Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-26 01:04:45 följande:
    De dubblade sina valresultat. Att resten av Europa går ännu mer framåt mot fascism är för mig fan ingen tröst. Ni kan glädjas, alla SD-vurmare, över att jag är genuint ledsen och rädd nu. Så, gotta er i hur macho ni är. Men kom ihåg att vi varnade er.
    En sorglig dag. Tyvärr har vi idag sett vänstern radikaliseras något enormt. Hade dessa siffror gällt Riksdagen skulle sossarna få leda en regering beroende av Mp, V och Fi. Vilken dystopi!

I ett sånt land skulle jag inte vilja bo.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-26 02:01:43 följande:
    Skit i vad jag röstade på och fundera i stället ut ett svar på frågan om du verkligen är för åsiktsregistering och politisk kvotering på arbetsmarknaden.
    Ja, i public service. En mångsidig bild av samhället måste garanteras. Annars borde public-servuce-företagen läggas ned.

Att ha 54% (nu säkert en än högre siffra) som stödjer ett enda parti är odemokratiskt, om företaget nu tillhör tredje statsmakten och finansierat av allmänheten.
  • Philipsson

Lite kul det där med Fi. De är ju ett skattehöjarparti, men Schyman åkte ju dit för skattebrott (undanhållande av skatt) år 2003.

Jo, det är visst inte så viktigt att leva som man lär...

Varför kom sådana saker inte upp upp i media i valet? Jo, för att etablissemanget skyddar Gudrun och de andra i Fi, precis som med Mp.

• Philipsson

Det står klart, att detta EU val är en seger för nationalstaten! Den administrativa enhet som har givit oss människor frihet och rättsligt skydd!

Nationalstatens avskaffande skulle innebära att människors nationella tillhörighet inte vore värt ett vitten. Människor skulle bokstavligen bli "ägda" av det företag de jobbar för.

Folk verkar liksom inte ha fattat denna sak.

• Philipsson
    Spritt skrev 2014-05-26 11:15:05 följande:
    Om alla människor respekterade varandra så skulle inte det behövas något skydd av någon stat och grupperingar. 
    Det är väl rätt bra det, att fattiga svenska medborgare har rätt till sjukvård/socialbidrag?

Avskaffandet av nationalstaten skulle ju innebära avskaffandet av den rätten. Vill du ha det så?
  • Philipsson
    Spritt skrev 2014-05-26 11:21:48 följande:
    Du kan ha det skyddet i ett större perspektiv. Europa som stat t.ex.
    Vill du ha det så? Jag vill det inte, eftersom jag bejakar olika kulturer och nationell suveränitet.
  • Philipsson
    Spritt skrev 2014-05-26 09:27:56 följande:
    Men den som så kröker ett hårstrå på en invandrare tvekar jag inte att använda det tillhygge som finns för att försvara.
    Om nån kröker ett hårstrå på en svenskfödd då? Skulle det vara allvarligaree att kröka ett hårstrå på en invandrare? Varför det? Snacka om att göra skillnad på "vi och dom".
  • Philipsson
    grind skrev 2014-05-26 23:07:30 följande:
    Ska vi kunna hävda oss behöver vi en större inre marknad.
    Samarbeta kan man göra ändå, utan att bilda en ny stat. Tänker inte fortsätta den här diskussionen nu, eftersom den ligger utanför ämnet.

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 07:25:25 följande:
    Enda positiva med sd's valresultat är att vi lär få skratta mycket framöver, de skickar ner två personer som inte vet vad EU är för något eller ens sin egen politik. Vi lär få många goda skratt framöver :)
    Måste vara enerverande för etablissemanget att Sd skickar två persner som faktiskt har varit aktiva på arbetsmarknaden. Det är ju faktiskt så demokratin är tänkt att fungera!

De andra partierna skickar i princip bara politiska broilers, som aldrig gjort annat än att studera och prata politik. Så är INTE demokratin tänkt att fungera.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-05-26 11:26:47 följande:
    Du kan gott donera kronan till det där universitetet Philipsson undervisar vid.

Enligt en vanligtvis välunderrättad källa har batikhäxeforskningen högsta prioritet där och ett flertal studenter testar under Philipssons ledning vilka besvärjelser som kan vara effektivast nu när batikhäxorna tar kvasten till Europaparlamentet.

Vid sidan av detta har man tydligen också påbörjat en utredning för hur man ska kunna kvotera in Philipsson som journalist på SVT. I direktiven till utredningen framgår att kompetens aldrig kan vara viktigare än näsa för att nosa upp en batikhäxa.
    Det är inte klädsamt när folk vädrar sina komplex på det viset.

Du nådde till c-uppsats. Jag tog doktorsgraden.

Så enkelt är det ju, hur mycket det än smärtar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?