Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-17 21:38:49 följande:

Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill. Om du tycker det är fel så kan du ju börja med att rensa upp i ditt parti, där finns många kriminella.
    Jag skulle inte vilja att min läkare var en mördare. Men du är av en annan åsikt ser jag.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 21:44:41 följande:

Så länge man inte begår nya brott så ser jag inget problem med det.
    Du verkar inte ha något problem med alla kriminella inom Sd, dags att börja se om sin egen bakgård innan du gnäller på andras?
    Kriminella inom SD, vilka då? Jag är tveksam till om det finns mördare inom SD. Nu anklagar du mig för att vara kriminell också.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-04-17 21:53:54 följande:
    Fast jag försökte ju förklara. Det var ett enstaka exempel - och toksekten tar enstaka exempel som generella sanningar.

Vad jag menar är att SD-kommunpolitikern i Västerås som misshandlade sin kvinna, är just ett enstaka exempel.

Utifrån hans exempel kan man inte påstå att toksekten är kvinnomisshandlare. I så fall sänker man sig till samma nivå som de hjärndödas förening på avpixlat.
    Du har fortfarande inte tagit avstånd från vänsterns förnedrande kvinnosyn. Du bara lekar med orden och försöker få det till att SD är kvinnomisshandlare.
  • Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-17 22:20:26 följande:

"I dag finns det tre partier med främlingsfientliga idéer represen-terade i riksdagen eller i åtminstone någon av Sveriges kommuner. De tre partierna är Sverigedemokraterna, Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti."

"Man väljer att tala om nationer i stället för etniska grupper. I Sverige finns till exempel inte bara den svenska nationen utan också den samiska och tornedalsfinska (och får man anta den judiska, romska och sverigefinska). SD utesluter inte att någon utifrån ska kunna bli svensk, men kraven är hårda. De måste till exempel se den svenska historien som sin och visa större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan. För att få bli svenska medborgare måste de vara fullt ut assimilerade och det kan, skriver SD, ta flera generationer."

"SD motsätter sig alla former av mångkulturalism. "

"Men i grunden kvarstår partiets profil jämfört med situationen 1989 då det klassificerades som en främlingsfientlig organisation. SD finns i huvudsak kvar i samma position, men har förvisso stärkt sin ställning."

Samtliga citeringar kommer från SOU 2012:74 sid 161 -164 i kapitlet som behandlar SD. Notera att forskningsledaren är Bengt Westerberg (ja han som gick när Ian kom in i TV-studion) och därför inte tillhör vänsterextremisterna.

Bengt Westerberg? Allvarligt? Där dog all trovärdighet i texten.
  • Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-17 22:23:31 följande:
    och hur vet du att du inte har det redan? han/hon/hen kanske inte är påkommen och dömd än utan planerar hur han/hon/hen ska ha ihjäl dig på mest plågsamma vis just nu..
    Nä, det har du rätt i. Än så länge har jag inte varit hos en läkare med svenskt namn.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 22:27:50 följande:

Dags att öva på läsförståelse kanske? Jag har inte påstått att du är kriminell.

I Dalarna är 10% av Sd-förtroendevalda kriminella:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Så när det gäller sverigedemokrater gäller inte dina fina ord - "Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill." Det borde väl även gälla politiker? Och ingen av dessa är mördare.

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 22:49:48 följande:

Men lilla du, nu vränger du ord igen. Jag menade ju dig, det är ju du som anser att kriminella inte ska få nån ny chans. Varför är det ett rejält antal kriminella i ditt parti i så fall?
    Mördare ska inte få bli läkare anser jag. Men du tycker att det är en bra idé. Att småkriminella blir politiker är väl inte så mycket att hetsa upp sig över. De flesta politiker är ändå kriminella.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-04-17 22:45:27 följande:
    SD. Många avhoppare har beskrivit SD som en sekt. 

Vill du ha några länkar?
    Länka gärna. Så ska vi se hur trovärdiga källorna är.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 14:41:14 följande:
    Och det gör det. Det intressanta är ju att SD anklagar andra för att vara kriminella, när de själva har (ex-)kriminella bland sig. Det är det som jag, och många med mig, reagerar på. Hur de gapar om invandrarkriminella, vänsterkriminella, kräver hårdare straff medan de själva är överrepresenterade i brottsstatistiken. Hycklande liksom.
    Sverigedemokrater är inte alls överrepresenterade i brottsstatistiken.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 14:38:31 följande:
    De har inte stöttat en rasisttant. Klart att de är våldsextremvänster då. Drömmer
    Det här sa hon. 
    ">

Vad är det för rasistiskt med det? 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?