Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2013-11-10 15:41:39 följande:
    Nej du sa inte "alla politiker", du var mycket bredare än så med de som fattar besluten. Du får nog tänka efter vad du skriver så det stämmer bättre med vad du i efterhand menar att alla ska förstå. Stora svepande påståenden om grupper är ju ofta okunskap, fördomar eller rent av rasism.

Det kanske är för att SD har så många riktiga arbetare upptagna med att arbete på annat håll som de har flest stolar som gapar tomma i kommunernas fullmäktige. Eller så är de bara sämst på att hasa sig dit. Who knows. Sadelmakare minnsann. Det är skillnad på det och att sitta i ett "rasrent villaområde" och håva in pengar utan någonsin ha haft ett riktigt arbete. Står det här i "vårt partiprogram"?

De tomma stolarna beror främst på att få människor VÅGAR engagera sig i Sd så att de syns utåt, på grund av rädsla för repressalier, eller att deras barn ska råka illa ut i skolan. Därför har det varit lite för lätt att skriva upp sig på listorna och bli invald, och alla som har blivit valda har inte haft tid eller ork att sköta uppdragen när det kommer till kritan, nej. Fast jag vill påpeka att ALLA partier har avhopp i KF och LF.

Speciellt dom som blir invalda första gången, vet ofta inte vad de ger sig in i. Det är ju inte så spännande alla gånger, att läsa på luntor om avfallskvarnar och kompostering, eller det kommunala bostadsbolagets årsredovisning, eller busstrafikens tidtabeller... om man inte har det intresset från början. Det allra mesta i ett KF eller LF är ju inte relaterat till partiernas hjärtefrågor.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 15:52:51 följande:
    Fast nu var det ju SD-Ekeroth som var påpass förvirrad att han ringde Migrationsverket och frågade hur många svenskar det fanns i gruppen beviljade uppehållstillstånd.*facepalm*

Billsten redogjorde för siffror som helt överensstämde med de från Migrationsverket. Om man frågar om flyktingar får man svar om flyktingar. När man pratar om invandrare så får man redovisa siffror på invandrare.

Sedan har jag inte sett debatten i sin helhet utan bara Ekeroths ihopklipp. Han kanske inte är fullt så dålig koll som han presenterade där. Det kanske bara var en olycklig redigering.           
    Ekeroth har koll... Det är få saker han inte har koll på när det gäller invandringen. Han åker ju runt i landet och föreläser för lokala föreningar om just detta.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 15:57:42 följande:
    Var det så du gjorde?

Va? Jag är svensk. Jag har bott i två andra länder (tre om man räknar Norge), och där försörjde jag mig själv. Jag hade aldrig tänkt stanna borta för gott.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 15:57:42 följande:
    Var det så du gjorde?

Alltså, jag var aldrig av med mitt svenska medborgarskap, och aldrig medborgare någon annanstans.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 16:03:29 följande:
    Som sagt, personbundet.

Nja, det går att göra rätt goda sannolikhetskalkyler. Chansen för att en östrerrikisk lärare som värvas till Tyska skolan på Östermalm för att lära ungarna där tyska, ska våldta svenska tjejer i parker, ser jag som obefintlig.
  • Lejonmamman01
    annatnick skrev 2013-11-10 16:08:08 följande:
    Nej så är det ju. Läsa på om sophantering när man i själ och hjärta tagit emot SD för vad det är - ett enfrågeparti. Klart man blir besviken :(

Jag upprepar att detta gäller ALLA partier. Det är MÅNGA som tycker att det är tråkigt att sitta i KF eller LF, och inte har den stamina som krävs för att göra hundåren där - innan de kan bli aktuella för riksdagslistan.

Personligen har jag inte så svårt för avfallskvarnarna och motorvärmarna till bussarna, för jag är en sådan där konstig person som värderar ALL kunskap som jag kan tillägna mig!  
  • Lejonmamman01
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 16:13:49 följande:

Jag upprepar att detta gäller ALLA partier. Det är MÅNGA som tycker att det är tråkigt att sitta i KF eller LF, och inte har den stamina som krävs för att göra hundåren där - innan de kan bli aktuella för riksdagslistan.

Personligen har jag inte så svårt för avfallskvarnarna och motorvärmarna till bussarna, för jag är en sådan där konstig person som värderar ALL kunskap som jag kan tillägna mig!  

...som VÄRDESÄTTER all kunskap... inte "värderar"!
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 16:24:30 följande:
    Du kanske tänker annorlunda, den dag då DIN dotters huvud får agera golfboll och hon blir ihjälslagen med en golfklubba...

Fast de som skrev det där, hade ju inte slagit någon på riktigt. Medan invandrargäng faktiskt gruppvåldtagit svenska tjejer på riktigt. Stor skillnad.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 17:04:35 följande:
    Försöker du säga att både du och din dotter har varit utsatt för samma problem på samma skola?

Nej. Jag bor i en annan stad nu, och min dotter går i en skola med speciella intagningskrav på sina elever (musikklasser), vilket gör att det blir ett mycket bättre urval av elever även på andra sätt. Det är ju det man är ute efter när man sätter sina barn i friskolor också, trots att många föräldrar vill låtsas att de fastnat för den speciella pedagogiska inriktningen!

Dock bor vi tyvärr i ett invandrartätt område, och hon har utsatts för en del tråkningar på fritiden, i miljöer där ungdomar vistas.   
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-10 17:09:56 följande:
    Jag tycker skollagen är bra och tydlig på den punkten och de ungerska romerna tillhör Ungerns egen befolkning som de inte värnar om. Det tycker jag i motsats till dig inte är bra.

Fast jag har diskuterat detta med Mihály (min vän), och enligt honom så har romerna även där haft goda möjligheter att integrera sig i övriga samhället. Men trots alla välmenande försök från statens och kommunernas sida, så har de inte velat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?