Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2013-12-20 20:28:45 följande:
    Men det är jävligt illa om man blir kallad "rasist". 
    Det är nog den attityden som gör att uttrycket mest används som en våt socka att daska till meningsmotståndare i ansiktet med utan någon egentlig reflektion. 
  • oOOo  oOOo
    Velouria skrev 2013-12-21 09:24:47 följande:

Preciiiis som "vänsterextremist". Don't you think? Gud, har ni så svårt att se er sida av saken?
    För mig är det viktigare vad man är inte vad man blir kallad. Jag har blivit kallad SDare i denna tråden, rör mig inte i ryggen eftersom jag är så långt från SDare man kan komma. Du kanske skulle bry dig mer om vad folk verkligen är och inte vad de kallas.

Sedan tror jag att vissa i Sverige är som du, de har inget emot att bli kallade vänsterextremister. De verkar inte ens ha något emot att vara vänsterextremister trots att vi vet att vänsterextrema regeringar är de mest disfunktionella vi känner till. Av någon anledning likställs inte vänsterextremism med död och tortyr på samma sätt som fascism trots att vi vet att det leder till samma sak. Båda är samma sida av myntet, båda är emot frihet, oliktänkare skall tuktas, det slutar med att man får bygga murar för att hindra den egna befolkningen från att fly.
  • oOOo  oOOo
    Velouria skrev 2013-12-21 12:57:54 följande:
    Men nu när du verkar anta att jag är vänsterextremist, vad får dig att tro det? Är det enbart mitt stora ogillande av SD?
    Jag har inte uttalat mig om vad du är, däremot sade du uttryckligen att du inte har något emot epitetet kommunist.
    Så du blandar sorgligt nog ihop kallas och är igen.
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 13:15:00 följande:
    I de få frågor förutom invandring där SD har något som liknar en åsikt ligger de längre till vänster än jag. 
    Jag vet inte var dina åsikter ligger, men jag håller med om att SD är vänster i de flesta frågor. Iaf vad det gäller distributionspolitiken som i mångt och mycket just definierar höger/vänster.
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 13:07:33 följande:
    Jag kan aldrig acceptera rasism.
    Och ändå är du en av dem som hänger upp sig på vissas härkomst så till den milda grad att du upprepar detta närmast maniskt.

• oOOo  oOOo
    Velouria skrev 2013-12-21 13:47:56 följande:
    Nej, jag blir inte kränkt av att bli kallad kommunist. Det betyder att jag hellre blir kallad kommunist än rasist. Rasister gör precis vad som helst för att slippa bli kallade för rasister. De tar till de fulaste härskarteknikerna. För min del får du kalla mig för kommunist eller vänster om du vill, det säger aldrig något om just mig. Jag har aldrig gått ut med var jag står politiskt, just för att jag inte aktivt står någonstans politiskt. Så era härskartekniker biter inte på mig.
    Kan du citera var jag kallat dig kommunist? Det verkar som du ser röda skynken här
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 09:57:59 följande:
    Ja Sd har inget emot att vissa invandrare kommer hit, resten som har störst behov av skydd är icke välkomna.
    Det där med solidaritet är inte Sd's starka sida..
    Det är samma form av solidaritet som fackförbunden använder. Hindrar många att få arbete för att medlemmarna skall slippa gå ner i lön tex. 
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 10:46:41 följande:
    Om du tänker på lönedumpning så kan du ju försöka argumentera för det. Det är ju inte högutbildade det drabbar utan den grupp arbetare i samhället som redan har lägst lön och inte skulle klara sig på en lägre lön. Men du har säkert en lösning på det?
    Sd vill försvaga facket och göra det lättare att anställa. Frågan är hur det är svårt att anställa idag? Och vi har arbetarrörelsen att tacka för den välfärd vi har i samhället idag. Är det verkligen värt att decimera den rörelsen som byggt upp det här landet?
    Jag bara säger att det är samma form av solidaritet. Det verkar som du tycker den formen är bra ibland eller?
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 10:46:41 följande:

Om du tänker på lönedumpning så kan du ju försöka argumentera för det. Det är ju inte högutbildade det drabbar utan den grupp arbetare i samhället som redan har lägst lön och inte skulle klara sig på en lägre lön. Men du har säkert en lösning på det?Högutbildade har sina fack de också
    Sd vill försvaga facket och göra det lättare att anställa. Frågan är hur det är svårt att anställa idag? Och vi har arbetarrörelsen att tacka för den välfärd vi har i samhället idag. Är det verkligen värt att decimera den rörelsen som byggt upp det här landet?
    Högutbildade har sina fack de också. Principen för facken är att de skyddar medlemmarna för icke-medlemmar. Ibland rent våldsamma metodet som att fysiskt hindra icke-medlemmar från att gå till jobbet. Fin solidaritet när det är icke-medlemmarna som oftast har det sämst ställt och verkligen behöver jobb. 

Det är ganska symptomatiskt för okunniga solidaritetsförespråkare att solidariteten är så begränsad.
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 10:57:17 följande:
    Nej, det är inte samma form av solidaritet. Hur tänker du nu?
    Försök du tänka lite på egen hand, oftast mest lärorikt.
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 11:05:24 följande:

Eller så vet du inte vad du pratar om.
    Kan man inte förklara så är det bara villfarelser utan grund.
    Jag har förklarat, antar det blev kortslutning för dig någonstans. Intressant egenskap att ha så många motsägelsefulla teorier i huvudet samtidigt, eller är det bara ett par riktigt stora skygglappar som behövs?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?