10 17:13:16 följande:
    SD-tjejen som finns är SD-tjejen som som hört av en kompis att hon läst på fb att "nästa år får vi inte ens ha julgran för det har muslimerna bestämt". En sann anekdot ;)
    De andra som har gått ut skolan hittar man här. 
    annatnick skrev 2013-11-10 17:09:58 följande:
    Du kan tryggt stanna vid din freudianska felsägning. 
    *fniss*

• nihka
    ubåt skrev 2013-11-10 18:07:12 följande:
    Hur mångkulturellt bor de "toleranta"? Tja, statistik finns i bifogad länk:

affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkultur.../

Detta visar tydligt hur majoriteten av multikultiförespråkarna väljer att bo - dvs. så långt från de invandrartäta stadsdelarna de kan. 
    Nu handlade den diskuterade "tolerensen" om en undersökning vars slutsats var att Sverige är ett tolerant land, så de "toleranta" är då alla oavsett var de bor - även om vi vet att det inte är så.

Vilka är "multikultiförespråkarna"? Jag trodde inte vi hade någon åsiktsregistrering så vi kunde se vilka som tillhör denna grupp för att sedan kunna utröna vad som är en majoritet av samma grupp.  

Affepaffe och hens privata statistikavpixlat med "kallibrerade" (läs egenhändigt påhittade) siffror löst baserade på BRÅs rapporter. No, tkank you. Har du en seriös källa för det du ville ha fram?

Kanske var det något i stil med att människor med högre inkomster oftare bor i fastigheter värderade till ett högre belopp än människor med lägre inkomster. *källa nihkapika* Jag tror inte att det förhållandet har någon direkt koppling till tolerens. Ett dyrt hus i ett fint område är liksom inget kvitto för tolerens hos fastighetsägaren.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 20:00:40 följande:

Fast de som skrev det där, hade ju inte slagit någon på riktigt. Medan invandrargäng faktiskt gruppvåldtagit svenska tjejer på riktigt. Stor skillnad.
    Hur vet du det? Jag tyckte att flera av dem lät ganska aggressiva.

Men säg för argumentations skull att de som postade i den tråden var riktiga duvungar allihop som aldrig slagit någon på riktigt, vad har det med saken att göra? Det är inte snällare att önska livet ur någon bara för att man inte själv har gjort någon illa rent fysiskt.

DU tyckte det var jätteroligt *älskar* att läsa om att syriska flyktingars huvuden får agera golfboll och de blir ihjälslagen med en golfklubba, men att din dotters huvud får agera golfboll och hon blir ihjälslagen med en golfklubba det är inte roligt för att invandrargäng har våldtagit andra. Du dömmer en hel grupp utifrån individers handlingar och *älskar* bilden av att oskyldiga människor dör.  

Och så undrar man varför SD-are är så hatade...   
Svar på tråden Varför hatar folk SD?