Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Ett av SDs största problem, förutom deras järnrörspolitik, rasism och nazistiska rötter, är deras hyckleri och dubbelmoral. Det finns knappt något parti med så många medlemmar och representanter som motsäger varandra så mycket som SD gör. SD innehåller en sådan blandad skara att alla går emot alla både inom partiet och bland deras egna sympatisörer runtom i Sverige. Det enda som håller ihop sverigedemokrater Sverige igenom är deras gemensamma syn på islam. Men så är det det enda alla sverigedemokrater har gemensamt. Sedan har alla väldigt olika syn på väldigt mycket och en massa går inte ens ihop med partiets egen politik!

Man är emot anhöriginvandring, men importerar själva fruar/makar eller är själva importerade (Anna Hagwall te.x. ) Man är för demokrati men vill förbjuda vissa religioner i Sverige, eller att de ska få utövas. Man säger sig vara för hårdare tag mot brottslighet men utövar själv våld eller har någon i sin närhet som utövar/har utövat våld (men det pratar man inte om). SD har den högsta andelen brottslingar i sitt parti jämfört med andra partier. 

Alltså, dessa var väldigt harmlösa axplock.

Hur kan ett sådant hycklande parti med hycklande sympatisörer och representanter någonsin kunna erbjuda någon form av lösning av reella problem, när inget annat parti kunnat hittills? Tror de på allvar att deras förenklade metoder löser något problem? SDs politik är "istället för att städa huset och sätta allt på sin rätta plats, så bränner vi ner hela skiten". Det är exakt så deras politik är. Det är sådan politik man för när man är för lat och för blind och för hatisk för att ser flera verkligheter och bygga sin politik på rationalitet och demokrati och anpassa politiken så att det ska vara så smärtfritt som möjligt för så många som möjligt. De för sådan hatisk politik därför att de inte sätter sig in i problemen på riktigt, därför att hela deras ideologi bygger på extrem dualism (hat och kärlek), därför att representanterna består av omogna män och kvinnor som vill leva ut hat. Och inget parti har någonsin haft så många representanter som har utövat så mycket hat och ljugit så mycket, helt öppet också, som SD har haft. Och de kommer undan också. Deras starkaste vapen är härskartekniken. Och folket i Sverige är för mesiga att bemöta härskartekniken! SD vet att de har möjlighet att avskaffa demokratin, med hjälp av demokratin. Och folk bara tittar på, för ingen vill bli kallad antidemokrat. Och detta vet SD hur de ska utnyttja. Genom härskartekniken. Och de lyckas. Hatet växer i Sverige och de riktiga demokrativännerna kan inte göra något, för allt de skulle kunna göra går emot demokratin. Detta vet SD om och utnyttjar till max! All motstånd kallar de för antidemokratisk eller ett hot mot demokratin. Detta är en härskarteknik. Och det så man avskaffar demokratin, genom att göra som SD.

Mother cake
  • Velouria
    Lebendig skrev 2013-11-23 02:18:03 följande:
    Hur starkt är egentligen ditt SD-hat? Kanske svårt att förklara konkret via några textrader.

Men om du jämför med dom mest hatiska? Typ Anders Lindberg, Fredrik Reinfeldt och Ehsan Fadakar.

Hur skulle just du beskriva det fasansfulla hat du känner?  Brinner det, pulserar ditt anus eller håller din hjärna på att implodera?

Hat kan förövrigt påverka en själv väldigt negativt, hur påverkar det brinnande hatet just dig i din vardag?

Jepp, jag hatar SD. Rent ideologiskt. Men det är så som de framställer sig själva som bidrar till det starka motstånd de får. Det är deras eget hat som kommer tillbaka till dem själva. 

Läs detta:

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/till-kent-ekeroth-riksdagsledamot-for-sd/
    Mother cake
  • Velouria
    Lebendig skrev 2013-11-23 02:18:03 följande:
    Hur starkt är egentligen ditt SD-hat? Kanske svårt att förklara konkret via några textrader.

