Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Minnie7 skrev 2014-04-20 12:22:33 följande:
    Men många anser ju att SD är ett nazistiskt parti så vad är skillnaden 😉
    Och många anser att SD är ett demokratiskt invalt parti i Sveriges riksdag.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-04-20 13:55:36 följande:
    Du kanske inte har förstått att riksdagspartierna redan i dag samarbetar med SD bakom kulisserna.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 15:04:20 följande:
    Ja, det är skitsmart att rösta in folk i riksdagen som har samma ideologi som snubben som mördade dussintals norska ungdomar och försökte spränga samma riksdag med en bomb. Verkligen skitsmart.

Och nej, Norge är inte rikare för att de är smartare, utan för att de har olja. För det krävs tur, inte intelligens.

Vad gäller de 250 miljarderna så är det fortfarande massivt bullshit. Rena hittepåsiffror.
    Wow! Skrämselpropagandan går på högvarv!

Du kan förstås inte komma med fakta som bestrider invandringskostnader. Istället avfärdar du dem som bullshit. Jag är inte förvånad.
  • Gert
    Superbjarne skrev 2014-04-20 15:21:48 följande:
    SD härstammar ur en nynazistisk rörelse (BSS). Det är inte många år sen. Det borde räcka för att förstå varför SD väcker stsrka känslor.
    Och V härstammar från ett kommunistiskt parti, VPK. Det är inte många år sen. Vart vill du komma?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 15:25:31 följande:
    Du vet förstås en hel del om dem då.
    Tillräckligt för att veta att de inte vill samarbeta med SD.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 15:39:16 följande:
    Du vet lika väl som jag att dina siffror är totalt nonsense. Den verkliga kostnaden är inte ens en femtedel av det du försöker bluffa dig till, eller mindre än kostnaden för första jobbskatteavdraget alltså, ca 50 miljarder. Och det är pengar som vi får igen tack vare invandrade entrepenörer och företagsskapare.
    Mina siffror? Du smickrar mig. Det är tyvärr inte jag som har räknat ut att invandringen kostar 250 miljarder per år. Det är Jan Tullberg, tidigare forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och docent i ekonomi, som har räknat ut siffrorna i sin nya bok "Låsningen". Samtidigt visar han en rad brister i tidigare studier.

Men jag antar att du vet bättre än vad en forskare och docent i ekonomi vet.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 18:49:24 följande:
    Och alla vi som har koll vet att siffrorna är totalt nonsense. Det skulle, som bilden jag delade visar, innebära att inga svenskar uppbär bidrag alls. 40-50 miljarder är en mer korrekt siffra.
    Så du har mer koll än en professor och docent ekonomi. Ha ha ha.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-04-20 20:15:47 följande:

Fast om jag förstått många SD-anhängare så är väl Danmark en förebild, som inte alls valt samma väg som Svea Rike? Där är väl pressen och politiken inte helt PK? Där har de ju inte haft lika stor invandring? Där har väl ett SD-liknande parti haft regeringsposter?

Varför rösta på SD om deras metoder har misslyckats i Danmark?

Kanske är Sveriges nuvarande riktning smartare än den Danmark valt?
    Öh? Nu drar du i för höga växlar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?