Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

skapadebatt skrev 2014-04-17 15:41:45 följande:
    Vårdpersonal ska inte ha en pin på sina kläder. De ska helt enkelt inte ta någon som helst politiskställning i sin arbetsroll. Svårare än så är det inte. Klarar personalen inte av detta så får de byta jobb.
    Ja eller hur! Varför ska just vårdpersonal gå runt med pins? Vad är själva poängen? Är man inte emot rasism om man inte har en pin på sig eller vad?

I sådana fall är alla människor rasister eftersom ingen går runt med såna pins på sig. Löjligt och barnsligt gjort av vårdpersonalen.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 20:19:35 följande:

Självklart vet jag det, men det är lite kul att se hur Gert snärjer in sig i sin egna resonemang :)
    Haha den var bra :)
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 20:30:30 följande:

Förstår att ni tycker det är barnsligt att vara mot rasism, ert parti klarar ju inte av att vara tydliga i frågan.
    Men vi andra tycker det är viktigt att ibland visa att vi tar ställning och då blir vi uthängda med allsköns stämplingar.
    Hur går det ihop med din variant av yttrandefriheten..?
    Alltså gör vårdpersonalen det som en protestaktion mot SD. De kunde lika gärna haft en #Vårdpersonal mot SD-pin på sig. Den aktuella pinen är en politisk yttring och det får de inte ha på sig. 

Med tanke på att du och PK-sekten vill inskränka på åsikts- och yttrandefriheten i det här landet är inte du rätt person att anklaga mig för samma sak.
  • Gert

Jag undrar hur tongångarna i medier och bland PK-sekten hade varit om det vårdpersonalen hade tagit avstånd från feminism. #VÅRDPERSONAL MOT FEMINISM. Herrans vilket liv det hade blivit.

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 20:50:52 följande:

Det sista får stå för dig, det är du och dina polare som försöker tysta folk.

Så om man är emot rasism så är man emot Sd?
    Nej, du anser att en gammal kvinna inte ska få säga vad hon tycker. Det är du som försöker tysta folk som har andra åsikter än dig själv.

Enligt PK-tänket, ja. Det är helt uppenbart att vårdpersonalen menar SD. De har läst för mycket rödgrön-journalistik som översvämmar det här landet i kvällspressen och dagstidningar.
  • Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-17 20:59:42 följande:

Det är även det parti som ständigt misslyckas med att arbeta med frågan också.

Det är ett trygghets och kvalitetsbevis att veta att vårdpersonalen ser till att hålla borta personer med rasistiska åsikter. Det handlar till sist om arbetsgruppens trovärdighet då de har med människor som i vissa fall står i beroendesituation gentemot dem.

Att säga att man inte behöver arbeta med frågan aktivt är ungefär som en skola som skulle undra vad de ska ha ett arbete mot mobbing för då de inte anser att de har det problemet på sin skola.

Mindre rasister på arbetsplatsen ger oftast vinster i både trivsel och plånbok.

Hur ska vårdpersonalen hålla borta personer med rasistiska åsikter när de inte kan hålla borta kriminella som mördare och pedofiler?
  • Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-17 21:14:10 följande:

Underligt nog hittar vi även forskare inom denna kategori då flertal offentliga avhandlingar klassificerar SD som ett av Sveriges rasistiska partier då politiken de står för har uttalat främlingsfientliga syften (vilket de delar med Svenskarnas Parti och Nationaldemokraterna. obs svenska motståndsrörelsen är en rörelse och inte ett parti)

(Forskarna jag avser är bla Maria Demker, Åsa Segendorf, Camilla Hällgren, Helene Lööv mfl vilka samtliga medverkat i Statliga utredningar)

Fast just nu är ju alla vänsterextremister. Till och med Marlena Ehrman :)

Främlingsfientliga syften, på vilket sätt?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 21:23:12 följande:

Nu tror jag du har missförstått syftet med vården. De som behöver vård ska få det. Syftet är inte att hålla någon borta.
    Vill du ha mördare som vårdpersonal?
  • Gert
    effemgea skrev 2014-04-17 21:31:03 följande:
    Jag gissar att du inte delar min uppfattning om att hjärndöda sajter  som avpixlat har en förödande effekt på de stackare som redan har en mycket begränsad tankeförmåga.

Numer är det snarare regel än undantag att anhängare till toksekten tar ett enstaka exempel och sen börjar kackla i triumf om att sådana är de - de där andra. Precis utifrån samma mönster som avpixlat är uppbyggt kring.

Jag kommer just från en tråd där toksekten fått tag på en tjej som får frågan av en tidning om hon är intresseras av politik. Hon svarar att hon inte är detta men röstar på MP.

Utifrån detta exempel har toksektens anhängare konstaterat hur miljöpartister är vid ett flertal tillfällen här på FL

På Gubbängens skola i Stockholm försöker man lägga fokus på att lära eleverna retorik och argumentationsteknik under hela grundskoletiden. Skulle detta genomföras i samtliga Sveriges skolor skulle det med all sannolikhet innebära slutet för toksekten
    Och du kan inte ens ta avstånd från vänsterns förnedrande kvinnosyn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?