Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Minnie7 skrev 2014-04-18 15:33:44 följande:
    Jag ställde frågan till Vårdförbundet; huruvida de som ämnar rösta på SD bör gå ur facket men fick ett ytterst diplomatiskt svar och inte alls svar på min fråga. Förstår inte alls vad SD har som går emot deras principer eller vårdpersonal över huvudtaget. Personers lika värde har aldrig diskuterats, papperslösa flyktingar stämmer inte, abortfrågan skiljer sig inte extremt mot hur lagen är idag mm.
    Det är aldrig lätt att förstå vad PK-sekten menar. Hotell- och restaurangfacket är också odemokratiskt fack som nu vill utesluta aktiva sverigedemokrater.

Läs och begrunda: http://avpixlat.info/2014/04/18/ytterligare-ett-fack-tar-stallning-mot-yttrandefriheten/
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 16:20:24 följande:
    Ingen gillar mig så det är fel på alla andra. När börjar man tänka att det kanske har med en själv att göra? Nä alla ogillar SD för att det är en konspiration. Samma konspiration som gör att svenskar i regel inte tycker om att kräkas på sin mat och sedan äta upp den.
    Alla ogillar inte SD. Det är bara antidemokrater som ogillar SD. Lyckligtvis är ni inte så många som ni tror. Men ni genomsyrar fackförbund och mediebranschen.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-18 16:40:23 följande:

Va, en gång är ju ingen gång! Att spöa på kvinnor är väl inte ens ett brott? Eller att ta dem på brösten i badhuset heller och sen skylla på att han räddade henne från att drunkna.
    Inte undra på att Sd hatar feminister som protesterar mot såna tilltag!
    Det kan ju sägas om muslimer också.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 16:47:43 följande:
    Jaha. Så om alla vore demokrater så skulle de gilla eller rösta på SD. Ja voll!

Något annat parti som det är antidemokratiskt att ogilla? Shit det är riktigt illa med verklighetsförankringen.
    Jag skrev inte att alla gillar SD. Jag skrev att antidemokrater ogillar SD. Du verkar tro att 90% av väljarkåren ogillar SD.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 18:20:15 följande:
    Du har redan fått svar på det många, många gånger om.
    Men aldrig ett ärligt svar.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 18:28:08 följande:
    Vi som haft koll litet längre än senaste PK-uppdateringen av deras texter vet vad de egentligen vill. De vill förbjuda facken (utom sitt eget?), de vill avskaffa LAS, de vill förbjuda vård av papperslösa och de vill markant försämra abortlagstiftningen.

Om de nu INTE vill allt detta, som du säger, vad är det då som skiljer dem från, säg, Moderaterna (som de ju också stöder oftare än inte i riksdagen)? Det är mycket snack om "sjuklövern", men antingen är SD inte så annorlunda och då en del av "åttaklövern", eller så är de annorlunda just för att de är fascister. Ni vill gärna låtsas om att det är litet av båda och ingetdera samtidigt.
    Ojojoj vad mycket faktafel du kommer med. Herregud. 
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 19:02:55 följande:
    Nädå 90% röstar på ett annat parti än SD. Av de 90% är det enbart ett litet antal antidemokrater som ogillar SD. Det är de som syns och hörs hela tiden. Övriga gillar SD  - fast de röstar på att annat parti och säger ingenting av rädsla för de antidemokratiska. Hahahahaha!
    Du börjar äntligen förstå hur det hänger ihop.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 19:18:21 följande:
    Jag har hela tiden förstått hur det hänger ihop. Problemet är att du inte gör det. Och det är ganska allvarligt.

Man kan inte inkompometentförklara i stort sett en hel nation. DET är en av orsakerna till att SD aldrig kommer få någon makt. Hela partiets existens bygger på att man skjuter sig i foten: "Eftersom du är helt dum i huvudet och feg röstar du inte på oss. Börja med det!"
    Haha den var bra :)
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 19:28:01 följande:
    Visst var den. Så majestetiskt enkel och sann. Det handlar om värdegrund att begripa sig på sådana sammanhang.
    Jag måste visst vara superdupertydlig med när jag menar något ironiskt. Alla verkar inte fatta det.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 19:45:58 följande:
    Det har hänt att människor nekats akutvård på närmaste sjukhus för att försäkring saknats. Ja. Och så vill jag inte ha det i Sverige. 
    Du kan inte skylla allt på SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?