Men om du jämför med dom mest hatiska? Typ Anders Lindberg, Fredrik Reinfeldt och Ehsan Fadakar.

Hur skulle just du beskriva det fasansfulla hat du känner?  Brinner det, pulserar ditt anus eller håller din hjärna på att implodera?

Hat kan förövrigt påverka en själv väldigt negativt, hur påverkar det brinnande hatet just dig i din vardag?

Men fråga dig själv detsamma. Du som är sverigedemokrat. Hur mycket håller du med SD?
    Mother cake
  • Velouria
    ubåt skrev 2013-11-23 17:44:28 följande:
    Den DN-artikeln var nog något av det konstigaste jag läst och ett sammelsurium av åsikter, etiketter och motsägelser som ingen med högre IQ än sin skostorlek ens kan fundera på att ta på allvar.

Förresten, kan du vara lite mer specifik och inte svamla som artikelförfattaren i DN? Specifikt när du skriver "Det är deras eget hat som kommer tillbaka till dem själva"? Vilket hat och på på vilket sätt ger SD uttryck för hat?

Jag orkar helt enkelt inte bemöta allt svammel från kommunisten Borzoo  och nöjer mig därför med att lägga in en länk från det fristående forumet Avpixlat:

avpixlat.info/2013/11/21/svar-pa-borzoo-tavak.../#more-77848

Länka till rasister...good one

don draper slow clap
    Mother cake
  • Velouria

Kommunist eller ej, han har helt rätt om sionisten och kriminellt lagda Ekeroth.

Mother cake
  • Velouria
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-25 20:58:39 följande:
    Jag kan ju såklart bara svara för mig själv och vår konversation, där jag satte dig på plats gällande Ekeroths påstådda kriminalitet och falsk-anmälningar . Du låter väldigt svarslös nu (vilket jag förstår). Jag föreslår dock att du bemöter varje inlägg enskilt? Jag har svårt att tro att någon från den extrema vänstern skulle skulle sakna argument i sakfrågor? Visst, det finns såklart rena undantag som kallar underbyggda argument för fascism osv. men, nog om Arnstad. Du är väl ingen sådan Nihka Nihka Nihka?

Det är bevisat att Ekeroth är kriminell. T.om. hans mamma är kriminell.
    Mother cake
  • Velouria
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-25 18:22:56 följande:
    Jag stötte på en aggressiv och rasistisk kurd på Twitter igår som också hävdade att Ekeroth hade ett gediget brottsregister, när jag frågade vilka eventuella domar han hade på sig blev hon helt hysterisk och kallade mig för rasist. Lite märkligt kan tyckas men du kan kanske hjälpa mig, vilka domar har Kent egentligen på sig? Eller är det något slags nätrykte som sprids på vänsterextrema hatbloggar och så?

Tja, den kurden är nog inte ens i närheten av den rasism som frodas i Sd. Vilket nätrykte? Du menar väl intr sådana som Sd sprider? Förutom medverkan till järnrördincidrnten (vilken sorts politiker håller på såsom Sd?) så är han kriminalitet slutpixlat.blogspot.se/2013/07/kent-ekeroths-kopplingar-till.html Jämförbart med pedofili. Är man en pedofil enbart om man har fått en dom om pedofili eller om man har våldfört sig på en minderårig? Samma med lillsnoppen. Han stöder kriminalitet så länge den riktas mot muslimer. Ergo han är kriminell. Fast han har lärt sig att undvika domar. Just that easy!
    Mother cake
  • Velouria
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-26 12:01:35 följande:
    Nej, det är inte bevisat. Han har inga domar på sig och man ska inte ljuga. Hans mamma däremot är dömd för skattebrott, förmodligen inte ett medvetet brott då hon var företagare och gjorde missar i bokföringen.

Naaw, ska vi börja försvara brottslingar nu? Eller enbart de som har sverigedemokratiska kopplingar? Att få fängelse pga skattebrott bevisar att brottet var för grovt för att räknas som missar.
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?