Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

themia skrev 2014-04-20 10:08:05 följande:
    Det håller jag med om. Jämfört med SD:s är den himmelriket.

Alliansens politik är faktiskt näst bäst. Cool
    Näst bäst på att vara sämst. Bäst på att vara sämst är Mp-politik.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-04-20 10:51:09 följande:

Fast det är bara att jämföra Sverige med andra länder i Europa som inte har olja i den utsträckning Norge har. Sverige har bättre ekonomi än nästan allihop. Om invandringen vore en sådan extrem förlustaffär som vissa påstår hade det varit enkelt att se.
    Nu gör du ett kapitalfel som menar att det är invandringens förtjänst som gör att Sverige har bättre ekonomi än många andra länder.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 11:00:06 följande:
    Det parti jag lägger min röst på ska i alla fall ha försäkrat att de inte kan tänka sig ett regeringssamarbete med SD.
    Du har för stor tillit till politiker. Redan i dag samarbetar många riksdagspartier med SD bakom kulisserna. Trots att de försäkrade innan förra valet att de inte skulle ta SD med tång.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 10:53:47 följande:
    Jag tycker siffran är för låg. Lägg på en nolla eller två. Se jag kan också fantisera.

Det är den kritiken som kommer från norrmännen själva. De verkar inte själva tycka att de använder sina oljemiljarder på bästa sätt. 
    Menar du att ekonomiprofessorn har fantiserat om siffrorna?

Du verkar veta hur Norge ska sköta sitt land. Ha ha ha.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 11:26:09 följande:
    Nej, jag har ingen tillit till SDs politiker och "normalbra/dålig" tillit till de andra partierna.

Jag som så många andra vill ha en försäkran innan jag lägger min röst att man inte kan tänka sig ett regeringssamarbete med SD.

Den där "7-klövern" som SDare tjatar om finns faktiskt både hos riksdagspartierna och i medvetandet hos väljarna.
    Dream on.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-04-20 11:26:08 följande:
    Vilket innebär att du kan rösta på vilket parti du vill.  De partier som kan tänka sig ett samarbete med SD är väl bara Svenskarnas Parti och NationalDemokraterna.
    Ha ha ha. Så lite vet du om SvP och ND. 
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 11:47:56 följande:

Jepp. Integrationen går sämre i Danmark än i en rad andra länder och nu vill de se vad de kan lära av andra.

"Integrationen af de ikke-vestlige indvandrere går dårligere i Danmark end i en række lande. Vi kan derfor lære noget af andre lande. Da vi taler om et væsentligt samfundsproblem, må der tages nye initiativer. Regeringen bør derfor nedsætte en kommission eller et ekspertudvalg, som kan udarbejde effektive forslag til at forbedre integrationen, bl.a. ved at inddrage erfaringer fra andre lande."

Du har inte heller denna gång läst "din egen" artikel?
    Integrationen går lika dåligt i Danmark som i en rad andra länder, inklusive Sverige. 
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 12:04:45 följande:
    Nej, Sverige var inte omnämnt i din artikel.
    Det behöver det inte vara för att man ska förstå likheterna. Med tanke på att Sverige tar emot mycket mer invandrare än Danmark så är det säkert att säga att Sverige har större integrationsproblem än Danmark. Men att du är en sån som blundar för problemen i samhället gör mig inte alls förvånad.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 12:07:32 följande:
    Precis. Tyvärr sitter redan SvP på kommunfullmäktigeplatser genom avhoppade SDare. Vidrigt!
    Ja, demokrati är vidrigt!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?